Google Analytics 4 oferuje swoim użytkownikom raporty w czasie rzeczywistym (real-time), dzięki którym możesz śledzić ruch na stronie internetowej i zachowania odwiedzających w ostatnich 30 minutach. Informacje, które dostarcza narzędzie pozwalają na sprawniejsze zarządzanie treściami na witrynie internetowej. Z artykułu dowiesz się, jak czytać raporty w Google Analytics 4 i w jaki sposób możesz wykorzystywać ich wartość w codziennej pracy nad swoją stroną internetową.
SPIS TREŚCI
- Google Analytics 4 – statystyki na żywo – raporty w czasie rzeczywistym (real-time)
- Google Analytics 4 – najpopularniejsze treści na stronie WWW
- Google Analytics 4 – jak można korzystać z raportów w czasie rzeczywistym?
- Więcej o Google Analytics
Google Analytics 4 – statystyki na żywo – raporty w czasie rzeczywistym (real-time)
Raporty w Google Analytics są doskonałym źródłem wiedzy dla webmasterów i autorów treści na stronach WWW. Dane w czasie rzeczywistym są podawane dla ostatnich 30 minut – w tym zakresie możesz prześledzić minuta po minucie, jak wyglądał ruch na Twojej stronie. Dzięki analityce w czasie rzeczywistym dowiesz się:
- jaka jest liczba użytkowników na Twojej stronie internetowej na minutę w ciągu ostatnich 30 minut,
- ilu nowych, a ilu dotychczasowych użytkowników według grup odbiorców odwiedziło Twoją stronę,
- jaka jest lokalizacja geograficzna użytkowników,
- jakie dokładnie podstrony przeglądają internauci,
- jak trafili na Twoją witrynę (liczba według źródła, kampanii lub medium),
- ile zdarzeń wywołali użytkownicy,
- jakie konwersje są realizowali.
Google Analytics 4 – najpopularniejsze treści na stronie WWW
Popularność contentu, publikowanego na stronie internetowej można łatwo sprawdzić. Weryfikowanie, co najbardziej interesuje Twoich użytkowników może być bardzo pomocne w tworzeniu atrakcyjnych treści oraz przydatnych grafik na witrynę WWW.
Aby przejść do informacji, jakie treści na stronie WWW są obecnie najpopularniejsze, postępuj według instrukcji:
- Wybierz opcję: Raporty z menu po lewej stronie.
- Następnie wybierz: Czas rzeczywisty.
- Na stronie wyświetli się podsumowanie najważniejszych informacji na temat ruchu w ciągu ostatnich 30 minut. Informacje o najpopularniejszych treściach znajdziesz w kafelku Wyświetlenia.
Google Analytics 4 – jak można korzystać z raportów w czasie rzeczywistym?
Gdy dopiero konfigurujesz usługę Google Analytics 4, raport Czas rzeczywisty pomoże Ci ustalić, czy wdrożenie kodu śledzenia przebiegło poprawnie. Wystarczy, że zaczniesz wchodzić w interakcje ze swoją stroną, a następnie przejdziesz do raportu Czas rzeczywisty. Jeśli będą tam odnotowane zdarzenia, oznacza to, że kod jest prawidłowo wdrożony.
Korzystając z raportu Czas rzeczywisty można też sprawdzić, jak na bieżący ruch na stronie wpływają Twoje działania, np. nowe kampanie.
- Jeśli dodasz nową treść lub zmodyfikujesz starą, możesz obserwować, czy przyciąga nowych użytkowników i tym samym wpływa na ruch na stronie.
- Po opublikowaniu posta na Facebooku, możesz śledzić, czy wzrasta ruch z tego źródła.
W raporcie możesz korzystać też z porównań – w tym celu użyj przycisku Dodaj porównanie.
- Jeśli jesteś na górze raportu, znajdziesz go nad mapą.
- Natomiast jeśli strona została przewinięta w dół, kliknij + znajdujący się z lewej strony nagłówka Przegląd w czasie rzeczywistym.
Następnie wybierz wymiar (np. Pierwsze źródło/medium użytkownika), typ dopasowania (np. „ściśle pasuje do”) i wpisz wartość (np. „google / organic”).
W ten sposób możesz porównywać wszystkich użytkowników oraz tych, których pierwszym źródłem była wyszukiwarka Google. Dowiesz się m.in. z jakich urządzeń do przeglądania Twojej strony korzystają obie grupy oraz które podstrony były najczęściej odwiedzane w ciągu ostatnich 30 minut.
Czytaj więcej
- Podstawowe statystyki i słowniczek pojęć Google Analytics
- Sprawdzanie statystyk linków url w Google Analytics
- Wszystko o statystykach Google Analytics
- Dodawanie kodu śledzenia Google Analytics w CMS WordPress
- Dlaczego analityka internetowa jest ważna?