Google Analytics oferuje swoim użytkownikom raporty w czasie rzeczywistym (real-time), dzięki którym możesz śledzić ruch na stronie internetowej i zachowania odwiedzających w konkretnym momencie. Statystyki odświeżają się co kilka sekund, co pozwala na sprawdzanie aktywności na stronie WWW w czasie rzeczywistym (na żywo). Informacje, które dostarcza narzędzie pozwalają na sprawniejsze zarządzanie treściami na witrynie internetowej. Z artykułu dowiesz się, jak czytać raporty w Google Analytics i w jaki sposób możesz wykorzystywać ich wartość w codziennej pracy nad swoją stroną internetową.
SPIS TREŚCI
- Google Analytics – statystyki na żywo – raporty w czasie rzeczywistym (real-time)
- Google Analytics – najpopularniejsze treści na stronie WWW
- Google Analytics – skuteczność postów w mediach społecznościowych
- Więcej o Google Analytics
Google Analytics – statystyki na żywo – raporty w czasie rzeczywistym (real-time)
Raporty w Google Analytics są doskonałym źródłem wiedzy dla webmasterów i autorów treści na stronach WWW. Dzięki analityce w czasie rzeczywistym dowiesz się:
- jaka jest liczba użytkowników na Twojej stronie internetowej w danej chwili,
- jaka jest lokalizacja geograficzna użytkowników,
- jakie dokładnie podstrony przeglądają internauci,
- jak weszli na Twoją witrynę (jakie słowa kluczowe wpisali w wyszukiwarkę, które płatne kampanie przekierowały ich na stronę WWW),
- jakie konwersje są obecnie wykonywane.
Google Analytics – najpopularniejsze treści na stronie WWW
Popularność contentu, publikowanego na stronie internetowej można łatwo sprawdzić. Weryfikowanie, co najbardziej interesuje Twoich użytkowników może być bardzo pomocne w tworzeniu atrakcyjnych treści oraz przydatnych grafik na witrynę WWW.
Aby przejść do informacji, jakie treści na stronie WWW są najpopularniejsze, postępuj według instrukcji:
- Wybierz opcję: Czas rzeczywisty z menu po lewej stronie.
- Z rozwijanego menu wybierz opcję: Treść.
- Na stronie wyświetli się lista podstron, które są w tej chwili najbardziej popularne.
Google Analytics – skuteczność postów w serwisach społecznościowych
Czy Twoje posty z linkiem do strony internetowej w serwisach społecznościowych są skuteczne? Dzięki analityce w czasie rzeczywistym szybko to sprawdzisz, upewniając się, że internauci klikają na link prowadzący do Twojej witryny.
Raport pozwoli Ci trafić w gusta czytelników i modyfikować treść postów tak, aby przyciągały Twoich czytelników. W raportach w czasie rzeczywistym (real-time) uzyskasz informacje na temat zachowań użytkowników z ostatnich 30 minut. Aby przejść do danych o źródłach odwiedzin, postępuj według instrukcji:
- Wybierz przycisk: Czas rzeczywisty, a następnie: Źródła wizyt z menu po lewej stronie.
- Po wykonaniu wcześniejszych czynności, wyświetlona zostanie ramka, w której znajdziesz źródła odwiedzin z ostatnich 30 minut.
Czytaj więcej
- Podstawowe statystyki i słowniczek pojęć Google Analytics
- Sprawdzanie statystyk linków url w Google Analytics
- Wszystko o statystykach Google Analytics
- Dodawanie kodu śledzenia Google Analytics w CMS WordPress
- Dlaczego analityka internetowa jest ważna?