Załóż sklep i:
- Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
- Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
- Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
- Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.
Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.
CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO
Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.
Dane do sklepu możesz importować zarówno po wcześniejszym ich wyeksportowaniu ze sklepu Shoper – np. kiedy dokonujesz aktualizacji lub kiedy chcesz przenieść dane z innego sklepu lub narzędzia. Za każdym razem, niezależnie od źródła danych, import wykonujesz w narzędziu Import/Eksport, tworząc w pierwszej kolejności Profil, a następnie importując plik CSV.
Aktualizacja danych
Najprostszym sposobem na aktualizacje danych za pomocą pliku CSV, jest utworzenie odpowiedniego Profilu, wybierając pola z danymi, których aktualizacja będzie nas interesowała, a następnie wykonanie eksportu danych do pliku CSV.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak utworzyć nowy profil CSV.
Edycję wyeksportowanego pliku CSV możesz wykonać w edytorze tekstowym, np. Notepad ++ lub otwierając plik CSV za pomocą arkusza kalkulacyjnego, np. Microsoft Excel.
Po wykonaniu stosownych zmian w pliku, zapisz wprowadzone zmiany, a następnie w tym samym profilu, z którego wykonywałeś eksport, skorzystaj z opcji importu danych, aby zaimportować odpowiednio zaktualizowany plik.
Mam własny plik CSV
Jeśli posiadasz już przygotowany plik CSV z danymi, które chcesz zaimportować do sklepu, wymagane będzie wykonanie jednej z dwóch czynności lub ich połączenie, w zależności od tego, jak bardzo rozbudowany i w jaki sposób jest przygotowany posiadany plik.
Poprawny import danych do sklepu zostanie wykonany tylko wtedy, kiedy kolejność wprowadzanych danych, nazwy kolumn z danymi oraz separatory będą identyczne z tymi, które zadeklarujesz w utworzonym profilu CSV.
Aby zweryfikować informacje w pliku CSV, otwórz posiadany plik CSV. Edycję pliku możesz wykonać w edytorze tekstowym, np. Notepad ++ lub otwierając plik CSV za pomocą arkusza kalkulacyjnego, np. Microsoft Excel. Zweryfikuj następujące dane:
- nazwy i kolejność kolumn z danymi, np. product code, name, price, category,
- sprawdź w jaki sposób dane są rozdzielone, np. może to być tabulator (w arkuszu kalkulacyjnym widoczny jako nowa kolumna), znak „;” średnika lub znak „,” przecinka,
- jeśli dane będą przypisywane do poszczególnych kategorii, sprawdź jaki separator kategorii został użyty, np.: znak „>”, „>>”, „->” lub „|>”. Kategorie i podkategorie produktów będą przedstawione w pliku CSV jako ciąg znaków: „telefony > smartfony > 5 cali”,
- upewnij się, że kodowanie znaków w pliku to UTF-8.
Jeśli masz wątpliwości dot. konfiguracji własnego pliku CSV, skonsultuj to z osobą lub firmą, która dostarczyła Ci ten plik CSV. Pliki CSV zazwyczaj są do siebie podobne, jednak ze względu na brak ujednoliconego systemu prezentacji danych w nich zawartych, mogą być konfigurowane na wiele sposobów.
W kolejnym kroku przejdź do utworzenia nowego profilu CSV. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak utworzyć nowy profil. Podczas konfiguracji profilu zostaniesz poproszony o wskazanie zweryfikowanych danych, tj. kolejności kolumn z danymi, ich nazw, separatora danych oraz separatora kategorii. Poprawne kodowanie pliku UTF-8 zapewni Ci gwarancję, że zaimportowane dane zostaną poprawnie wyświetlone, np. z użyciem polskich znaków diakrytycznych (ą, ż, ź, ś, ę, ó, ł, ń).
Nie posiadam pliku CSV
Wprowadzanie danych do sklepu zazwyczaj wykonywane jest przez Panel administracyjny sklepu i przejście do odpowiedniej konfiguracji, np. Asortyment –> Dodaj produkt. Może zdarzyć się sytuacja, w której prościej będzie dodać produkty, tworząc dla nich odpowiedni plik CSV, a następnie dokonując importu danych.
Najprostszym rozwiązaniem w tej sytuacji, podobnie jak przy aktualizacji danych, będzie utworzenie nowego profilu, wykonanie eksportu przykładowego pliku CSV, który następnie uzupełnisz danymi (np. o nowe produkty) i z powrotem zaimportujesz do sklepu.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak utworzyć nowy profil CSV.
Możesz także przygotować plik CSV samodzielnie, korzystając z edytora tekstu, np. Notepad ++ lub arkusza kalkulacyjnego, np. Microsoft Excel. W tej sytuacji polecamy utworzenie profilu, jego skonfigurowanie, a następnie na podstawie tej konfiguracji utworzenie odpowiedniego pliku CSV.
Podczas tworzenia własnego pliku CSV zwróć uwagę jakie opcje wybrałeś przy konfigurowaniu profilu. Zweryfikuj następujące dane:
- nazwy i kolejność kolejnych kolumn z danymi, np. product code, name, price, category,
- sprawdź jaki separator danych chcesz użyć, np. tabulator (w arkuszu kalkulacyjnym widoczny jako nowa kolumna), znak „;” średnika lub znak „,” przecinka,
- jeśli dane będą przypisywane do poszczególnych kategorii, wybierz separator, np. znak „>”, „>>”, „->” lub „|>”. Kategorie i podkategorie produktów będą przedstawione w pliku CSV jako ciąg znaków: „telefony > smartfony > 5 cali”,
- upewnij się, że kodowanie znaków w pliku to UTF-8.