Pełny opis procedury zmiany hasła do usługi w home.pl

Istnieją dwie możliwości zmiany hasła do usługi w home.pl.

  1. Reset hasła (gdy nie pamiętasz hasła lub nazwy konta, ale masz dostęp do kontaktowej skrzynki e-mail lub kontaktowego numeru telefonu komórkowego)
  2. Zmiana hasła w Panelu home.pl (gdy pamiętasz hasło, ale chcesz zmienić je na inne)
    1. Gdy jesteś zalogowany do usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
    2. Gdy jesteś zalogowany do usługi z uprawnieniami standardowymi.,
    WAŻNE! Aby sprawdzić z jakimi uprawnieniami jesteś zalogowany, kliknij w Panelu home.pl opcję menu „Pulpit” i sprawdź to w górnej części ekranu przy nazwie Twojej usługi.
    WAŻNE! Jeśli nie pamiętasz hasła i nie masz dostępu do kontaktowej skrzynki e-mail, ani do kontaktowego numeru telefonu, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

Sprawdź, jak zmienić hasło do usługi w home.pl

Co zrobić, jeśli nie znam nazwy konta oraz hasła dostępu?

Dla użytkowników, którzy zapomnieli nazwy konta oraz hasła dostępu, przygotowaliśmy specjalną procedurę, która pozwoli im się zalogować nawet w takim przypadku. Kliknij tutaj, aby przeczytać o tym więcej.

Reset hasła

Gdy nie pamiętasz nazwy konta i/lub nie pamiętasz hasła do usługi, ale posiadasz dostęp do swojej skrzynki e-mail (tej, której adres został wpisany w Panelu home.pl) lub posiadasz dostęp do telefonu komórkowego (którego numer został podany jako kontaktowy), to możesz zresetować swoje hasło.

Operacja resetu hasła polega na tym, że na specjalnie przygotowanej dla Ciebie stronie WWW, konieczne jest wprowadzenie nowego hasła do usługi w home.pl.

WAŻNE! Nie możesz zresetować hasła dla usług, dla których dokonano blokady resetu hasła poprzez zaznaczenie opcji „Wyłącz możliwość resetowania hasła” znajdującą się w Panelu home.pl.

Co muszę zrobić, aby zresetować hasło?

  1. Kliknij przycisk Reset hasła, który umieszczony jest pod instrukcją lub wejdź bezpośrednio pod adres: https://home.pl/reset-hasla.
  2. Po kliknięciu przycisku „Reset hasła” w nowym oknie zostanie otwarta strona, na której należy wybrać opcję „Nie pamiętam hasła”.

    niepamietam1.png

  3. W polu „Podaj nazwę konta” wpisz nazwę usługi, dla której chcesz zresetować hasło.
    Przykład: W przypadku domeny „www.twojadomena.pl” wpisz nazwę „twojadomena.pl” (bez www). Jeśli posiadasz serwer „serwer123456.home.pl”, to wpisz tylko słowo „serwer123456”.
  4. Na następnym ekranie wybierz typ weryfikacji (weryfikacja mailowa lub SMS).
    • Weryfikacja mailowa – na Twój adres e-mail (ten, który został podany w Panelu home.pl jako adres kontaktowy dla wybranej usługi) zostanie wysłana wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do specjalnej strony pozwalającej zmienić hasło.
    • Weryfikacja SMS – na Twój kontaktowy numer telefonu komórkowego zostanie wysłany kod SMS, który należy przepisać w następnym kroku.

    niepamietam2.png

    Przykład: jeśli podczas rejestracji domeny w home.pl podałeś adres e-mail kontaktowy w postaci „kowalski@post.pl”, to dokładnie na ten sam adres e-mail (jeśli nie był zmieniany) zostanie wysłana specjalna wiadomość e-mail pozwalająca zmienić hasło dostępu do usługi.
  5. Odbierz wiadomość e-mail lub kod SMS (w zależności od wybranej metody weryfikacji).
    • w przypadku weryfikacji mailowej – odbierz wiadomość e-mail i następnie w ciągu najbliższych 30 minut kliknij przycisk „Zmień hasło”, dzięki czemu przejdziesz do strony zmiany hasła.
      WAŻNE! Przycisk „Zmień hasło” w przesłanej wiadomości e-mail, będzie aktywny tylko przez 30 minut od chwili nadania wiadomości e-mail. Jeśli nie zdążysz, przeprowadź weryfikację mailową ponownie.
    • w przypadku weryfikacji SMS – odbierz wiadomość SMS i przepisz otrzymany kod na stronie, która została wyświetlona po wybraniu opcji „Weryfikacja SMS”. Dzięki temu zostaniesz przekierowany do strony pozwalającej zmienić hasło dla usługi.
  6. Na stronie zmiany hasła wprowadź hasło, które będzie służyło do logowania się w Panelu home.pl do danej usługi. Wprowadzone hasło musi posiadać przynajmniej umiarkowany poziom bezpieczeństwa, aby zostało zaakceptowane przez system.
    WAŻNE! Wprowadź takie hasło, które zagwarantuje jak najwyższy poziom bezpieczeństwa dostępu do Twojej usługi w home.pl. Zapoznaj się ze wskazówkami, które są zawarte poniżej.

Rozpocznij procedurę resetu hasła:

resetp.png
Kliknij przycisk lub ten link, aby rozpocząć procedurę zmiany hasła.

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

Skorzystaj ze wskazówek wypisanych poniżej, dzięki którym zwiększysz „siłę” swojego hasła:

  • hasło musi składać się z minimum 8 znaków,
  • hasło nie powinno zawierać w sobie nazwy Twojej usługi,
  • hasło nie może zawierać polskich znaków,
  • hasło powinno zawierać zarówno małe jak i duże litery,
  • hasło powinno zawierać cyfry,
  • wykorzystaj również znaki specjalne (np. &, @, !).
WAŻNE! Kliknij tutaj, aby przeczytać jak tworzyć bezpieczne i silne hasła.

 

Zmiana hasła w Panelu home.pl

Gdy możesz zalogować się w Panelu home.pl, to możesz zmienić hasło:

  • do usługi do której jesteś zalogowany,
  • oraz do wszystkich innych usług (jeśli jesteś zalogowany do usługi z uprawnieniami administracyjnymi).
    WAŻNE! Aby sprawdzić z jakimi uprawnieniami jesteś zalogowany, kliknij w Panelu home.pl opcję menu „Pulpit” i sprawdź to w pierwszej sekcji na stronie przy nazwie Twojej usługi w home.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o uprawnieniach administracyjnych.

Miejsca, gdzie możesz zmienić hasło w Panelu home.pl:

  1. Na pulpicie: kliknij opcję menu „Pulpit”, a następnie przycisk „Zmień hasło” znajdujący się w pierwszej sekcji na stronie w prawym górnym rogu. Przycisk ten pozwoli zmienić hasło do usługi, do której jesteś obecnie zalogowany.
    zmienhaslo01.gif
  2. W mini-podglądzie usługi: kliknij opcję menu „Usługi”, następnie na liście usług kliknij nazwę usługi, dla której chcesz zmienić hasło, a następnie w sekcji „Na skróty”  kliknij przycisk „Zmień hasło”.
    naskroty01.gif
  3. W konfiguracji usługi: kliknij opcję menu „Usługi”, następnie na liście usług kliknij nazwę usługi, dla której chcesz zmienić hasło, następnie kliknij przycisk „Konfiguracja usługi” znajdujący się na mini-podglądzie usługi, następnie kliknij przycisk „Zmień hasło” znajdujący się na dole pierwszej sekcji widocznej na stronie.

    zmienhaslo02.gif

    Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o zmianie hasła do usługi za pośrednictwem Panelu home.pl.

 

Co zrobić, jeśli nie znam nazwy konta oraz hasła dostępu?

  1. Kliknij tutaj, aby otworzyć stronę, która pozwala przypomnieć nazwę usługi oraz zmienić hasło dostępu.
  2. Na wyświetlonej stronie wybierz odpowiednią opcję:
    • Nie pamiętam nazwy konta – konto zarejestrowane na osobę indywidualną – wybierz tę opcję, jeśli nie pamiętasz hasła i nazwy usługi (którą zarejestrowałeś na osobę indywidualną).
    • Nie pamiętam nazwy konta – konto zarejestrowane na firmę – wybierz tę opcję, jeśli nie pamiętasz hasła dostępu i nazwy usługi (którą zarejestrowałeś na dane firmy).

    niepamietamnazwykonta-firmaemail01.png

  3. Na następnym ekranie wybierz typ weryfikacji (weryfikacja mailowa lub SMS).
    • Weryfikacja mailowa – na Twój adres e-mail (ten, który został podany w Panelu home.pl jako adres kontaktowy) zostanie wysłana wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do specjalnej strony pozwalającej zmienić hasło.
    • Weryfikacja SMS – na Twój kontaktowy numer telefonu komórkowego zostanie wysłany kod SMS, który należy przepisać w następnym kroku.

    niepamietam2.png

    Przykład: jeśli podczas rejestracji domeny w home.pl podałeś adres e-mail kontaktowy w postaci „kowalski@post.pl”, to dokładnie na ten sam adres e-mail (jeśli nie był zmieniany) zostanie wysłana specjalna wiadomość e-mail pozwalająca zmienić hasło dostępu do usługi.
  4. Odbierz wiadomość e-mail lub kod SMS (w zależności od wybranej metody weryfikacji).
    niepamietam2.png
    • w przypadku weryfikacji mailowej – odbierz wiadomość e-mail i następnie w ciągu najbliższych 30 minut kliknij przycisk „Zmień hasło”, dzięki czemu przejdziesz do strony zmiany hasła.
      WAŻNE! Przycisk „Zmień hasło” w przesłanej wiadomości e-mail, będzie aktywny tylko przez 30 minut od chwili nadania wiadomości e-mail. Jeśli nie zdążysz, przeprowadź weryfikację mailową ponownie.
    • w przypadku weryfikacji SMS – odbierz wiadomość SMS i przepisz otrzymany kod na stronie, która została wyświetlona po wybraniu opcji „Weryfikacja SMS”. Dzięki temu zostaniesz przekierowany do strony pozwalającej zmienić hasło dla usługi.
  5. Na stronie zmiany hasła, w jego górnej części znajdziesz nazwę usługi administracyjnej, dla której możesz jednocześnie wprowadzić nowe hasło. Wprowadzone hasło musi posiadać przynajmniej umiarkowany poziom bezpieczeństwa, aby zostało zaakceptowane przez system.

    nowehaslo0.png

  6. Po zakończonym procesie zmiany hasła do usługi, możesz przejść do Panelu home.pl, aby się zalogować.
    WAŻNE! Po zalogowaniu w Panelu home.pl do usługi, której nazwę przypomniał Ci system resetu hasła, w opcji menu „Usługi” możesz sprawdzić listę usług, która jest przypisana do podanego w procesie numeru NIP lub PESEL.

success-pass.png

Poprzedni – Jak zalogować się do Panelu home.pl? Jak utworzyć skrzynkę e-mail? – Następny
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl