Jak zarządzać usługami hostingowymi w Panelu klienta?

Panel klienta home.pl umożliwia łatwy i szybki dostęp do wszystkich zarejestrowanych w ramach konta usług, w tym usług hostingowych, domen, certyfikatów SSL. Wybrane funkcje poszczególnych usług mogą nie być widoczne od razu, aktywują się po przypisaniu do nich innej usługi lub mogą być obsługiwane z wielu miejsc Panelu. Z tego artykułu dowiesz się w jaki sposób ułatwić sobie pracę z hostingiem poznając jego podstawowe funkcje i lokalizację innych opcji przydatnych do zarządzania nim.

Usługa hostingu jest usługą na tyle samodzielną, że zaraz po zarejestrowaniu i jej opłaceniu możesz rozpocząć tworzenie strony internetowej, utworzyć konta FTP, dodać skrzynkę e-mail lub zainstalować CMS. Sama usługa hostingowa korzysta z roboczego adresu internetowego, np. serwer123456.home.pl, który pozwala na korzystanie z hostingu, ale nie jest atrakcyjny jeśli chciałbyś pod nim uruchomić witrynę internetową lub utworzyć konto e-mail.

Po uruchomieniu hostingu, dobrze jest przypisać do niego domenę internetową, a także zainstalować certyfikat SSL. Nie jest on niezbędny do obsługi hostingu, ale znacząco wpływa na bezpieczeństwo stron internetowych, poczty e-mail oraz obsługi FTP.

Poniżej znajdziesz listę sekcji Panelu klienta w których możesz zarządzać usługą hostingową. Głównym obszarem konfiguracji hostingu jest sekcja Usługi WWW. Pozostałe jaka Poczta, Domeny oraz Konto odpowiadają w ograniczonym zakresie za obsługę hostingu w zależności od obszaru którego dotyczą.

Sekcja panelu Usługi WWW

Zarządzanie usługami hostingowymi rozpocznij w sekcji Usługi WWW. W tym miejscu znajdziesz wszystkie aktywne usługi, np. Hosting Biznes, WordPress Hosting. Po przejściu do sekcji Usługi WWW po prostu wybierz klikając w niego, którą usługę chcesz konfigurować.

W nowym widoku znajdziesz moduły dla poszczególnych funkcjonalności, a korzystając z dodatkowych opcji możesz przejść do ich szczegółowej konfiguracji oraz obsługi.

W sekcji Usługi WWW możesz dodawać domeny, zmienić ich przekierowanie i tworzyć konta e-mail w domenie

Sekcja panelu Poczta

W panelu klienta znajdziesz m.in. dostęp do sekcji Poczta. Znajduje się ona w głównym menu po lewej stronie ekranu. Sekcja ta ma znaczenie w obsłudze poczty e-mail, gdyż z jej poziomu możesz tworzyć i zarządzać wszystkimi kontami e-mail utworzonymi na wszystkich usługach hostingowych jakie posiadasz.

W sekcji Domeny szybko utworzyć nowe konto e-mail w domenie

Możesz tworzyć konta e-mail z poziomu widoku usługi hostingowej (sekcja Usługi WWW > widok ustawień serwera) lub z poziomu sekcji Poczta (podczas tworzenia konta e-mail wskazujesz na którym serwerze ma być utworzone).

Sekcja panelu Domeny

W sekcji Domeny możesz zarządzać wszystkimi domenami zarejestrowanymi na Twoim koncie klienta. Z tego samego miejsca utworzyć też subdomeny i edytujesz rekordy wszystkich adresów internetowych. Domeny to niezależne usługi, których przypisanie do serwera wykonasz w sekcji Usługi WWW. W sekcji Domeny, po przejściu do wybranego adresu, możesz sprawdzić gdzie domena jest przypisana oraz szybko odłączyć domenę od hostingu.

W opcjach domeny znajdziesz informacje o jej statusie, rekordach oraz przypisanym hostingu

Tę samą czynność wykonasz w sekcji Usługi WWW, przechodząc do ustawień wybranego serwera. Od Ciebie zależy, które z rozwiązań jest dla Ciebie wygodniejsze.

Sekcja Konto

Sekcja Konto odpowiada przede wszystkim za zarządzanie płatnościami i rozliczeniami za posiadane usługi, w tym domeny. Z poziomu sekcji Konto łatwo podejrzysz termin ważności hostingu, termin płatności, opłacisz subskrypcję, przedłużysz jej ważność lub podejrzysz dokumenty księgowe.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie