Domeny globalne – potwierdzanie zmiany danych


Opisany poniżej proces występuje tylko przy domenach globalnych oraz .us i .co.

Wraz z dniem 1.12.2016 r. wprowadzona została zmiana, która wpłynęła na bezpieczeństwo m.in. transferu domen do innych operatorów, a także cesji (zmiany abonenta domeny).

Abonenci domen globalnych (np. com, net, biz) oraz domen z końcówkami .us i .co są zobligowani do stosowania nowej procedury zmiany danych – bez względu na to czy jest to zmiana abonenta na innego, czy tylko aktualizacja dotychczasowych informacji o właścicielu domeny.

Operacje potwierdzania zmiany danych występują przy każdej domenie globalnej oraz .us i .co. Jeśli nie zweryfikowałeś wcześniej kontaktowego adresu e-mail przy domenie globalnej, to możesz otrzymać jeszcze dodatkową wiadomość, która będzie służyć do weryfikacji adresu e-mail.

Co muszę zrobić, czyli jak potwierdzić zmianę danych?

Każda próba zmiany danych przy domenie, np. nazwy firmy, imienia, nazwiska lub nawet adresu e-mail abonenta, będzie wymagała potwierdzenia takiej zmiany za pomocą linku znajdującego się w wiadomości e-mail, wysłanej na adres dysponenta domeny. Masz 14 dni na to, aby odebrać i potwierdzić zmianę danych – możesz to zrobić klikając link weryfikacyjny znajdujący się w tej wiadomości e-mail.

W przypadku chęci zmiany adresu e-mail, taka operacja zmiany danych będzie wymagała potwierdzenia przez obie strony (zostaną wysłane dwie wiadomości – jedna na stary, druga na nowy adres e-mail). Po wysłaniu wiadomości z linkami potwierdzającymi, obie strony mają 14 dni na zatwierdzenie operacji. Jeśli jedna ze stron odrzuci wniosek, cały proces zmiany zostanie anulowany. Jeżeli operacja zmiany danych zostanie sfinalizowana, to obie strony otrzymają powiadomienie z potwierdzeniem zmiany danych.

WAŻNE INFORMACJE O ZMIANACH ADRESU E-MAIL:

  • Jeśli adres e-mail się nie zmienia, a zmienia się Abonent (lub zmianie ulegają dane w polach: imię, nazwisko, nazwa firmy itp.) – zostanie wysłana jedna wiadomość do abonenta z prośbą o zatwierdzenie zmian.
  • Jeśli adres e-mail się zmienia – wysyłane zostaną w każdym przypadku dwie wiadomości (na aktualny i nowy adres e-mail) z prośbą o zatwierdzenie zmian.
  • Jeśli kontaktowy adres e-mail przy domenie jest nieprawidłowy, przewidzianą możliwością rozwiązania jest przygotowanie pisemnego wniosku (skan podpisanego i przygotowanego odręcznie wniosku + dokumenty autoryzujące, np. KRS oraz skan dowodu osobistego) wysłane do Biura Obsługi Klienta.
Przesłany do home.pl wniosek wraz z dokumentami autoryzującymi, przekazywany jest do instytucji zewnętrznej w celu realizacji. Oznacza to, że realizacja wniosku nie leży po stronie home.pl. Prosimy o cierpliwość, skontaktujemy się z wnioskodawcą tuż po otrzymaniu informacji o realizacji.
Wiadomość e-mail potwierdzająca zmianę danych przy domenie globalnej, wysyłana jest dla każdej domeny. Jeśli więc posiadasz wiele domen, to dla każdej z nich otrzymasz wiadomość z linkiem do potwierdzenia zmiany danych.

Co się stanie po potwierdzeniu zmiany danych przy domenie?

Po zakończeniu zmiany lub aktualizacji danych, na domenę zostanie nałożona tymczasowa blokada transferu do innego Rejestratora (60 dni). Jeśli podczas potwierdzania zmiany danych przy domenie, wyłączyłeś opcję o nazwie: “Transferlock”, to tymczasowa blokada transferu przy domenie nie zostanie nałożona. Jeśli blokada została jednak nałożona, to nie ma już możliwości odblokowania takiej domeny do transferu – trzeba poczekać 60 dni.

Wprowadzone zmiany w polityce zmiany danych oraz transferów domen, mają na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa i zabezpieczenie interesów Abonentów domen i przyczyniają się do wyeliminowania zjawiska przechwyceń domen (hijacking) przez podmioty, lub osoby nieuprawnione do dysponowania domeną.

Więcej rozwiązań

Domeny internetowe już za 1 zł!

Zarejestruj własny adres w Internecie już dziś. Nawet jeśli Twoja wymarzona domena jest zajęta, nasza inteligentna wyszukiwarka podsunie Ci dodatkowe możliwości.

Sprawdź, czy domena jest wolna Wyszukaj domenę

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub