Aplikacja: Facebook Messenger


Facebook Messenger to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku e-commerce, który coraz mocniej korzysta z funkcjonalności mediów społecznościowych i szybkich form komunikacji.

SPIS TREŚCI

Najważniejsze informacje o aplikacji

Aplikacja Messenger pozwala na bezpośredni i wygodny kontakt z klientem e-sklepu za pośrednictwem najpopularniejszego komunikatora.

Z aplikacji można korzystać zarówno na komputerach, jak i urządzeniach przenośnych z systemem iOS oraz Android. Dzięki niej klient ma możliwość szybszego dostępu do oferty sklepu, sprawdzania zamówień i zgłaszania pytań na temat oferty.

Instalacja aplikacji

W panelu administracyjnym przejdź do zakładki  Aplikacje. Wyszukaj aplikację Facebook Messenger  a następnie kliknij Zainstaluj.

Aplikacja: Facebook Messenger

Konfiguracja aplikacji

  1. Przejdź do Ustawień aplikacji, zgodnie z powyższą instrukcją.
  2. Skorzystaj z przycisku Zweryfikuj konto (tylko dla pierwszej konfiguracji) i zaakceptuj prośbę dostępu aplikacji do Twojego konta Facebook.eSklep - Aplikacje - Moje aplikacje - Messenger - Ustawienia - Ustawienia strony na Facebooku - Skorzystaj z przycisku Zweryfikuj konto
  3. Jeśli jesteś zalogowany do konta, aplikacja powiąże konfigurację z Twoim kontem. Jeśli chcesz skorzystać z innego konta, przeloguj się do niego.
    eSklep - Aplikacje - Moje aplikacje - Messenger - Ustawienia - Ustawienia strony na Facebooku - Zweryfikuj konto - Zaloguj się przez Facebooka
  4. Po akceptacji dostępu będziesz mógł wybrać, dla której strony serwisu Facebook chcesz aktywować aplikację.
  5. Aplikacja nie udziela dostępu do profilów prywatnych, a jedynie stron utworzonych w serwisie Facebook.
  6. Po zapisaniu zmian uzyskasz dostęp do dalszej części konfiguracji aplikacji.
    eSklep - Aplikacje - Moje aplikacje - Messenger - Ustawienia - Skonfiguruj aplikację
  7. Wprowadź zmiany i zachowaj je.

Funkcje i akcje aplikacji

  • Rozmowy automatyczne– komunikacja z automatem: funkcja ta umożliwia nazwiązanie klientom sklepu kontaktu w aplikacji Messenger (lub przez stronę WWW) z automatem czyli inteligentynym botem. Rozmowa taka umożliwi, bez potrzeby angażowania pracownika sklepu, wyświetlenie informacji o zamówieniu, asortymencie sklepu lub promocjach.
    eSklep - Facebook Messenger - Rozmowy automatyczne - Przykładowa komunikacja z automatem
  • Dostępne komendy (dot. rozmowy z automatem): przeglądaj, rozmowa, szukaj, promocje, status. Klient może także wprowadzić podczas rozmowy słowa kluczowe aby sprawdzić dostępne produkty;
    eSklep - Facebook Messenger - Dostępne komendy - Wpisz nazwę szukanego produktu
  • Ustawienia przycisku Napisz do nas: aktywowanie opcji spowoduje pojawienie się przycisku kontaktowego na stronie sklepu. Jego naciśnięcie wywołuje komunikator Messenger (www.messenger.com) i rozpoczyna konwersację. W konfiguracji przycisku możesz zmienić jego lokalizację, rozmiar i kolor;
    eSklep - Facebook Messenger - Napisz do nas - Przykładowy przycisk Napisz do nas
  • Powiadomienia o statusie zamówienia w Messengerze: składając zamówienie, klient sklepu może wyrazić zgodę na otrzymywanie powiadomień w aplikacji Messenger. Za ich pomocą możliwie jest podejrzenie szczegółów do 10 zamówień wstecz. W ramach dostępnej konfiguracji ustal kiedy powiadomienia mają być wysyłane.
    eSklep - Facebook Messenger - Powiadomienia o statusie zamówienia w Messengerze - Przykładowy widok w rozmowie
  • Okreś rozmiar i kolor przycisku powiadomień, który klient będzie mógł kliknać podczas składania zamówienia.
    eSklep - Facebook Messenger - Dodatkowe informacje - Powiadamiaj mnie - Wyślij do Messengera
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.