Typy profilu – dodawanie czy aktualizacja?


Każdy tworzony lub edytowany istniejący profil, posiada swój określony typ. Import/Eksport umożliwia stworzenie dwóch typów profili, odpowiedzialnych za wymianę przepływających przez nie informacji. Może być ona oparta o:

  • aktualizację danych
  • aktualizację i dodawanie danych.

Wybór rodzaju profilu CSV

Wybór jednego z w/w typów profilu, ma dwa podstawowe zadania: maksymalnie skrócić czas wykonywania importu i eksportu, w zależności od operacji jakie chcemy docelowo wykonać na pliku z danymi lub danych jakie chcemy wprowadzić do sklepu, a także umożliwić prosty dostęp do zapisanych informacji.

Na podstawie wybranego typu profilu wykonywany jest eksport danych do pliku CSV – pliku tekstowego zawierającego dane, np. o produktach, a także wykonywany jest import danych z pliku CSV, na podstawie którego dodawane są lub zmieniane informacje w bazie sklepu.

W skrócie:

  • aktualizacja  – używając tego profilu będzie można jedynie modyfikować istniejące już dane
  • aktualizacja, dodawanie – umożliwia zarówno aktualizowanie jak i dodawanie nowych danych, po dodaniu profilu, nie będzie możliwości zmiany tych danych
WAŻNE! Wybór typu profilu, możliwy jest tylko podczas jego tworzenia. W przypadku już utworzonych profili, w celu zmiany ich typu wymagane będzie utworzenie nowego profilu.
Niektóre profile, jak np. profil Klienci, mają zdefiniowane stały typ, np. eksport. Oznacza to, że nie będzie możliwe wykonanie innej operacji na danym profilu, jak zapis danych do pliku CSV. Ten typ profilu nie jest możliwy do wyboru podczas jego tworzenia.

Aktualizacja danych

Profil obejmujący aktualizację danych, używany jest do modyfikacji już istniejących danych. Podczas wyboru tego typu profilu, aplikacja zdefiniuje jedno pole podstawowe – kod produktu, na podstawie którego profil będzie identyfikował dla jakiego produktu wprowadzamy modyfikację danych (np. podczas importu danych). Pozostałe pola pozostają wolne do wyboru. Użytkownik tworzący profil ma możliwość zdefiniowania jakie informacje dla wybranego produktu chce edytować – następnie wskazuje interesujące go pola.

Po eksporcie danych, plik CSV zawierał będzie tylko wartości pól wskazanych przez użytkownika.

Przykład: profil, typ: aktualizacja, wskazane pola danych: kod produktu, cena i nazwa. Po wykonaniu eksportu danych do pliku CSV, otrzymamy zestaw podstawowych informacji w postaci nazwy produktu, identyfikatora produktu w sklepie oraz jego ceny. Zmieniamy cenę wszystkich produktów o 5%, a następnie zapisujemy plik i wykonujemy import danych do sklepu. Została wykonana aktualizacja cen wszystkich produktów. Za pomocą pola kod produktu, nastąpiła identyfikacja produktów i przypisanych im nowych cen. Za pomocą pola Nazwa, ułatwiliśmy sobie rozpoznanie produktu na liście przed zmianą ceny.
Sugerujemy, aby podczas tworzenia profilu ograniczyć liczbę wybranych pól do niezbędnego minimum – dzięki temu, posiadając więcej produktów import oraz eksport będą realizowane szybciej. Podczas każdego importu danych, nawet jeśli nie wykonaliśmy żadnych zmian w pliku, mechanizm importu będzie weryfikował każdą wartość w celu potwierdzenia czy zmiana została wykonana.

Aktualizacja i dodawanie

Profil obejmujący aktualizację i dodawanie danych używany jest do wprowadzania nowych produktów do sklepu.

Podczas wyboru tego typu profilu, aplikacja zdefiniuje grupę pól obowiązkowych, niezbędnych do wykonania późniejszego importu danych do sklepu. Część pól użytkownik będzie mógł wybrać samodzielnie, w zależności od tego czy dany typ informacji będzie wprowadzany do sklepu lub edytowany.

Na podstawie utworzonego profilu oraz pól obowiązkowych, zostanie wykonany import danych oraz identyfikacja produktu wraz z jego poprawnym opisem (podstawowe dane identyfikujące nowy produkt).

WAŻNE! Pamiętaj, że podczas wyboru typu profilu aktualizacja i dodawanie, profil będzie zawierał pola obowiązkowe, które są niezbędne do uzupełnienia. Pola te odpowiadają podstawowym danym identyfikującym produkty w sklepie i są także polami obowiązkowymi, podczas dodawania nowego produktu poprzez panel sklepu.
W przypadku edycji pliku CSV i nie uzupełnienia pól wskazanych jako obowiązkowe, dodawanie produktów za pomocą pliku CSV i utworzonego profilu, może skutkować występowaniem błędów lub przerwaniem importu danych.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub