Reguły zasad – pliki/foldery


Instrukcje krok po kroku jak korzystać z Acronis Backup znajdziesz pod tym adresem.

Podczas wybierania danych do uwzględnienia w kopii zapasowej możesz korzystać z dwóch metod wyboru:

 

Kopia zapasowa tworzona na poziomie plików jest dostępna tylko w przypadku komputerów fizycznych. Kopia zapasowa na poziomie plików nie wystarcza do odzyskania systemu operacyjnego. Wybierz opcję tworzenia kopii zapasowej plików, jeśli planujesz chronić tylko określone dane (na przykład dotyczącego bieżącego projektu, który prowadzisz). Rozmiar kopii zapasowej będzie mniejszy, dzięki czemu w pamięci masowej zostanie więcej miejsca.

Wybór bezpośredni

Czyli jak wybrać bezpośrednio pliki, które będą objęte kopią zapasową, bez wykorzystania reguł zasad.

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego usługi Acronis Backup.

    • Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o logowaniu do panelu administracyjnego usługi Acronis Backup
  2. Po lewej stronie ekranu kliknij nazwę użytkownika, a następnie nazwę komputera, który jest skonfigurowany do wykonywania na nim kopii zapasowych.
    Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Kliknij w nazwę komputera
  3. Po prawej stronie ekranu wyświetlony zostanie dodatkowy panel konfiguracji. Odszukaj i kliknij opcję Kopia zapasowa, a następnie Dodaj plan tworzenia kopii zapasowej.
    Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Nazwa komputera - Kopia zapasowa - Kliknij przycisk Dodaj plan tworzenia kopii zapasowych
  4. W nowym widoku wybierz Elementy uwzględniane w kopii zapasowej: Pliki/foldery.
    Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Nazwa komputera - Kopia zapasowa - Dodaj plan tworzenia kopii zapasowych - Wybierz Elementy uwzględniane w kopii zapasowej: Wymagane
  5. Następnie kliknij w dodatkowe pole Elementy uwzględniane w kopii zapasowej: Wymagane.
  6. W nowym widoku domyślnie aktywna będzie bezpośrednia metoda wyboru zasobów. Wybierz pliki i/lub foldery zatwierdź ustawienia przyciskiem Gotowe.Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Nazwa komputera - Kopia zapasowa - Dodaj plan tworzenia kopii zapasowych - Elementy uwzględniane w kopii zapasowej - Wybierz pliki i/lub foldery
  7. Przejdź do kolejnego kroku tworzenia planu kopii zapasowej.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak utworzyć nowy plan tworzenia kopii zapasowej.

 

Reguły zasad

Czyli jak określić reguły, na podstawie których będzie wykonywana kopia zapasowa.

  1. Skorzystaj z powyższej instrukcji, aby przejść do ustawień nowego planu tworzenia kopii zapasowej i następnie kontynuuj czytanie poniższej instrukcji.
  2. W nowym widoku wybierz Elementy uwzględniane w kopii zapasowej: Pliki/foldery.
    Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Nazwa komputera - Kopia zapasowa - Dodaj plan tworzenia kopii zapasowych - Wybierz Elementy uwzględniane w kopii zapasowej: Wymagane
  3. Następnie kliknij w dodatkowe pole Elementy uwzględniane w kopii zapasowej: Wymagane.
  4. W górnym rogu ekranu zmień metodę wyboru danych z bezpośredniej na Użycie reguł zasad.
    Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Nazwa komputera - Kopia zapasowa - Dodaj plan tworzenia kopii zapasowych - Elementy uwzględniane w kopii zapasowej - Zmień metodę wyboru danych z bezpośredniej na Użycie reguł zasad
  5. Wprowadź nowe reguły i zatwierdź ustawienia przyciskiem Gotowe.
    Acronis Backup - Nazwa użytkownika - Nazwa komputera - Kopia zapasowa - Dodaj plan tworzenia kopii zapasowych - Elementy uwzględniane w kopii zapasowej - Określ pliki i foldery - Wprowadź nowe reguły

 

Użycie reguł zasad

Reguły zasad będą stosowane do wszystkich komputerów objętych planem tworzenia kopii zapasowych. Jeśli w chwili rozpoczęcia tworzenia kopii zapasowej na komputerze nie zostaną znalezione żadne dane spełniające wymagania co najmniej jednej reguły, utworzenie kopii zapasowej na tym komputerze nie powiedzie się.

  1. Reguły dotyczące systemu Windows:
    • Pełna ścieżka pliku lub folderu, np.:
      D:\Work\Tekst.doc
      C:\Windows
    • Szablony:
      • polecenie [All Files] powoduje wybranie wszystkich plików we wszystkich woluminach komputera.
      • polecenie [All Profiles Folder] powoduje wybranie folderu, w którym znajdują się wszystkie profile użytkowników (zwykle C:\Users lub C:\Documents and Settings).
    • Zmienne środowiskowe:
      • polecenie %ALLUSERSPROFILE% powoduje wybranie folderu, w którym znajdują się wspólne dane wszystkich profili użytkowników (zwykle C:\ProgramData lub C:\Documents and Settings\All Users).
      • polecenie %PROGRAMFILES% powoduje wybranie folderu Program Files (na przykład C:\Program Files).
      • polecenie %WINDIR% powoduje wybranie folderu, w którym znajdują się pliki systemu Windows (na przykład C:\Windows)
    • Można korzystać z innych zmiennych środowiskowych lub łączyć zmienne środowiskowe i tekst. Na przykład w celu wybrania folderu o nazwie “Java” w folderze “Program Files” wpisz polecenie:
      %PROGRAMFILES%\Java
  2. Reguły dotyczące systemu Linux:
    • Pełna ścieżka pliku lub katalogu. Na przykład w celu uwzględniania w kopii zapasowej pliku o nazwie “plik.txt” na woluminie /dev/hda3 zamontowanym w lokalizacji /home/usr/docs
      /dev/hda3/plik.txt

      lub

      /home/usr/docs/plik.txt
    • polecenie /home powoduje wybranie katalogu głównego typowych użytkowników.
    • polecenie /root powoduje wybranie katalogu głównego użytkownika root.
    • polecenie /usr powoduje wybranie katalogu wszystkich programów użytkowników.
    • polecenie /etc powoduje wybranie katalogu plików konfiguracyjnych systemu.
  3. Reguły dotyczące systemu OS X:
    • Pełna ścieżka pliku lub katalogu. Aby uwzględnić w kopii zapasowej plik o nazwie “plik.txt” znajdujący się na pulpicie, skorzystaj z poniższego polecenia:
      /Users/<nazwa_użytkownika>/Desktop/plik.txt
    • polecenie /Users służy do uwzględnienia w kopii zapasowej katalogów głównych wszystkich użytkowników.
    • polecenie /Applications służy do uwzględnienia w kopii zapasowej katalogu, w którym są zapisane zainstalowane aplikacje.

Kopia zapasowa danych bez limitu urządzeń

Chroń to, co najcenniejsze. Zabezpiecz firmowe lub prywatne dane z komputerów, telefonów, tabletów i serwerów.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub