Ceny promocyjne w wariantach produktu


Warianty produktów pozwalają na uproszczenie wyszukiwania i zakupu produktów, będących odmianą produktu bazowego, np. sprzedając kubek ceramiczny, jego wariantami mogą być kubki o zmienionej kolorystyce.

Konfigurując warianty produktów (wraz z obsługą magazynu), zalecane jest wprowadzanie ceny produktu podstawowego (bazowego). Dzięki takiemu rozwiązaniu, nadawane produktom promocje, będą automatycznie zmieniały się także dla wariantów.

Nie w każdej sytuacji i konfiguracji, nadanie promocji dla wariantów będzie poprawne. Może zdarzyć się, np. wystawiając w promocji tylko jeden wariant produktu, że zalecaną formą prezentacji produktu, będzie zmiana wariantu produktu w osobny produkt dostępny w sklepie.

Ceny promocyjne w wariantach produktu

  1. Przejdź do sekcji Obsługa sklepu > Produkty
  2. Edytuj wybrany produkt.
  3. Przejdź do opcji Promocje i aktywuj je.W ustawieniach wariantów produktów możesz ustalać indywidualne ceny promocyjne dla każdego z nich
  4. Wprowadź cenę promocyjną dla swojego produktu. Aby cena promocyjna produktu działała również dla wariantów należy w ustawieniach ceny wariantu magazynowego używać znaków dynamicznych: “+”,”-”.
    WAŻNE! Cena promocyjna zostanie naliczona względem podstawowej ceny naszego produktu, nie jego wariantu.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o promocjach na produkty.
Ceny wariantów nie uległy zmianie. Jeśli zaobserwowałeś taki stan, oznacza to, że ceny wariantów zostały wprowadzone “na sztywno” w postaci konkretnych kwot. Zalecana konfiguracja wariantów obejmuje wprowadzanie jedynie informacji o różnicy w cenie względem ceny produktu podstawowego.
  1. Edytuj wybrany produkt.
  2. Przejdź do opcji warianty.
    Dodawaj i edytuj promocje na warianty produktów edytując każdy z nich z osobna
  3. Edytuj wybrany wariant produktu.
  4. W polu zmiana ceny, wprowadź cenę używając przedrostka + (plus) lub – (minus), np. +2 (będzie to jednoznaczne z dodaniem 2 zł do ceny produktu bazowego, np. kubek kosztuje 18 zł, a jego wariant +2 zł czyli 20 zł).
Jeżeli promocja ma nie obejmować poszczególne warianty, należy polu “zmiana ceny” wprowadzić statyczną cenę wariantu.
Jeżeli cena wariantu ma być taka sama jak cena główna produktu, wówczas w polu “zmiana ceny” pozostaw puste pole.
Czytaj więcej:
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.