Jak skonfigurować program lojalnościowy?


Program lojalnościowy pozwala na premiowanie aktywnych klientów Twojego sklepu. Administrator sklepu może samodzielnie zdefiniować jaką ilość punktów będzie otrzymywać użytkownik za realizowane operacje.

SPIS TREŚCI

Punkty programu lojalnościowego mogą być przyznawane m.in. za:

  • złożenie zamówienia,
  • zapisanie się klienta do newslettera,
  • dodanie opinii o produkcie.
Z programu lojalnościowego w sklepie eSklep mogą korzystać jedynie zarejestrowani klienci.

Jak włączyć i skonfigurować ustawienia programu lojalnościowego?

Aby uruchomić program lojalnościowy w sklepie:

  1. Zaloguj się do Twojego Panelu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy Zaznacz opcję (checkbox) Działanie programu > Aktywny
  3. Poniżej, w sekcji Przyznawanie i zarządzanie punktami, określ zasady przyznawania punktów (ile i za co).
  4. W sekcji Wymiana punktów zdefiniuj na jakich zasadach klienci będą mogli wymieniać punkty. Możesz określić, czy wymiana będzie realizowana wyłącznie dla określonych grup klientów lub kategorii w sklepie, czy też pozwoli na uzyskanie określonego rabatu na całe zakupy.

    Pamiętaj, że wybór asortymentu, dla którego przyznawane będą punkty, realizowany jest analogicznie jak przy kuponach rabatowych.
  5. Kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać wprowadzone zmiany.

Jak wymieniać punkty zebrane w programie lojalnościowym?

  1. Zdecyduj, na jakich warunkach wymieniane mają być zdobyte przez klientów punkty.
  2. Określ, jak rozliczać produkty wymienione za punkty. Czy w związku z kwestiami księgowymi chcesz, aby produkty kosztowały na przykład jeden grosz, czy mają pozostać zupełnie darmowe.

Jak administrator sklepu możesz zarządzać punktami klientów?

W celu zarządzania punktami wybranego użytkownika przejdź do opcji menu OBSŁUGA SKLEPU > KLIENCI i wybierz na wyświetlonej liście wybranego klienta sklepu.

Po wyświetleniu profilu klienta, w zakładce Program lojalnościowy, znajdziesz wszystkie informacje związane z punktami przyznanymi wybranemu użytkownikowi oraz historię ich wymiany.

Możesz z tego miejsca dodać lub odjąć dowolną ilość punktów. W tym celu wybierz przycisk Zarządzaj punktami. W wyświetlonym oknie określ czy punkty będą dodawane czy odejmowane, wpisz ich liczbę i kliknij przycisk Zapisz.

W dowolnym momencie możesz także sprawdzić historię wszystkich wymian w sklepie, niezależnie od klienta. Wybierz w tym celu opcję menu: KZwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Wymiana punktów na produkty.

Klikając przycisk w kolumnie Wymieniono, możesz potwierdzić wymianę punktów na zamówiony przez klienta produkt.

Pamiętaj! Przedstawiona w powyższym artykule konfiguracja sklepu ma jedynie charakter poglądowy. Aby w pełni wykorzystać możliwości narzędzia, konfiguruj je według własnych potrzeb.
Czytaj więcej:
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.