Jak skonfigurować program lojalnościowy?

728x90

Wprowadzenie

Program lojalnościowy pozwala na premiowanie aktywnych klientów Twojego sklepu. Administrator sklepu może samodzielnie zdefiniować jaką ilość punktów będzie otrzymywać użytkownik za realizowane operacje. Punkty mogą być przyznawane m.in. za:

  • złożenie zamówienia,
  • zapisanie się klienta do newslettera,
  • dodanie opinii o produkcie.
Z programu lojalnościowego w sklepie eSklep mogą korzystać jedynie zarejestrowani klienci.

Jak włączyć i skonfigurować ustawienia programu lojalnościowego?

Aby uruchomić program lojalnościowy w sklepie:

  1. Zaloguj się do Twojego Panelu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu KONFIGURACJA –> MARKETING –> PROGRAM LOJALNOŚCIOWY.
  3. Zaznacz opcję (checkbox) Włącz program lojalnościowy.
    Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program Lojalnościowy - Zaznacz opcję Włącz program lojalnościowy
  4. Poniżej, w sekcji Przyznawanie punktów, określ zasady przyznawania punktów (ile i za co).
    Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program Lojalnościowy - Poniżej, w sekcji Przyznawanie punktów, określ zasady przyznawania punktów
  5. W sekcji Wymiana punktów zdefiniuj na jakich zasadach klienci będą mogli wymieniać punkty. Możesz określić, czy wymiana będzie realizowana wyłącznie dla określonych grup klientów lub kategorii w sklepie, czy też pozwoli na uzyskanie określonego rabatu na całe zakupy.
    Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program Lojalnościowy - W sekcji Wymiana punktów zdefiniuj na jakich zasadach klienci będą mogli wymieniać punkty
    Pamiętaj, że wybór asortymentu, dla którego przyznawane będą punkty, realizowany jest analogicznie jak przy kuponach rabatowych.
  6. Kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać wprowadzone zmiany.

Jak wymieniać punkty zebrane w programie lojalnościowym?

  1. Po zalogowaniu do swojego konta, w opcji menu Moje konto, klient może sprawdzić ilość uzbieranych przez niego punktów.Sklep internetowy - Panel Klienta - Po zalogowaniu do swojego konta, w opcji menu Moje konto, klient może sprawdzić ilość uzbieranych przez niego punktów
  2. Po kliknięciu linku Przejdź do listy produktów, które możesz wymienić za punkty, wyświetlona zostanie lista produktów, które można zamówić za uzbierane punkty.
    Sklep internetowy - Po kliknięciu linku Przejdź do listy produktów, które możesz wymienić za punkty, wyświetlona zostanie lista produktów, które można zamówić za uzbierane punkty
  3. Po kliknięciu przycisku Wymień przy wybranym produkcie, klient zostanie przekierowany do swojego Panelu, system wyświetli także komunikat potwierdzający wymianę.Sklep internetowy - Lista produktów wymienialnych za punkty - Przycisk Wymień
  4. Każdy klient po zalogowaniu się do swojego konta, może sprawdzić wykaz wymienionych przez niego dotychczas punktów.
    Sklep internetowy -Panel Klienta - Wykaz wymienionych przez klienta dotychczas punktów - Przykład

Jak administrator sklepu możesz zarządzać punktami klientów?

W celu zarządzania punktami wybranego użytkownika przejdź do opcji menu KLIENCI –> KLIENCI i wybierz na wyświetlonej liście wybranego klienta sklepu.Sklep internetowy - Produkty wymienialne w programie lojalnościowym - Wyświetl wszystkie produkty

Po wyświetleniu profilu klienta, w zakładce Program lojalnościowy, znajdziesz wszystkie informacje związane z punktami przyznanymi wybranemu użytkownikowi oraz historię ich wymiany.

Możesz z tego miejsca dodać lub odjąć dowolną ilość punktów. W tym celu wybierz przycisk Zarządzaj punktami. W wyświetlonym oknie określ czy punkty będą dodawane czy odejmowane, wpisz ich liczbę i kliknij przycisk Zapisz.

W dowolnym momencie możesz także sprawdzić historię wszystkich wymian w sklepie, niezależnie od klienta. Wybierz w tym celu opcję menu: KONFIGURACJA –> MARKETING –> PROGRAM LOJALNOŚCIOWY –> Wymiana punktów na produkty.Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program lojalnościowy - Wymiana punktów na produkty - Kliknij przycisk w kolumnie WymienionoKlikając przycisk w kolumnie Wymieniono, możesz potwierdzić wymianę punktów na zamówiony przez klienta produkt.

Pamiętaj! Przedstawiona w powyższym artykule konfiguracja sklepu ma jedynie charakter poglądowy. Aby w pełni wykorzystać możliwości narzędzia, konfiguruj je według własnych potrzeb.

Więcej rozwiązań

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub