Poziomy cen – ceny detaliczne, hurtowe i inne

W sklepie internetowym masz możliwość skonfigurowania kilku poziomów cen. W praktyce oznacza to, że dzieląc swoich klientów na grupy, np. klientów detalicznych i hurtowych, możesz ustalić, jakie ceny produktu będą widoczne dla poszczególnych grup klientów.

Sklep oferuje możliwość wprowadzenia maksymalnie 3 poziomów cenowych. Możesz więc prowadzić cennik dla klientów indywidualnych, hurtowników, grup specjalnych (np. stałych klientów). Poziomy mogą także pomóc w zarządzaniu tymi samymi grupami, które z różnych względów będą korzystały z osobnych cenników.

WAŻNE! Pamiętaj, że dla każdego klienta lub grupy klientów możesz także ustanawiać np. rabaty, które niwelują konieczność stosowania progów cenowych.

Aby dodać więcej niż jeden poziom cenowy, przejdź do menu:

  1. Przejdź do sekcji Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów
  2. W sekcji Ceny produktów, wybierz interesującą ilość poziomów cenowych:
  3. Dodaj cenę produktu dla konkretnego poziomu cenowego, przejdź do sekcji Obsługa sklepu > Produkty następnie przejdź do edycji konkretnego produktu i wprowadź odpowiednie ceny dla poziomu “hurtowa 1” lub/oraz “hurtowa 2”, itd..

Przypisywanie poziomów cenowych do poszczególnych grup klientów

Aby wprowadzona wyżej konfiguracja działała, konieczne jest przypisane poszczególnych poziomów cenowych do konkretnych grup klientów.

W przypadku nie wykonania tej konfiguracji, w sklepie będzie widoczny zawsze tylko jeden, pierwszy, poziom cenowy.

Przejdź do sekcji Obsługa sklepu > Klienci > Grupy klientów, wybierz grupę w obrębie której klienci będą mieli dostęp do konkretnego poziomu cenowego.

Po zalogowaniu się klienta, który należy do wybranej grupy klientów, zobaczy on przypisany mu poziom cenowy.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej czym są grupy klientów i jak je tworzyć.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.