Google Analytics: ile osób jest na mojej stronie w tym momencie?

Google Analytics oferuje swoim użytkownikom raporty w czasie rzeczywistym (real-time), dzięki którym możesz śledzić ruch na stronie internetowej i zachowania odwiedzających w konkretnym momencie. Statystyki odświeżają się co kilka sekund, co pozwala na sprawdzanie aktywności na stronie WWW w czasie rzeczywistym (na żywo). Informacje, które dostarcza narzędzie pozwalają na sprawniejsze zarządzanie treściami na witrynie internetowej. Z artykułu dowiesz się, jak czytać raporty w Google Analytics i w jaki sposób możesz wykorzystywać ich wartość w codziennej pracy nad swoją stroną internetową.

SPIS TREŚCI

Google Analytics – statystyki na żywo – raporty w czasie rzeczywistym (real-time)

Raporty w Google Analytics są doskonałym źródłem wiedzy dla webmasterów i autorów treści na stronach WWW. Dzięki analityce w czasie rzeczywistym dowiesz się:

  • jaka jest liczba użytkowników na Twojej stronie internetowej w danej chwili,
  • jaka jest lokalizacja geograficzna użytkowników,
  • jakie dokładnie podstrony przeglądają internauci,
  • jak weszli na Twoją witrynę (jakie słowa kluczowe wpisali w wyszukiwarkę, które płatne kampanie przekierowały ich na stronę WWW),
  • jakie konwersje są obecnie wykonywane.

Google Analytics – najpopularniejsze treści na stronie WWW

Popularność contentu, publikowanego na stronie internetowej można łatwo sprawdzić. Weryfikowanie, co najbardziej interesuje Twoich użytkowników może być bardzo pomocne w tworzeniu atrakcyjnych treści oraz przydatnych grafik na witrynę WWW.

Aby przejść do informacji, jakie treści na stronie WWW są najpopularniejsze, postępuj według instrukcji:

  1. Wybierz opcję: Czas rzeczywisty z menu po lewej stronie.
    Google Analytics - analityka w czasie rzeczywistym
  2. Z rozwijanego menu wybierz opcję: Treść.
    Raporty Google Analytics - raporty w czasie rzeczywistym
  3. Na stronie wyświetli się lista podstron, które są w tej chwili najbardziej popularne.Raporty Google Analytics - analityka i raporty w czasie rzeczywistym
WAŻNE! W Google Analytics dane o użytkowniku są dostępne w czasie rzeczywistym. Internauta jest uwzględniany w analityce, jeśli w ciągu ostatnich 5 minut był na Twojej stronie WWW.

Google Analytics – skuteczność postów w serwisach społecznościowych

Czy Twoje posty z linkiem do strony internetowej w serwisach społecznościowych są skuteczne? Dzięki analityce w czasie rzeczywistym szybko to sprawdzisz, upewniając się, że internauci klikają na link prowadzący do Twojej witryny.

Raport pozwoli Ci trafić w gusta czytelników i modyfikować treść postów tak, aby przyciągały Twoich czytelników. W raportach w czasie rzeczywistym (real-time) uzyskasz informacje na temat zachowań użytkowników z ostatnich 30 minut. Aby przejść do danych o źródłach odwiedzin, postępuj według instrukcji:

  1. Wybierz przycisk: Czas rzeczywisty, a następnie: Źródła wizyt z menu po lewej stronie.
    Raporty Google Analytics - analityka odwiedzin
  2. Po wykonaniu wcześniejszych czynności, wyświetlona zostanie ramka, w której znajdziesz źródła odwiedzin z ostatnich 30 minut.
    Google Analytics - źródła odwiedzin
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie