Jaką nazwę użytkownika/login podać podczas logowania do panelu administracyjnego?

Loginem, nazwą użytkownika panelu, może być identyfikator każdej usługi zarejestrowanej w home.pl. Te same nazwy mogą być przydatne podczas konfiguracji wielu usług, np. przypisując domenę do serwera/sklepu/kreatoraWWW.

Identyfikator, login i nazwa usług, są zwykle nazwami używanymi zamiennie ze względu na specyfikację procesu logowania i identyfikacji klienta w home.pl. Osobnym pojęciem identyfikującym usługę jest jej typ.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o logowaniu do panelu administraycjnego home.pl.

Skąd uzyskać login/nazwę usługi?

Każda usługa (jej typ) w chwili rejestracji, otrzymuje unikalny identyfikator, wg. wzoru przypisanemu każdemu rodzajowi usługi, np.

Nazwy/identyfikatory wskazywane są:

  • w ostatnim kroku rejestracji, w koszyku na stronie home.pl,
  • w powitalnej wiadomości e-mail, infrmującej o rejestracji usługi,
  • na przesyłanych fakturach Pro Forma i Vat, w polu nazwa (pole typ odpowiada za informacje o typie usługi), np. nazwa: domena.pl, typ: domena,
  • w panelu administracyjnym (jeśli posiadasz już u nas usługi i rejestrujesz kolejne) w kolumnach nazwa usługi.

Rejestrując usługę wybierasz jej typ, wskazujesz dane abonenta i rejestrujesz konto. Posiadając konto, posiadasz usługi. Logowanie do konta to logowanie za pomocą nazwy jednej z posiadanych usług.

WAŻNE! W home.pl posiadanie konta oznacza posiadanie usług. Jeśli nie posiadasz usług w home.pl, nie masz konta (nie posiadasz loginu/nazwy żadnej z usług). Z chwilą rezygnacji i wygaśnięcia wszystkich usług, Twoje dane są kasowane, a ponowny dostęp do konta, oznacza rejestrację nowej usługi od nowa.

Skąd uzyskać hasło dostępu?

Hasła dostępu do panelu ustawiane są podczas pierwszej rejestracji wybranej jednej lub wielu usług. Jest to pozycja obowiązkowa.Po zakończeniu rejestracji uzyskujesz więc login (nazwy/identyfikatory usług) oraz nadajesz im hasła (jeśli pierwszy raz rejestrujesz kilka usług, wszystkie otrzymają to samo hasło).

Przykład: rejestrujesz domenę: mojafirma.pl, hosting Business Cloud Starter: serwer123456, certyfikat SSL dla domeny: 123456.ssl. Podczas rejestracji nadajesz hasła dostępu do usług, jedno dla wszystkich (rejestracja wielu usług na raz). Po zakończeniu rejestracji na ekranie pojawią się identyfikatory usług (ich nazwy). Informacje te otrzymasz także na maila. Przechodząc na stronę www.panel.home.pl mogesz zalogować się do panelu podając jako login/nazwę użytkownika: mojafirma.pl lub serwer123456 lub 123456.ssl oraz ustalone wcześniej hasło.

Mam już usługi, rejestruję nowe

To co odróżnia pierwszą rejestrację od kolejnych, to dwie dodatkowe opcje:

  • Podczas kolejnej rejestracji wybierasz opcję Jestem już klientem, posiadam login i hasło, wskazując nazwę jednej z posiadanych już usług. W ten sposób system dorejestrwuje kolejne usługi do tych, które już posiadasz. Wszystkie usługi widoczne są w ramach jednego konta, w jednym panelu i nadal logujesz się do niego jedną nazwą usługi,
  • Podczas nadawania hasła nowym usługom, możesz ustalić je na nowo (tylko dla nowych usług, dla poprzednio rejestrowanych zostaje bez zmian), albo zrezygnować z nadawania hasła (zostanie ustalone automatycznie).
    WAŻNE! Zwróć uwagę, że podawanie hasła dla nowych usług nie jest zwykle konieczne, gdyż nie musisz posługiwać się ich nazwami do logowania do panelu administracyjnego. Logujesz się nazwą usługi wcześniej zarejestrowanej, analogicznie jak podczas rejestracji użyłeś jej do identyfikacji konta i dorejestrowania usług. Nadanie hasła do nowych usług jest możliwe w każdej chwili w panelu. Może przydać się, gdy np. chcesz od razu przekazać nowe dane do logowania innej osobie.

Posiadanie konta w home.pl jest jednoznaczne z posiadaniem usługi (przynajmniej jednej) gdyż jej nazwa/identyfikator, jest loginem do panelu. Rejestrując kolejne usługi, dorejestrowujesz je do już istniejącego konta. Jeśli chcesz rejestrować na inne dane (lub np. mieć wystawioną fakturę na inny podmiot) rejestrujesz usługi jako nowy klient, przechodząc pierwszą rejestrację raz jeszcze, tworząc nowe konto.

Jedna usługa do zarządzania wieloma

Wyjątkowym elementem zarządzania usługami, jest tzw. usługa administracyjna. Nadrzędna względem innych.

Usługa administracyjna, to jedna z Twoich zarejestrowanych usług, po zalogowaniu do której (podaniu jej nazwy jako loginu) możesz zarządzać innymi usługami. Nie musisz logować się do każdej z Twoich usług osobno. Poprzez panel i sekcję Usługi, możesz przejść do konfiguracji każdej z Twoich usług.

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl