Załóż sklep i:
- Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
- Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
- Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
- Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.
Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.
CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO
Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.
Dzięki użyciu tych narzędzi, możesz w łatwy sposób:
- wprowadzić do swojego sklepu listę produktów wraz z opisem, ceną i dodatkowymi informacji, za pomocą odpowiedniego pliku CSV, np. dostarczonego z hurtowni, w której się zaopatrujesz w towar,
- edytując pobrany plik CSV (np. w Excelu), możesz wykonać globalną edycję produktów, aktualizację opisów, cen, stanów magazynowych,
- pobrać listę wszystkich odnotowanych w sklepie zamówień,
- pobrać listę klientów wraz z podanymi przez nich danymi i zaimportować ją w innym sklepie lub wykorzystać do innych celów, np. zlecenie wysyłki mailingu przez firmę zewnętrzną.
Zadaniem opcji jest umożliwienie administratorowi sklepu, szybkiego dostępu do bazy danych, jej edycji, aktualizacji lub uzupełnienia o nowe dane.
Profile CSV
Wymiana informacji realizowana jest za pomocą profili danych – profili CSV. Profil jest szablonem, wg którego następuje pobieranie danych ze sklepu oraz wprowadzanie danych do sklepu podczas importu. Profil (szablon) zawiera zdefiniowane pola, które z kolei posiadają przypisane im wartości, wg. ustalonego dla nich formatu.
Efektem utworzenia profilu jest możliwość zapisania danych do pliku tekstowego i ich przechowywanie, a następnie ponowne ich wczytanie z zachowaniem właściwej lokalizacji wprowadzonych danych.
Dzięki utworzeniu profili danych, w prosty i logiczny sposób, zarządza wyselekcjonowanymi informacjami dot. produktów, klientów czy zamówień. Każda wartość, opisująca produkt, klienta czy zamówienie ma swoje określone miejsce oraz format. Dzięki czemu wykonując eksport lub import danych, informacje umieszczane są w odpowiednio przeznaczonych dla nich miejscach w pliku CSV.
Dzięki wprowadzeniu formatu danych, możliwe jest także proste filtrowanie i listowanie wartości podczas późniejszej ich edycji. Umożliwia to także zachowanie jednolitego schematu wyświetlania danych w sklepie oraz poprawne ich przetwarzanie przez różnego rodzaju algorytmy wewnętrzne.
Profile dostępne w narzędziu, pozwalają więc na uporządkowanie przepływających przez nie informacji, nie tylko zachowując ich prawidłowy format, ale także kolejność. Utworzone w ten sposób pliki tekstowe (zapisane w formacie CSV), podlegają dalszej obróbce (edycji, dodawaniu i kasowaniu danych) i są możliwe do odczytania, np. podczas importu danych do sklepu internetowego Shoper lub innych aplikacji.