eSklep Premium: Wielomagazynowość – składanie zamówienia przez klienta a zachowanie magazynów

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Poznaj zasady wyświetlania się form dostawy w koszyku zakupowym klienta, po aktywacji usługi wielomagzynowości dla eSklepów Premium.

SPIS TREŚCI

Czytasz 4 z 7 artykułów, które dotyczą działania wielomagazynowości dla eSklepów Premium. Zapoznaj się również z pozostałymi:
1. Jak skonfigurować wielomagazynowość?
2. Jak tworzyć magazyny?
3. Jak zarządzać stanami magazynowymi?
5. Procesowanie zamówienia przez obsługę sklepu
6. Tworzenie zamówienia przez sprzedawcę a zachowanie magazynów
7. Informacje dodatkowe

Zasady wyświetlania form w koszyku, po aktywacji wielomagazynowości

Aktywacja wielomagazynowości w eSklepie Premium, wpływa na zmianę reguł wyświetlania się form dostawy w koszyku zakupowym klienta.

Zapoznaj się z poprzednimi artykułami dotyczącymi uruchomienia i konfiguracji funkcji wielomagazynowości dla sklepów Premium.

Zasady wyświetlania form dostaw w koszyku zakupowym:

  1. W koszyku zakupowym wyświetlą się tylko te formy dostawy, które umożliwią zrealizowanie całego zamienienia.
  2. W sytuacji, gdy dostawa zawiera przesunięcia MM → w koszyku wyświetla się finalny koszt dostawy, z wyłączeniem ewentualnych dodatkowych kosztów wynikających z przesunięcia oraz dłuższy czas realizacji.
  3. W sytuacji gdy, logika magazynów, rozmieszczenie stanów magazynowych i konfiguracja form dostawy nie pozwoli nam zdefiniować wyświetlania żadnej możliwości dostawy → w koszyku wyświetli się komunikat: Administrator sklepu nie zdefiniował formy dostawy, która spełnia kryteria Twojego zamówienia.
  4. W sytuacji, gdy klient sklepu spróbuje dodać do koszyka większą liczbę sztuk produktu/produktów niż jest ogólnie dostępnych na wszystkich magazynach → w koszyku podczas próby zakończenia zamówienia wyświetli się komunikat: Ilość produktów w koszyku przekracza dostępny stan magazynowy, aktualnie dostępna ilość to. Ponadto na liście dostępnych opcji dostawy, wyświetlą się tylko te, które są w stanie zapewnić realizację maksymalnej ilości tego towaru.
  5. W sytuacji, gdy klient sklepu spróbuje dodać do koszyka większą liczbę sztuk produktu, niż jest ogólnie dostępnych we wszystkich magazynach → pomijane są obliczenia związane z ewentualnym nowym terminem dostawy (czas wysyłki pobierany jest z karty produktu); → pomijane są również ewentualne dodatkowe koszty wynikające z przesunięć MM.
  6. W sytuacji, gdy klient sklepu wybierze opcję dostawy Odbiór Osobisty → wyświetlą się szczegółowe informacje, które wcześniej uzupełniliśmy podczas konfiguracji magazynu (z dostępnym odbiorem osobistym).
Przykład:

  • jeżeli w danych adresowych uzupełnisz tylko jedno z podanych pól lub jeden zestaw pól, np. Adres lub Miasto lub Adres linia 2 lub Adres + Adres 2 lub Adres + Miasto lub Adres 2 + Miasto → klient w koszyku zobaczy nazwę magazynu
  • jeżeli w danych adresowych uzupełnisz wszystkie pola, czyli Miasto + Adres + Adres 2 → klient w koszyku zobaczy pełny adres magazynu, z którego może odebrać zamówienie

Dodatkowe uwagi

UWAGA: W momencie, gdy nieprawidłowo skonfigurujesz magazyny, może obniżyć się konwersja w sklepie. Podczas określania działania magazynów, zwróć uwagę na to, żeby koszty wynikające z przesunięcia towarów pomiędzy magazynami nie były za wysokie – może to odstraszyć klienta. Oczywiście nie dotyczy to branży, w których wysokie koszty dostawy są normą.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie