Jaką nazwę użytkownika/login podać podczas logowania do panelu administracyjnego?

Dla kont i usług rejestrowanych po 26 maja 2018 roku w nowym serwisie www.home.pl, domyślnym, jedynym identyfikatorem konta – loginem – jest adres e-mail wskazany podczas rejestracji i zakupu pierwszych usług. Jeśli posiadasz konto i usługi zarejestrowane przed 26 maja 2018 roku oraz nie otrzymałeś powiadomienia o migracji usług do nowego panelu administracyjnego, skorzystaj z poniższego artykułu, aby uzyskać szczegółowe informacje dot. zarządzania identyfikatorami usług.

Loginem, nazwą użytkownika poprzedniej wersji panelu, może być identyfikator każdej usługi zarejestrowanej w home.pl. Te same nazwy mogą być przydatne podczas konfiguracji wielu usług, np. przypisując domenę do serwera/sklepu/kreatoraWWW.

Identyfikator, login i nazwa usług, są zwykle nazwami używanymi zamiennie ze względu na specyfikację procesu logowania i identyfikacji klienta w home.pl. Osobnym pojęciem identyfikującym usługę jest jej typ.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o logowaniu do panelu administraycjnego home.pl.

Skąd uzyskać login/nazwę usługi?

Każda usługa (jej typ) w chwili rejestracji, otrzymuje unikalny identyfikator, wg. wzoru przypisanemu każdemu rodzajowi usługi, np.

Nazwy/identyfikatory wskazywane są:

  • w ostatnim kroku rejestracji, w koszyku na stronie home.pl,
  • w powitalnej wiadomości e-mail, infrmującej o rejestracji usługi,
  • na przesyłanych fakturach Pro Forma i Vat, w polu nazwa (pole typ odpowiada za informacje o typie usługi), np. nazwa: domena.pl, typ: domena,
  • w panelu administracyjnym (jeśli posiadasz już u nas usługi i rejestrujesz kolejne) w kolumnach nazwa usługi.

Rejestrując usługę wybierasz jej typ, wskazujesz dane abonenta i rejestrujesz konto. Posiadając konto, posiadasz usługi. Logowanie do konta to logowanie za pomocą nazwy jednej z posiadanych usług.

WAŻNE! W home.pl posiadanie konta oznacza posiadanie usług. Jeśli nie posiadasz usług w home.pl, nie masz konta (nie posiadasz loginu/nazwy żadnej z usług). Z chwilą rezygnacji i wygaśnięcia wszystkich usług, Twoje dane są kasowane, a ponowny dostęp do konta, oznacza rejestrację nowej usługi od nowa.

Skąd uzyskać hasło dostępu?

Hasła dostępu do panelu ustawiane są podczas pierwszej rejestracji wybranej jednej lub wielu usług. Jest to pozycja obowiązkowa.Po zakończeniu rejestracji uzyskujesz więc login (nazwy/identyfikatory usług) oraz nadajesz im hasła (jeśli pierwszy raz rejestrujesz kilka usług, wszystkie otrzymają to samo hasło).

Przykład: rejestrujesz domenę: mojafirma.pl, hosting Business Cloud Starter: serwer123456, certyfikat SSL dla domeny: 123456.ssl. Podczas rejestracji nadajesz hasła dostępu do usług, jedno dla wszystkich (rejestracja wielu usług na raz). Po zakończeniu rejestracji na ekranie pojawią się identyfikatory usług (ich nazwy). Informacje te otrzymasz także na maila. Przechodząc na stronę www.panel.home.pl mogesz zalogować się do panelu podając jako login/nazwę użytkownika: mojafirma.pl lub serwer123456 lub 123456.ssl oraz ustalone wcześniej hasło.

Posiadanie konta w home.pl jest jednoznaczne z posiadaniem usługi (przynajmniej jednej) gdyż jej nazwa/identyfikator, jest loginem do panelu. Rejestrując kolejne usługi, dorejestrowujesz je do już istniejącego konta. Jeśli chcesz rejestrować na inne dane (lub np. mieć wystawioną fakturę na inny podmiot) rejestrujesz usługi jako nowy klient, przechodząc pierwszą rejestrację raz jeszcze, tworząc nowe konto.

Jedna usługa do zarządzania wieloma

Wyjątkowym elementem zarządzania usługami, jest tzw. usługa administracyjna. Nadrzędna względem innych.

Usługa administracyjna, to jedna z Twoich zarejestrowanych usług, po zalogowaniu do której (podaniu jej nazwy jako loginu) możesz zarządzać innymi usługami. Nie musisz logować się do każdej z Twoich usług osobno. Poprzez panel i sekcję Usługi, możesz przejść do konfiguracji każdej z Twoich usług.

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl