Śledzenie konwersji Ads umożliwia obserwację skuteczności kliknięć reklam prowadzących do publikowanych przez Ciebie treści, np. produktów w sklepie. Konfiguracja konwersji Ads może być różna i uzależniona od rodzaju konwersji którą chcesz obserwować.
- Przeczytaj więcej o konfigurowaniu śledzenia konwersji w pomocy Google
- Przeczytaj więcej o dynamicznej wartości konwersji Ads na forum dyskusyjnym home.pl
Jak dodać kod konwersji Google Ads ?
- Aby skonfigurować mierzenie konwersji, zaloguj się do panelu konta Google Ads, a następnie przejdź do sekcji Narzędzia (ikona klucza) i wejdź w Konwersje.
- W kolejnym kroku wybierz rodzaj konwersji, które chcesz śledzić. Kliknij Witryna.
- Kolejny krok to wybór ręcznego dodania działania powodującego konwersję.
- Skonfiguruj zdarzenie według wzoru:
- W sekcji Zainstaluj tag samodzielnie pojawią się kody, które należy skopiować i wkleić w odpowiednie miejsce
- Aby wkleić kod przejdź w panelu administracyjnym sklepu eSklep do sekcji Konfiguracja –> Integracje –> Integracje własne. Kod z sekcji Tag Google powinien znaleźć się w nagłówku strony (sekcji <head>).
- Jeżeli masz włączone konwersje rozszerzone, to kod z sekcji Tag Google będzie wyglądał następująco:
- Kod z sekcji Fragment kodu zdarzenia należy wkleić pomiędzy tagami <head></head> tuż po tagu Google na tych stronach, które chcesz śledzić. Aby działanie tego kodu było satysfakcjonujące i oddawało właściwe informacje zwrotne, dokonaj modyfikacji w otrzymanym kodzie, zmieniając dwie wartości wg. poniższego schematu:Pamiętaj, że kody, które wyświetlają się w sekcji Zainstaluj tag samodzielnie w Google Ads zawierają indywidualne dane identyfikatora konwersji i etykiety konwersji. Dlatego należy kopiować je z tamtego miejsca i wprowadzić jedynie wskazaną wyżej zmianę. Nie kopiuj kodu z podanych przykładów!
- Gotowy kod powinien wyglądać następująco:
- Przeczytaj więcej o dynamicznej wartości konwersji Ads na forum dyskusyjnym home.pl
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.