Jak sprawdzić statystyki linków URL w Google Analytics?

Google Analytics jest narzędziem, dzięki któremu możesz na bieżąco śledzić popularność artykułów na Twojej stronie internetowej, obserwować ruch i sprawniej zarządzać witryną. Możesz również śledzić popularność konkretnych podstron na stronie i zorientować się, gdzie najczęściej trafiają Twoi czytelnicy. Z artykułu dowiesz się, jak sprawdzić statystyki linków URL w Google Analytics.

SPIS TREŚCI

Jak sprawdzić statystyki linków w Google Analytics?

Aby sprawdzić statystyki linków na stronie WWW za pomocą Google Analytics, postępuj według poniższej instrukcji:

  1. Z menu (po lewej stronie ekranu) wybierz opcję: Raporty.
    Jak sprawdzić statystyki linków url w Google Analytics?
  2. W wyświetlonym menu rozwiń Life cycle, następnie rozwiń Zaangażowanie i wybierz opcję: Strony i ekrany.
    Sprawdzanie popularności linków url w Google Analytics
  3. Statystyki linków URL wyświetlą się poniżej wykresu, uszeregowane według liczby wyświetleń. Możesz też posortować je według innego parametru (np. według liczby konwersji) – wystarczy w niego kliknąć.
    Popularność linków url w Google Analytics

Jak sprawdzić statystyki konkretnej podstrony w GA4?

Jeśli chcesz w tym miejscu sprawdzić dane dla konkretnego adresu URL, skorzystaj z filtrów:

  1. Kliknij przycisk Dodaj filtr znajdujący się pod nagłówkiem Strony i ekrany: Ścieżka strony i klasa ekranu
    Raport strony i ekrany w Google Analytics 4: tworzenie filtra
  2. Po prawej stronie ekranu pojawi się okno Tworzenie filtra.
    Raport strony i ekrany w Google Analytics 4: tworzenie filtra
  3. Z rozwijanego menu Wymiar wybierz: Ścieżka strony i klasa ekranu.
    Raport strony i ekrany w Google Analytics 4: tworzenie filtra
  4. Pojawi się rozwijane menu Typ dopasowania. Wybierz jedną z opcji, np. „ściśle pasuje do” lub „zawiera”.
    Raport strony i ekrany w Google Analytics 4: tworzenie filtra
  5. Wyświetli się pole Wartość. Wpisz w nim fragment adresu URL, którego statystyki chcesz sprawdzić.

    WAŻNE! Wypełniając to pole, nie wpisuj całego adresu URL, a jedynie to, co znajduje się za znakiem „/”, czyli ścieżkę.
    Np. jeśli chcesz sprawdzić statystyki dla adresu https://twojadomena.pl/kategoria/o-firmie możesz:

    • wybrać typ dopasowania „ściśle pasuje do”, a w polu wartość wpisać „/kategoria/o-firmie” lub
    • wybrać typ dopasowania „zawiera”, a w polu wartość wpisać „o-firmie”.
      Jeśli w Twojej witrynie znajduje się kilka stron, w których adresie znajduje się „o-firmie”, raport wyświetli dane dla każdej z nich. Możesz wtedy edytować filtr, ustawiając parametry tak, by uzyskać dane wyłącznie dla jednej interesującej się podstrony.
  6. Następnie kliknij Zastosuj. Po chwili raport się przeładuje.
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie