Jak aktywować powiadomienie o dostępności produktu?


eSklep - Przykładowy widok karty produktu z aktywowaną opcją Powiadom o dostępności

Klienci dokonujący zakupu w sklepie internetowym, mogą spotkać się z sytuacją, w której wybrany produkt, który chcieli zakupić, jest aktualnie niedostępny. Może to być spowodowane, m.in. opóźnieniami w jego dostawie, dużym popytem na asortyment czy po prostu wyczerpaniem stanu magazynowego.

W tej sytuacji, możesz, jako administrator sklepu, udostępnić swoim klientom, możliwość śledzenia produktu, poprzez udostępnienie opcji powiadomienia o dostępności.

Powiadomienie o dostępności produktu, obejmuje skonfigurowanie stanu magazynowego, dla którego informacja będzie dostępna na stronie, oraz zdefiniowanie treści wiadomości e-mail, która zostanie wysłana do Klienta, gdy produkt znów będzie dostępny.

Statusy stanów magazynowych, przy włączonej obsłudze magazynu, zmieniają się automatycznie, w zależności od ilości danego produktu. W ten sposób, produkt, który będzie, np. w statusie na wyczerpaniu lub brak na magazynie, automatycznie aktywuje powiadomienia o dostępności. Każdy klient, na karcie niedostępnego produktu zobaczy przycisk, a po jego kliknięciu, będzie mógł zostawić swój adres e-mail. Po ponownej zmianie statusu produktu, np. na produkt dostępny, wszyscy klienci, którzy poprosili o powiadomienie, automatycznie dostaną powiadomienie na skrzynkę e-mail.

Aktywacja powiadomień w panelu sklepu

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu.
  2. Przejdź do opcji menu KONFIGURACJA > SPRZEDAŻ > ZAKUPY.
  3. W nowym widoku strony, odszukaj sekcję Powiadomienia (na dole strony) i oznacz funkcję Powiadamiaj o dostępności produktu jako aktywną – ikona TAK.
  4. Zapisz wprowadzone zmiany.

Edycja treści wiadomości e-mail powiadomienia o dostępności produktu

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu.
  2. Przejdź do opcji menu ZAWARTOŚĆ > WIADOMOŚCI E-MAIL.
  3. Po lewej stronie ekranu odszukaj szablon wiadomości: Powiadomienie o dostępności i dokonaj jego edycji. Potwierdź zmiany klikając Zapisz.
    eSklep - Zawartość - Wiadomości e-mail - Powiadomienie o dostępności - Dokonaj edycji w formularzu

Ustawienia statusów dostępności produktów i opcji powiadomienia o dostępności

  1. Przejdź do sekcji menu KONFIGURACJA > ASORTYMENT > STANY DOSTĘPNOŚCI.
  2. Wybierz i edytuj lub stwórz nowy stan dostępności, po aktywowaniu którego, na karcie produktu chcesz, aby była dostępna opcja powiadomienia.
  3. W widoku edycji stanu dostępności, zaznacz opcję: Pokaż powiadomienie o dostępności wybierając TAK. Dobrym rozwiązaniem, będzie wyłączenie możliwości kupowania. W ten sposób, klienci sklepu będą mogli śledzić produkty tylko niedostępne w tej chwili w sprzedaży. Nie jest to jednak warunkiem poprawnego działania powiadomień.
    eSklep - Konfiguracja - Asortyment - Stany dostępności - Produkt - Edytuj - Pokaż powiadomienie o dostępności - Zaznacz opcję Tak
  4. Zapisz zmiany klikając Zapisz lub Zapisz i wróć do listy.
    WAŻNE! Aktywowanie opcji Pokaż powiadomienie o dostępności wyświetli przycisk “Powiadom o dostępności produktu” na karcie produktu oraz listach produktów. Pozwoli to klientom na dodanie adresów e-mail, na które zostanie wysłane powiadomienie o produkcie, gdy danemu produktowi zostanie zmieniony stan dostępności pozwalający na zakup (opcja Można kupować). Oznacza to, że do poprawnego działania powiadomień, wymagane jest posiadanie przynajmniej jednego, dodatkowego statusu dostępności, z aktywną opcją Można kupować. Jeśli sklep ma włączoną obsługę magazynu, statusy będą zmieniały się automatycznie.

Ręczna zmiana statusu produktu

  1. Przejdź do sekcji menu ASORTYMENY > PRODUKTY, wybierz produkt lub jego wariant, dla którego chcesz zmienić status dostępności. Przejdź do edycji produktu.
  2. W nowym widoku, na karcie produktu odszukaj sekcję Magazyn i dokonaj zmiany stanu dostępności produktu.
    eSklep - Asortyment - Produkty - Magazyn - Dokonaj zmiany stanu dostępności produktu
  3. Zatwierdź zmiany klikając Zapisz lub Zapisz i wróć do listy.
    WAŻNE! Pamiętaj, że status dostępności należy ustawić dla danego produktu lub, jeśli wcześniej je utworzyłeś, dla każdego wariantu osobno. Jeśli sklep ma włączoną obsługę magazynu, statusy będą zmieniały się automatycznie. Nie ma potrzeby ręcznej zmiany statusu dostępności produktów.

Jak sprawdzić ilość zapytań o dany produkt?

Przejdź do sekcji Raporty –> Asortyment –> Powiadomienie o dostępności produktu. Na liście znajdziesz nazwę (link) do produktu, o który Klienci złożyli zapytanie i liczbę klientów oczekujących na powiadomienie.

eSklep - Raporty - Asortyment - Powiadomienie o dostępności produktu - Na liście znajdziesz nazwę do produktu, o który Klienci złożyli zapytanie i liczbę klientów oczekujących na powiadomienie

 

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
Ochrona WWW
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub