Czym są Profile w sekcji Importuj i Eksportuj produkty?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Importuj/Eksportuj to narzędzie umożliwiające szybkie zapisywanie i wczytywanie danych z pliku bezpośrednio do sklepu internetowego. W przeciwieństwie do panelu zarządzania sklepem, Importuj/Eksportuj umożliwia szybkie wykonywanie zmian, a także dodawanie i kasowanie wielu produktów jednocześnie.

Dzięki użyciu tych narzędzi, możesz w łatwy sposób:

  • wprowadzić do swojego sklepu listę produktów wraz z opisem, ceną i dodatkowymi informacji, za pomocą odpowiedniego pliku CSV, np. dostarczonego z hurtowni, w której się zaopatrujesz w towar,
  • edytując pobrany plik CSV (np. w Excelu), możesz wykonać globalną edycję produktów, aktualizację opisów, cen, stanów magazynowych,
  • pobrać listę wszystkich odnotowanych w sklepie zamówień,
  • pobrać listę klientów wraz z podanymi przez nich danymi i zaimportować ją w innym sklepie lub wykorzystać do innych celów, np. zlecenie wysyłki mailingu przez firmę zewnętrzną.

Zadaniem opcji jest umożliwienie administratorowi sklepu, szybkiego dostępu do bazy danych, jej edycji, aktualizacji lub uzupełnienia o nowe dane.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej czym jest i jak działa opcja Importuj/Eksportuj produkty.

Profile CSV

Wymiana informacji realizowana jest za pomocą profili danych – profili CSV. Profil jest szablonem, wg którego następuje pobieranie danych ze sklepu oraz wprowadzanie danych do sklepu podczas importu. Profil (szablon) zawiera zdefiniowane pola, które z kolei posiadają przypisane im wartości, wg. ustalonego dla nich formatu.

Efektem utworzenia profilu jest możliwość zapisania danych do pliku tekstowego i ich przechowywanie, a następnie ponowne ich wczytanie z zachowaniem właściwej lokalizacji wprowadzonych danych.

Przykład 1: profil danych konta użytkownika – użytkownicy sklepu internetowego, podczas rejestracji w sklepie internetowym, uzupełniają dane w formularzu, które docelowo umożliwią im logowanie do sklepu i dokonywanie zakupów. W przypadku sprzedającego, te same dane będą umożliwiały przyjęcie zamówienia, kontakt z kupującym, wysyłkę towaru. Przetwarzanymi danymi będą więc informacje o imieniu i nazwisku, adresie zamieszkania, adresie e-mail oraz telefonie kontaktowym. Dane te mogą być wymagane (obowiązkowe do wypełnienia), aby przyjąć zamówienie w sklepie lub podczas obsługi klienta. Dane podawane są w określonym formacie, np. telefon w formacie liczbowym.
Przykład 2: profil produktów – produkt wprowadzony do sklepu, opisany jest szablonem zawierającym zdefiniowane pola dot. nazwy produktu, ceny, stanu magazynowego, opisu, kodów producenta. Każde z pól posiada przypisane im wartości, określone formatem. Przykładowo, pole dot. stanu magazynowego posiada wartość w postaci ilości produktów znajdujących się w magazynie. Pole to jest w formacie liczbowym. Inne pole, np. dot. opisu jest określone formatem tekstowym.

Dzięki utworzeniu profili danych,  w prosty i logiczny sposób, zarządza wyselekcjonowanymi informacjami dot. produktów, klientów czy zamówień. Każda wartość, opisująca produkt, klienta czy zamówienie ma swoje określone miejsce oraz format. Dzięki czemu wykonując eksport lub import danych, informacje umieszczane są w odpowiednio przeznaczonych dla nich miejscach w pliku CSV.

Dzięki wprowadzeniu formatu danych, możliwe jest także proste filtrowanie i listowanie wartości podczas późniejszej ich edycji. Umożliwia to także zachowanie jednolitego schematu wyświetlania danych w sklepie oraz poprawne ich przetwarzanie przez różnego rodzaju algorytmy wewnętrzne.

Przykład 3: formatowanie danych – każdy produkt posiada przypisaną mu cenę. Dzięki zastosowaniu formatu liczbowego dla wskazanej informacji, możemy jednocześnie dla wszystkich produktów wprowadzić rabat procentowy. Jest to działanie matematyczne i wymaga użycia liczb.

Profile dostępne w narzędziu, pozwalają więc na uporządkowanie przepływających przez nie informacji, nie tylko zachowując ich prawidłowy format, ale także kolejność. Utworzone w ten sposób pliki tekstowe (zapisane w formacie CSV), podlegają dalszej obróbce (edycji, dodawaniu i kasowaniu danych) i są możliwe do odczytania, np. podczas importu danych do sklepu internetowego Shoper lub innych aplikacji.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie