Import lub aktualizacja danych z własnego pliku CSV lub innego źródła


Dane do sklepu możesz importować zarówno po wcześniejszym ich wyeksportowaniu z eSklep – np. kiedy dokonujesz aktualizacji lub kiedy chcesz przenieść dane z innego sklepu lub narzędzia. Za każdym razem, niezależnie od źródła danych, import wykonujesz w narzędziu Import/Eksport, tworząc w pierwszej kolejności Profil, a następnie importując plik CSV.

WAŻNE! Jeśli wykonujesz import danych z pliku CSV, który nie jest plikiem wyeksportowanym z usługi eSklep, dokonaj zmiany kolejności wprowadzonych w nim danych (zgodnie z utworzonym profilem za pomocą którego wykonujesz import). Jeśli nie jest to możliwe, utwórz nowy profil CSV  ustalając kolejność pól zgodnie z kolejnością dostępną w pliku CSV (pamiętając o ich poprawnej nazwie). Nazwy poszczególnych pól są widoczne i możliwe do edycji podczas tworzenia profilu lub bezpośrednio w pliku CSV.

Aktualizacja danych

Najprostszym sposobem na aktualizacje danych za pomocą pliku CSV, jest utworzenie odpowiedniego Profilu, wybierając pola z danymi, których aktualizacja będzie nas interesowała, a następnie wykonanie eksportu danych do pliku CSV.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak utworzyć nowy profil CSV.

Edycję wyeksportowanego pliku CSV możesz wykonać w edytorze tekstowym, np. Notepad ++ lub otwierając plik CSV za pomocą arkusza kalkulacyjnego, np. Microsoft Excel.

Po wykonaniu stosownych zmian w pliku, zapisz wprowadzone zmiany, a następnie w tym samym profilu, z którego wykonywałeś eksport, skorzystaj z opcji importu danych, aby zaimportować odpowiednio zaktualizowany plik.

WAŻNE! Pamiętaj, że efektem utworzenia profilu jest możliwość zapisania danych do pliku tekstowego i ich przechowywanie, a następnie ponowne ich wczytanie z zachowaniem właściwej lokalizacji wprowadzonych danych. Profil odpowiada za właściwy przepływ danych (zgodnie z wybranymi polami).

Mam własny plik CSV

Jeśli posiadasz już przygotowany plik CSV z danymi, które chcesz zaimportować do sklepu, wymagane będzie wykonanie jednej z dwóch czynności lub ich połączenie, w zależności od tego, jak bardzo rozbudowany i w jaki sposób jest przygotowany posiadany plik.

Poprawny import danych do sklepu zostanie wykonany tylko wtedy, kiedy kolejność wprowadzanych danych, nazwy kolumn z danymi oraz separatory będą identyczne z tymi, które zadeklarujesz w utworzonym profilu CSV.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak utworzyć nowy profil CSV.

Aby zweryfikować informacje w pliku CSV, otwórz posiadany plik CSV. Edycję pliku możesz wykonać w edytorze tekstowym, np. Notepad ++ lub otwierając plik CSV za pomocą arkusza kalkulacyjnego, np. Microsoft Excel. Zweryfikuj następujące dane:

  • nazwy i kolejność kolumn z danymi, np. product code, name, price, category,
  • sprawdź w jaki sposób dane są rozdzielone, np. może to być tabulator (w arkuszu kalkulacyjnym widoczny jako nowa kolumna), znak “;” średnika lub znak “,” przecinka,
  • jeśli dane będą przypisywane do poszczególnych kategorii, sprawdź jaki separator kategorii został użyty, np.: znak “>”, “>>”, “->” lub “|>”. Kategorie i podkategorie produktów będą przedstawione w pliku CSV jako ciąg znaków: “telefony > smartfony > 5 cali”,
  • upewnij się, że kodowanie znaków w pliku to UTF-8.

Jeśli masz wątpliwości dot. konfiguracji własnego pliku CSV, skonsultuj to z osobą lub firmą, która dostarczyła Ci ten plik CSV. Pliki CSV zazwyczaj są do siebie podobne, jednak ze względu na brak ujednoliconego systemu prezentacji danych w nich zawartych, mogą być konfigurowane na wiele sposobów.

W kolejnym kroku przejdź do utworzenia nowego profilu CSV. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak utworzyć nowy profil. Podczas konfiguracji profilu zostaniesz poproszony o wskazanie zweryfikowanych danych, tj. kolejności kolumn z danymi, ich nazw, separatora danych oraz separatora kategorii. Poprawne kodowanie pliku UTF-8 zapewni Ci gwarancję, że zaimportowane dane zostaną poprawnie wyświetlone, np. z użyciem polskich znaków diakrytycznych (ą, ż, ź, ś, ę, ó, ł, ń).

Pamiętaj, że wskazany sposób jest najprostszy, ponieważ tworząc profil, wskazujesz konfigurację dopasowaną do już posiadanego pliku. Możesz także skorzystać z już utworzonych profili lub utworzyć nowy profil, a następnie edytować plik CSV, dopasowując jego konfigurację do konfiguracji profilu. Tego sposobu nie zalecamy – chyba, że zastosowana w pliku CSV konfiguracja nie może spełnić wymagań utworzonego profilu, np. został użyty inny separator, niż dostępne w profilu.

Nie posiadam pliku CSV

Wprowadzanie danych do sklepu zazwyczaj wykonywane jest przez Panel administracyjny sklepu i przejście do odpowiedniej konfiguracji, np. Asortyment –> Dodaj produkt. Może zdarzyć się sytuacja, w której prościej będzie dodać produkty, tworząc dla nich odpowiedni plik CSV, a następnie dokonując importu danych.

Najprostszym rozwiązaniem w tej sytuacji, podobnie jak przy aktualizacji danych, będzie utworzenie nowego profilu, wykonanie eksportu przykładowego pliku CSV, który następnie uzupełnisz danymi (np. o nowe produkty) i z powrotem zaimportujesz do sklepu.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak utworzyć nowy profil CSV.

Możesz także przygotować plik CSV samodzielnie, korzystając z edytora tekstu, np. Notepad ++ lub arkusza kalkulacyjnego, np. Microsoft Excel. W tej sytuacji polecamy utworzenie profilu, jego skonfigurowanie, a następnie na podstawie tej konfiguracji utworzenie odpowiedniego pliku CSV.

Podczas tworzenia własnego pliku CSV zwróć uwagę jakie opcje wybrałeś przy konfigurowaniu profilu. Zweryfikuj następujące dane:

  • nazwy i kolejność kolejnych kolumn z danymi, np. product code, name, price, category,
  • sprawdź jaki separator danych chcesz użyć, np. tabulator (w arkuszu kalkulacyjnym widoczny jako nowa kolumna), znak “;” średnika lub znak “,” przecinka,
  • jeśli dane będą przypisywane do poszczególnych kategorii, wybierz separator, np. znak “>”, “>>”, “->” lub “|>”. Kategorie i podkategorie produktów będą przedstawione w pliku CSV jako ciąg znaków: “telefony > smartfony > 5 cali”,
  • upewnij się, że kodowanie znaków w pliku to UTF-8.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub