Jak zwiększyć pojemność OneDrive dla firm?

Dysk OneDrive jest usługą od Microsoft Office i służy do przechowywania plików w chmurze oraz ich udostępniania. Standardowo biznesowe licencje OneDrive umożliwiają wykorzystanie przez użytkownika 1 TB przestrzeni na swoje dane. Są jednak sposoby, które umożliwiają znaczne zwiększenie tej pojemności. Dowiedz się, jak zwiększyć limit na dane w swojej usłudze OneDrive dla firm.

SPIS TREŚCI

Kto może mieć więcej niż 1 TB przestrzeni na OneDrive?

Standardowe biznesowe licencje Microsoft Office 365 zawierają aplikację OneDrive Plan 1, dzięki czemu każdy użytkownik z przypisaną licencją posiada 1 TB limitu na przechowywanie plików w chmurze. Aby administrator Microsoft mógł zmienić pojemność użytkownikom, potrzebne jest przynajmniej 5 licencji OneDrive Plan 2. Wówczas administrator będzie mógł każdej osobie zwiększyć limit do 5 TB za pomocą Centrum Administracyjnego Microsoft. Zarówno dysk w planie 1, jak i planie 2 można licencjonować w ramach biznesowych licencji Microsoft 365 oraz oddzielnych usług dysku OneDrive.

Jeżeli subskrybujesz już licencje OneDrive Plan 1 i chcesz dysponować zwiększonymi zasobami miejsca na dysku od Microsoft, skontaktuj się ze specjalistami home.pl, którzy pomogą Ci w zamianie usług.

Przestrzeń powyżej 1 TB w ramach pakietów Microsoft Office 365 dostępna jest dla licencji Microsoft 365 E3 oraz Microsoft 365 E5.

Jak zwiększyć limit miejsca chmury Microsoft?

Zmiany możesz dokonać dla całej organizacji lub osobno dla konkretnych użytkowników.

Zmiana domyślnego ustawienia limitów w organizacji (dla wszystkich użytkowników)

  1. Zaloguj się jako administrator globalny do Centrum Administracyjnego SharePoint.zaloguj się do centrum administracyjnego microsoft onedrive
  2. W sekcji Ustawienia wybierz OneDrive Limit magazynowania.zmiana pojemności dysku onedrive microsoft 365
  3. Ustaw nowy domyślny limit w organizacji (w gigabajtach). Zapisz zmiany.wybór nowego limitu

Zmiana limitu dla konkretnego użytkownika

  1. Zaloguj się jako administrator globalny do Centrum Administracyjnego Office 365.
  2. W menu nawigacyjnym po lewej stronie wybierz Użytkownicy > Aktywni użytkownicy.wybór użytkownika
  3. Wybierz użytkownika z listy.
  4. W wysuwanym menu wybierz sekcję OneDrive.zmiana limitu na dysku
  5. Pod informacją o użytej przestrzeni wybierz Edytuj.edytuj limit onedrive
  6. Zmień limit maksymalny i zapisz zmiany.nowa pojemność w chmurze microsoft 365

Jak uzyskać przestrzeń powyżej 5 TB na użytkownika?

Jeśli potrzebujesz miejsca w chmurze dla poszczególnych użytkowników powyżej 5 TB, możesz je uzyskać w następujący sposób:

Gdy użytkownik wypełni swoje 5 TB przestrzeni dyskowej OneDrive do co najmniej 90% pojemności, skontaktuj się ze swoim partnerem Microsoft, u którego subskrybujesz licencje. Partner prześle zgłoszenie do producenta w celu zwiększenia dostępnej przestrzeni chmury do 25 TB na użytkownika (administratorzy będą mogli ustawić niższy limit na użytkownika, jeśli chcą).

W przypadku każdego użytkownika, który osiągnie co najmniej 90% pojemności 25 TB limitu na OneDrive, dodatkowe miejsce w chmurze będzie udostępniane indywidualnym użytkownikom jako 25 TB witryn zespołu SharePoint.
Masz pytania?

Skontaktuj się z działem pomocy technicznej Microsoft w home.pl i odwiedź stronę z usługami Microsoft. Dedykowana infolinia funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 pod numerem +48 91 432 55 72.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie