Dla kont i usług rejestrowanych po 26 maja 2018 roku w nowym serwisie www.home.pl, domyślnym, jedynym identyfikatorem konta – loginem – jest adres e-mail wskazany podczas rejestracji i zakupu pierwszych usług. Jeśli posiadasz konto i usługi zarejestrowane przed 26 maja 2018 roku oraz nie otrzymałeś powiadomienia o migracji usług do nowego panelu administracyjnego, skorzystaj z poniższego artykułu, aby uzyskać szczegółowe informacje dot. zarządzania identyfikatorami usług.
- Dowiedz się więcej o logowaniu do Panelu klienta home.pl.
Skąd uzyskać login/nazwę usługi?
Każda usługa (jej typ) w chwili rejestracji, otrzymuje unikalny identyfikator, wg. wzoru przypisanemu każdemu rodzajowi usługi, np.
- domena: domena.pl,
- hosting: serwer123456,
- strony WWW – kreator stron WWW: clickweb123456,
- hosting WordPress: wordpress123456,
- sklep internetowy eSklep: sklep123456,
- certyfikat SSL: 123456.ssl,
- fakturowanie online: eKsięgowość123456,
- itd.
Nazwy/identyfikatory wskazywane są:
- w ostatnim kroku rejestracji, w koszyku na stronie home.pl,
- w powitalnej wiadomości e-mail, informującej o rejestracji usługi,
- na przesyłanych fakturach Pro Forma i Vat, w polu nazwa (pole typ odpowiada za informacje o typie usługi), np. nazwa: domena.pl, typ: domena,
- w panelu administracyjnym (jeśli posiadasz już u nas usługi i rejestrujesz kolejne) w kolumnach nazwa usługi.
Rejestrując usługę wybierasz jej typ, wskazujesz dane abonenta i rejestrujesz konto. Posiadając konto, posiadasz usługi. Logowanie do konta to logowanie za pomocą nazwy jednej z posiadanych usług.
Skąd uzyskać hasło dostępu?
Hasła dostępu do panelu ustawiane są podczas pierwszej rejestracji wybranej jednej lub wielu usług. Jest to pozycja obowiązkowa. Po zakończeniu rejestracji uzyskujesz więc login (nazwy/identyfikatory usług) oraz nadajesz im hasła (jeśli pierwszy raz rejestrujesz kilka usług, wszystkie otrzymają to samo hasło).
Przykład: rejestrujesz domenę: mojafirma.pl, hosting Hosting Biznes: serwer123456, certyfikat SSL dla domeny: 123456.ssl. Podczas rejestracji nadajesz hasła dostępu do usług, jedno dla wszystkich (rejestracja wielu usług naraz). Po zakończeniu rejestracji na ekranie pojawią się identyfikatory usług (ich nazwy). Informacje te otrzymasz także na maila. Przechodząc na stronę panel.home.pl mogesz zalogować się do panelu podając jako login/nazwę użytkownika: mojafirma.pl lub serwer123456, lub 123456.ssl oraz ustalone wcześniej hasło.
Posiadanie konta w home.pl jest jednoznaczne z posiadaniem usługi (przynajmniej jednej), gdyż jej nazwa/identyfikator, jest loginem do panelu. Rejestrując kolejne usługi, dorejestrowujesz je do już istniejącego konta. Jeśli chcesz rejestrować na inne dane (lub np. mieć wystawioną fakturę na inny podmiot) rejestrujesz usługi jako nowy klient, przechodząc pierwszą rejestrację raz jeszcze, tworząc nowe konto.
Jedna usługa do zarządzania wieloma
Wyjątkowym elementem zarządzania usługami, jest tzw. usługa administracyjna. Nadrzędna względem innych.
Usługa administracyjna to jedna z Twoich zarejestrowanych usług, po zalogowaniu do której (podaniu jej nazwy jako loginu) możesz zarządzać innymi usługami. Nie musisz logować się do każdej z Twoich usług osobno. Poprzez panel i sekcję Usługi, możesz przejść do konfiguracji każdej z Twoich usług.
Dedykowane wsparcie IT i megarabaty!
Pomoc Premium dedykujemy najbardziej wymagającym Klientom home.pl. Powiedz, co możemy dla Ciebie zrobić i oszczędzaj czas.