Czym są Profile w sekcji Importuj i Eksportuj produkty?


Importuj/Eksportuj to narzędzie umożliwiające szybkie zapisywanie i wczytywanie danych z pliku bezpośrednio do sklepu internetowego. W przeciwieństwie do panelu zarządzania sklepem, Importuj/Eksportuj umożliwia szybkie wykonywanie zmian, a także dodawanie i kasowanie wielu produktów jednocześnie.

Dzięki użyciu tych narzędzi, możesz w łatwy sposób:

  • wprowadzić do swojego sklepu listę produktów wraz z opisem, ceną i dodatkowymi informacji, za pomocą odpowiedniego pliku CSV, np. dostarczonego z hurtowni, w której się zaopatrujesz w towar,
  • edytując pobrany plik CSV (np. w Excelu), możesz wykonać globalną edycję produktów, aktualizację opisów, cen, stanów magazynowych,
  • pobrać listę wszystkich odnotowanych w sklepie zamówień,
  • pobrać listę klientów wraz z podanymi przez nich danymi i zaimportować ją w innym sklepie lub wykorzystać do innych celów, np. zlecenie wysyłki mailingu przez firmę zewnętrzną.

Zadaniem opcji jest umożliwienie administratorowi sklepu, szybkiego dostępu do bazy danych, jej edycji, aktualizacji lub uzupełnienia o nowe dane.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej czym jest i jak działa opcja Importuj/Eksportuj produkty.

Profile CSV

Wymiana informacji realizowana jest za pomocą profili danych – profili CSV. Profil jest szablonem, wg którego następuje pobieranie danych ze sklepu oraz wprowadzanie danych do sklepu podczas importu. Profil (szablon) zawiera zdefiniowane pola, które z kolei posiadają przypisane im wartości, wg. ustalonego dla nich formatu.

Efektem utworzenia profilu jest możliwość zapisania danych do pliku tekstowego i ich przechowywanie, a następnie ponowne ich wczytanie z zachowaniem właściwej lokalizacji wprowadzonych danych.

Przykład 1: profil danych konta użytkownika – użytkownicy sklepu internetowego, podczas rejestracji w sklepie internetowym, uzupełniają dane w formularzu, które docelowo umożliwią im logowanie do sklepu i dokonywanie zakupów. W przypadku sprzedającego, te same dane będą umożliwiały przyjęcie zamówienia, kontakt z kupującym, wysyłkę towaru. Przetwarzanymi danymi będą więc informacje o imieniu i nazwisku, adresie zamieszkania, adresie e-mail oraz telefonie kontaktowym. Dane te mogą być wymagane (obowiązkowe do wypełnienia), aby przyjąć zamówienie w sklepie lub podczas obsługi klienta. Dane podawane są w określonym formacie, np. telefon w formacie liczbowym.
Przykład 2: profil produktów – produkt wprowadzony do sklepu, opisany jest szablonem zawierającym zdefiniowane pola dot. nazwy produktu, ceny, stanu magazynowego, opisu, kodów producenta. Każde z pól posiada przypisane im wartości, określone formatem. Przykładowo, pole dot. stanu magazynowego posiada wartość w postaci ilości produktów znajdujących się w magazynie. Pole to jest w formacie liczbowym. Inne pole, np. dot. opisu jest określone formatem tekstowym.

Dzięki utworzeniu profili danych,  w prosty i logiczny sposób, zarządza wyselekcjonowanymi informacjami dot. produktów, klientów czy zamówień. Każda wartość, opisująca produkt, klienta czy zamówienie ma swoje określone miejsce oraz format. Dzięki czemu wykonując eksport lub import danych, informacje umieszczane są w odpowiednio przeznaczonych dla nich miejscach w pliku CSV.

Dzięki wprowadzeniu formatu danych, możliwe jest także proste filtrowanie i listowanie wartości podczas późniejszej ich edycji. Umożliwia to także zachowanie jednolitego schematu wyświetlania danych w sklepie oraz poprawne ich przetwarzanie przez różnego rodzaju algorytmy wewnętrzne.

Przykład 3: formatowanie danych – każdy produkt posiada przypisaną mu cenę. Dzięki zastosowaniu formatu liczbowego dla wskazanej informacji, możemy jednocześnie dla wszystkich produktów wprowadzić rabat procentowy. Jest to działanie matematyczne i wymaga użycia liczb.

Profile dostępne w narzędziu, pozwalają więc na uporządkowanie przepływających przez nie informacji, nie tylko zachowując ich prawidłowy format, ale także kolejność. Utworzone w ten sposób pliki tekstowe (zapisane w formacie CSV), podlegają dalszej obróbce (edycji, dodawaniu i kasowaniu danych) i są możliwe do odczytania, np. podczas importu danych do sklepu internetowego eSklep lub innych aplikacji.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Połączenie SSH
Analityka serwera
Statystyki serwera (nowe)
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynki e-mail za pomocą Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub