Konfiguracja ogólnych ustawień sklepu Sellastik by home.pl

Podczas pierwszego uruchomienia Sellastika, system prosił Cię o uzupełnienie danych (np. nazwa, adres, e-mail) i skonfigurowanie ogólnych ustawień Twojego sklepu. Zanim udostępnisz swój sklep w sieci upewnij się, że wszystko zostało podane poprawnie. Dowiedz się również, jak zmieniać ustawienia sklepu.

SPIS TREŚCI

Nazwa sklepu

Nazwa, którą wybierzesz dla swojego sklepu pojawi się w powiadomieniach e-mail i zamówieniach wysyłanych do klientów. Wyświetli się również jako nazwa Twojej strony w sekcji Witryna, w panelu administracyjnym sklepu. Nazwa sklepu powinna być chwytliwa i odzwierciedlać Twoją koncepcję marki – a także asortyment produktów.

Aby dodać lub zmienić nazwę sklepu na różnych urządzeniach:

  • Z poziomu panelu administracyjnego sklepu przejdź do Ustawienia → Ogólne i kliknij zakładkę Profil sklepu.
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Profil sklepu
  • W polu Nazwa sklepu wpisz wybraną przez siebie nazwę.
  • Kliknij Zapisz.
    Sellastik - Ustawienia ogólne - Profil sklepu - Zapisz

Adres internetowy sklepu (URL)

Adres internetowy sklepu (URL) to link, kierujący do strony Twojego sklepu. Jeśli masz własną witrynę internetową z przykładowym adresem https://www.idealnyadres.pl i dodasz do niej stronę ze swoim sklepem – jej URL będzie adresem internetowym Twojego sklepu, np. https://www.idealnyadres.pl/sklep. Dowiedz się, jak dodać sklep Sellastik do dowolnej istniejącej strony.

Jeśli wolisz korzystać z witryny Instant Site, adresem internetowym Twojego sklepu będzie:

  • https://XXXXXX.sellastik.store (przy czym XXXXXX jest częścią zmienną) lub
  • nazwa Twojej domeny, połączonej z Instant Site.

Upewnij się, że w panelu administracyjnym sklepu podałeś(-aś) właściwy adres sklepu, ponieważ jest on podstawą do tworzenia linków produktów, kategorii i innych stron sklepu. Linki te wyświetlają się w wysyłanych do klientów powiadomieniach e-mail, na stronie historii zamówień klientów, w postach udostępnianych w mediach społecznościowych itp.

Aby dodać lub zaktualizować adres sklepu w ustawieniach sklepu:

  1. Z poziomu panelu administracyjnego sklepu (menu po lewej stronie) przejdź do Strona internetowa → Domena i wybierz zakładkę Adres sklepu.
  2. Kliknij Zmień adres.
  3. Wybierz opcję, która Cię dotyczy:
    Użyj naszej subdomeny. Wprowadź nową nazwę w polu, np. zabawki.
    Użyj własnej domeny. Wprowadź nazwę własnej domeny, a następnie połącz ją z witryną Instant Site zgodnie z instrukcją.
    Wpisz adres domeny
  4. Kliknij Zapisz, aby zachować zmiany.

Nazwa firmy, adres, e-mail i numer telefonu

Możesz również podać nazwę, e-mail i adres (w tym numer telefonu) swojej firmy. Dane te są zwykle wyświetlane na fakturach i w powiadomieniach e-mail wysyłanych do klientów. Twój numer telefonu i adres e-mail pojawią się również na stronie „Dziękujemy za zamówienie” (w specjalnym bloku „Masz pytania dotyczące zamówienia?”), którą widzą klienci po złożeniu zamówienia w Twoim sklepie.

Podanie nazwy firmy, maila i adresu sprawi, że Twój sklep będzie wzbudzał więcej zaufania. Co więcej – jasne, zwięzłe i aktualne informacje usprawnią późniejszą komunikację z klientami.

Jeśli nie masz jeszcze zarejestrowanej firmy, wpisz nazwę swojego sklepu jako nazwę firmy. A jeśli nie masz adresu firmy, podaj adres, z którego będziesz wysyłać zamówienia.

Aby dodać nazwę, e-mail i adres firmy:

  1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Ustawienia → Ogólne i kliknij zakładkę Profil sklepu.
  2. Uzupełnij sekcje Nazwa firmy, e-mail i numer telefonu i Adres firmy.
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Profil sklepu - Dane firmy
  3. Kliknij Zapisz.

Konta w mediach społecznościowych

Możesz dodać linki do swoich kont na Facebooku, Instagramie, X (Twitterze), Youtube i Pintereście w powiadomieniach e-mail (na dole wiadomości). Podanie tych linków pomoże informować klientów o nowościach i promocjach.

Dodawanie linków jest proste – możesz wpisać adres swojego konta w mediach społecznościowych w Ustawieniach ogólnych w zakładce Profil sklepu w panelu administracyjnym sklepu i kliknąć Zapisz.
Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Profil sklepu - Konta w mediach społecznościowych

Jeśli korzystasz z witryny Instant Site, możesz do niej dodać linki do swoich profili w kanałach społecznościowych i komunikatorów w Edytorze Instant Site, np. w sekcji Kontakt. W tym celu:

  1. Przejdź do Strona internetowa → Wygląd i kliknij Edytuj w sekcji Wygląd strony.
  2. W Edytorze Instant Site przejdź do sekcji Kontakt.
    edycja instant site
  3. Kliknij przycisk Profile społecznościowe i dodaj linki do wybranych. Aby dodać więcej linków, użyj przycisku Dodaj link społecznościowy.
    Instant Site - Kontakt - Profile społecznościowe
Jeśli Twój czas i inne zasoby są ograniczone, lepiej mieć jedno regularnie aktualizowane konto niż kilka częściowo porzuconych stron w różnych mediach społecznościowych. Przy wyborze portali społecznościowych weź pod uwagę swój asortyment: niektóre produkty mogą być skuteczniej sprzedawane na Instagramie, inne na Facebooku itp.

Zamknięcie sklepu w celu przeprowadzenia prac konserwacyjnych

Jeśli nie chcesz wyświetlać sklepu – bo Twoja witryna jest, np. na etapie tworzenia – zawsze możesz tymczasowo zamknąć sklep dla odwiedzających. Zrobisz to w Ustawieniach ogólnych, w zakładce Profil sklepu, w sekcji na dole strony.
Sellastik - Ustawienia ogólne - Profil sklepu - Zamknięcie/otwarcie sklepu

Waluta

W planach Cross i Cross+ możesz ustawić ceny produktów w walucie, którą chcesz zaakceptować w swoim sklepie.

Aby ustawić lub zmienić walutę w sklepie Sellastik:

  1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Ustawienia → Ogólne i kliknij zakładkę Ustawienia regionalne.
  2. Rozwiń menu Waluta i wybierz z listy tę, którą chcesz obsługiwać w swoim sklepie.
    Sellastik - Ustawienia ogólne - Ustawienia regionalne - Waluta
  3. Wybierz format wyświetlania cen w tej walucie (nie będzie to miało wpływu na pola wprowadzania cen w panelu administracyjnym Twojego sklepu):
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Ustawienia regionalne - Waluta - Format wyświetlania waluty
  4. Wybierz, czy symbol waluty ma być wyświetlany przed (prefiks) czy po cenie (sufiks).
  5. Włącz lub wyłącz opcję Ukryj zera końcowe w części ułamkowej dla cen w Twoim sklepie.
  6. Kliknij Zapisz.
Możesz ustawić tylko jedną walutę dla swojego sklepu.

Jednostki wagi i wymiarów

Możesz wybierać spośród kilku jednostek wagi i wymiarów dla swojego sklepu. Wprowadzone wartości wagi można również wyświetlić na stronach produktów za pomocą wbudowanych ustawień projektu.

Jednostki wagi, które możesz wybrać do swojego sklepu to:

  • kilogramy,
  • funty,
  • uncje,
  • gramy,
  • karaty.

Jednostki wymiarów, które możesz wybrać to:

  • milimetry,
  • centymetry,
  • cale,
  • jardy.

Aby ustawić domyślne jednostki wagi i rozmiaru w sklepie:

  1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Ustawienia → Ogólne, kliknij zakładkę Ustawienia regionalne i przejdź do sekcji Waga i wymiary.
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Ustawienia regionalne - Waga i wymiary
  2. Rozwiń menu Jednostka wagi i wybierz z listy tę, którą chcesz ustawić w swoim sklepie.
  3. Rozwiń menu Jednostka wymiarów i wybierz z listy tę, którą chcesz ustawić w swoim sklepie.
  4. Wybierz format wyświetlania jednostek wagi i wymiarów (nie będzie to miało wpływu na pola wprowadzania ich w panelu administracyjnym Twojego sklepu):
  5. Włącz lub wyłącz opcję Ukryj zera końcowe w części ułamkowej dla wag i rozmiarów w swoim sklepie.
  6. Kliknij Zapisz.

Język sklepu

Kiedy tworzysz konto Sellastik, sklep automatycznie wykrywa język Twojej przeglądarki i używa go jako języka sklepu, tj. w treści etykiet witryny sklepu, powiadomień dla klientów i fakturach. W razie potrzeby możesz zmienić domyślny język swojego sklepu.

Zanim zmienisz główny język sklepu, musisz najpierw usunąć wszystkie dodatkowe języki (w tym przypadku tłumaczenia na te języki zostaną usunięte). Po dokonaniu zmiany możesz ponownie włączyć dodatkowe języki.

Aby zmienić język sklepu:

  1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Ustawienia → Ogólne i kliknij zakładkę Ustawienia regionalne.
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Ustawienia regionalne - Język sklepu
  2. W sekcji Język sklepu kliknij Ustawienia języka.
  3. Wybierz Zmień język sklepu:
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Ustawienia regionalne - Język sklepu - Zmiana języka
  4. Wybierz język z rozwijalnej listy:
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Ustawienia regionalne - Język sklepu - Zmiana języka - Wybór języka
  5. Kliknij Zapisz.

Zmiany zostaną zastosowane natychmiast.

Możesz także prowadzić swój sklep w kilku językach (plan Cross i Cross+).

Data i czas

Możesz skonfigurować strefę czasową, format wyświetlania czasu i format wyświetlania daty dla swojego sklepu. Ustawienia te będą wykorzystywane w eksporcie danych i powiadomieniach e-mail, pomagając w ten sposób Tobie i klientom lepiej śledzić zdarzenia.

Aby ustawić datę i godzinę w sklepie:

  1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Ustawienia → Ogólne i kliknij zakładkę Ustawienia regionalne.
  2. Rozwiń listę i wybierz swoją strefę czasową.
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Ustawienia regionalne - Strefa czasowa
  3. Wybierz format wyświetlania czasu w rozwijanym menu.
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Ustawienia regionalne - Strefa czasowa - Format wyświetlania czasu
  4. Wybierz format wyświetlania daty w rozwijanym menu.
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Ustawienia regionalne - Strefa czasowa - Format wyświetlania daty
  5. Kliknij Zapisz.
Aby uzyskać bardziej szczegółowe ustawienia swojego sklepu, możesz przejść do zakładek Koszyk i zamówienie oraz Śledzenie i analityka w sekcji Ustawienia ogólne panelu administracyjnego sklepu.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie