Google Analytics: ile osób jest na mojej stronie w tym momencie?

Google Analytics 4 oferuje swoim użytkownikom raporty w czasie rzeczywistym (real-time), dzięki którym możesz śledzić ruch na stronie internetowej i zachowania odwiedzających w ostatnich 30 minutach. Informacje, które dostarcza narzędzie pozwalają na sprawniejsze zarządzanie treściami na witrynie internetowej. Z artykułu dowiesz się, jak czytać raporty w Google Analytics 4 i w jaki sposób możesz wykorzystywać ich wartość w codziennej pracy nad swoją stroną internetową.

SPIS TREŚCI

Google Analytics 4 – statystyki na żywo – raporty w czasie rzeczywistym (real-time)

Raporty w Google Analytics są doskonałym źródłem wiedzy dla webmasterów i autorów treści na stronach WWW. Dane w czasie rzeczywistym są podawane dla ostatnich 30 minut – w tym zakresie możesz prześledzić minuta po minucie, jak wyglądał ruch na Twojej stronie. Dzięki analityce w czasie rzeczywistym dowiesz się:

  • jaka jest liczba użytkowników na Twojej stronie internetowej na minutę w ciągu ostatnich 30 minut,
  • ilu nowych, a ilu dotychczasowych użytkowników według grup odbiorców odwiedziło Twoją stronę,
  • jaka jest lokalizacja geograficzna użytkowników,
  • jakie dokładnie podstrony przeglądają internauci,
  • jak trafili na Twoją witrynę (liczba według źródła, kampanii lub medium),
  • ile zdarzeń wywołali użytkownicy,
  • jakie konwersje są realizowali.

Google Analytics 4 – najpopularniejsze treści na stronie WWW

Popularność contentu, publikowanego na stronie internetowej można łatwo sprawdzić. Weryfikowanie, co najbardziej interesuje Twoich użytkowników może być bardzo pomocne w tworzeniu atrakcyjnych treści oraz przydatnych grafik na witrynę WWW.

Aby przejść do informacji, jakie treści na stronie WWW są obecnie najpopularniejsze, postępuj według instrukcji:

  1. Wybierz opcję: Raporty z menu po lewej stronie.
    Jak sprawdzić statystyki linków url w Google Analytics?
  2. Następnie wybierz: Czas rzeczywisty.
    Google Analytics 4 - Raporty - Czas rzeczywisty
  3. Na stronie wyświetli się podsumowanie najważniejszych informacji na temat ruchu w ciągu ostatnich 30 minut. Informacje o najpopularniejszych treściach znajdziesz w kafelku Wyświetlenia.
    Google Analytics 4 - Raporty - Czas rzeczywisty - Wyświetlenia
WAŻNE! W Google Analytics dane o użytkowniku są dostępne w czasie rzeczywistym. Internauta jest uwzględniany w analityce, jeśli w ciągu ostatnich 30 minut był na Twojej stronie WWW.

Google Analytics 4 – jak można korzystać z raportów w czasie rzeczywistym?

Gdy dopiero konfigurujesz usługę Google Analytics 4, raport Czas rzeczywisty pomoże Ci ustalić, czy wdrożenie kodu śledzenia przebiegło poprawnie. Wystarczy, że zaczniesz wchodzić w interakcje ze swoją stroną, a następnie przejdziesz do raportu Czas rzeczywisty. Jeśli będą tam odnotowane zdarzenia, oznacza to, że kod jest prawidłowo wdrożony.

Korzystając z raportu Czas rzeczywisty można też sprawdzić, jak na bieżący ruch na stronie wpływają Twoje działania, np. nowe kampanie.

Np.:

  • Jeśli dodasz nową treść lub zmodyfikujesz starą, możesz obserwować, czy przyciąga nowych użytkowników i tym samym wpływa na ruch na stronie.
  • Po opublikowaniu posta na Facebooku, możesz śledzić, czy wzrasta ruch z tego źródła.

W raporcie możesz korzystać też z porównań – w tym celu użyj przycisku Dodaj porównanie.

  • Jeśli jesteś na górze raportu, znajdziesz go nad mapą.
    Google Analytics 4 - Raporty - Czas rzeczywisty - Dodaj porównanie
  • Natomiast jeśli strona została przewinięta w dół, kliknij  + znajdujący się z lewej strony nagłówka Przegląd w czasie rzeczywistym.
    Google Analytics 4 - Raporty - Czas rzeczywisty - Dodaj porównanie

Następnie wybierz wymiar (np. Pierwsze źródło/medium użytkownika), typ dopasowania (np. „ściśle pasuje do”) i wpisz wartość (np. „google / organic”).

W ten sposób możesz porównywać wszystkich użytkowników oraz tych, których pierwszym źródłem była wyszukiwarka Google. Dowiesz się m.in. z jakich urządzeń do przeglądania Twojej strony korzystają obie grupy oraz które podstrony były najczęściej odwiedzane w ciągu ostatnich 30 minut.

Uwaga! Korzystając z funkcji porównywania w raporcie Czas rzeczywisty często możesz zobaczyć w niektórych sekcjach komunikat: „Tego porównania nie można zastosować do danych w czasie rzeczywistym”. Z reguły wynika to z faktu, że niektóre wartości wymiarów mogą być niedostępne. Wybierz inne wymiary dla warunku lub go usuń.
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie