Jak aktywować powiadomienie o dostępności produktu?

728x90

eSklep - Przykładowy widok karty produktu z aktywowaną opcją Powiadom o dostępności

Klienci dokonujący zakupu w sklepie internetowym, mogą spotkać się z sytuacją, w której wybrany produkt, który chcieli zakupić, jest aktualnie niedostępny. Może to być spowodowane, m.in. opóźnieniami w jego dostawie, dużym popytem na asortyment czy po prostu wyczerpaniem stanu magazynowego.

W tej sytuacji, możesz, jako administrator sklepu, udostępnić swoim klientom, możliwość śledzenia produktu, poprzez udostępnienie opcji powiadomienia o dostępności.

Powiadomienie o dostępności produktu, obejmuje skonfigurowanie stanu magazynowego, dla którego informacja będzie dostępna na stronie, oraz zdefiniowanie treści wiadomości e-mail, która zostanie wysłana do Klienta, gdy produkt znów będzie dostępny.

Statusy stanów magazynowych, przy włączonej obsłudze magazynu, zmieniają się automatycznie, w zależności od ilości danego produktu. W ten sposób, produkt, który będzie, np. w statusie na wyczerpaniu lub brak na magazynie, automatycznie aktywuje powiadomienia o dostępności. Każdy klient, na karcie niedostępnego produktu zobaczy przycisk, a po jego kliknięciu, będzie mógł zostawić swój adres e-mail. Po ponownej zmianie statusu produktu, np. na produkt dostępny, wszyscy klienci, którzy poprosili o powiadomienie, automatycznie dostaną powiadomienie na skrzynkę e-mail.

Aktywacja powiadomień w panelu sklepu

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu.
  2. Przejdź do opcji menu KONFIGURACJA –> SPRZEDAŻ –> ZAKUPY.
    eSklep - Konfiguracja - Sprzedaż - Wybierz opcję Zakupy
  3. W nowym widoku strony, odszukaj sekcję Powiadomienia (na dole strony) i oznacz funkcję Powiadamiaj o dostępności produktu jako aktywną – ikona TAK.
    eSklep - Konfiguracja - Sprzedaż - Zakupy - Powiadomienia - Oznacz funkcję Powiadamiaj o dostępności produktu jako aktywną
  4. Zapisz wprowadzone zmiany.

Edycja treści wiadomości e-mail powiadomienia o dostępności produktu

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu.
  2. Przejdź do opcji menu ZAWARTOŚĆ –> WIADOMOŚCI E-MAIL.eSklep - Zawartość - Wybierz opcję Wiadomości e-mail
  3. Po lewej stronie ekranu odszukaj szablon wiadomości: Powiadomienie o dostępności i dokonaj jego edycji. Potwierdź zmiany klikając Zapisz.
    eSklep - Zawartość - Wiadomości e-mail - Powiadomienie o dostępności - Dokonaj edycji w formularzu

Ustawienia statusów dostępności produktów i opcji powiadomienia o dostępności

  1. Przejdź do sekcji menu KONFIGURACJA –> ASORTYMENT –> STANY DOSTĘPNOŚCI.
    eSklep - Konfiguracja - Asortyment - Wybierz opcję Stany dostępności
  2. Wybierz i edytuj lub stwórz nowy stan dostępności, po aktywowaniu którego, na karcie produktu chcesz, aby była dostępna opcja powiadomienia.
    eSklep - Konfiguracja - Asortyment - Stany dostępności - Produkt - Kliknij na ikonę koła zębatego i wybierz opcję Edytuj
  3. W widoku edycji stanu dostępności, zaznacz opcję: Pokaż powiadomienie o dostępności wybierając TAK. Dobrym rozwiązaniem, będzie wyłączenie możliwości kupowania. W ten sposób, klienci sklepu będą mogli śledzić produkty tylko niedostępne w tej chwili w sprzedaży. Nie jest to jednak warunkiem poprawnego działania powiadomień.
    eSklep - Konfiguracja - Asortyment - Stany dostępności - Produkt - Edytuj - Pokaż powiadomienie o dostępności - Zaznacz opcję Tak
  4. Zapisz zmiany klikając Zapisz lub Zapisz i wróć do listy.
    WAŻNE! Aktywowanie opcji Pokaż powiadomienie o dostępności wyświetli przycisk “Powiadom o dostępności produktu” na karcie produktu oraz listach produktów. Pozwoli to klientom na dodanie adresów e-mail, na które zostanie wysłane powiadomienie o produkcie, gdy danemu produktowi zostanie zmieniony stan dostępności pozwalający na zakup (opcja Można kupować). Oznacza to, że do poprawnego działania powiadomień, wymagane jest posiadanie przynajmniej jednego, dodatkowego statusu dostępności, z aktywną opcją Można kupować. Jeśli sklep ma włączoną obsługę magazynu, statusy będą zmieniały się automatycznie.

Ręczna zmiana statusu produktu

  1. Przejdź do sekcji menu ASORTYMENY –> PRODUKTY, wybierz produkt lub jego wariant, dla którego chcesz zmienić status dostępności. Przejdź do edycji produktu.
    eSklep - Asortyment - Wybierz opcję Produkty
  2. W nowym widoku, na karcie produktu odszukaj sekcję Magazyn i dokonaj zmiany stanu dostępności produktu.
    eSklep - Asortyment - Produkty - Magazyn - Dokonaj zmiany stanu dostępności produktu
  3. Zatwierdź zmiany klikając Zapisz lub Zapisz i wróć do listy.
    WAŻNE! Pamiętaj, że status dostępności należy ustawić dla danego produktu lub, jeśli wcześniej je utworzyłeś, dla każdego wariantu osobno. Jeśli sklep ma włączoną obsługę magazynu, statusy będą zmieniały się automatycznie. Nie ma potrzeby ręcznej zmiany statusu dostępności produktów.

Jak sprawdzić ilość zapytań o dany produkt?

Przejdź do sekcji Raporty –> Asortyment –> Powiadomienie o dostępności produktu. Na liście znajdziesz nazwę (link) do produktu, o który Klienci złożyli zapytanie i liczbę klientów oczekujących na powiadomienie.

eSklep - Raporty - Asortyment - Powiadomienie o dostępności produktu - Na liście znajdziesz nazwę do produktu, o który Klienci złożyli zapytanie i liczbę klientów oczekujących na powiadomienie

 

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub