Jak włączyć autoresponder w Poczcie home.pl?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Autoresponder (czyli tzw. “asystent nieobecności”) pozwala na uruchomienie automatycznej odpowiedzi na wiadomość e-mail wysłaną na Twoją skrzynkę e-mail w home.pl. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji, gdy nie możesz w danym momencie udzielić szybkiej odpowiedzi (np. gdy jesteś na urlopie).

WAŻNE! Autoresponder (automatyczna odpowiedź) odpowie tylko w przypadku gdy wiadomość e-mail dotrze do konta i konto to, do którego dociera wiadomość, znajduje się w polu DO:, DW: lub UDW: przesyłanej wiadomości e-mail. Czyli wiadomość wysłana bezpośrednio do adresata jednego z w/w pól, na którego koncie włączony jest asystent nieobecności.

Przykład: jeżeli wiadomość jest kierowana do konta A na którym jest przekierowanie na konto B, a autoresponder uruchomiony jest tylko na koncie B, to nie odpowie on na wiadomość oryginalnie wysyłaną do konta A. Przekierowanie jest jedynie funkcją zmiany adresata, o której nadawca (oraz serwer nadawcy) nie są informowani.

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do opcji konta z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
  2. Wybierz Poczta po lewej stronie ekranu.
  3. Na wyświetlonym ekranie możesz zmienić ustawienia funkcji Autoresponder dla skrzynki e-mail, do której jesteś zalogowany.
  4. Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić ustawienia autorespondera. Włącz funkcję autoresponder. Zdefiniuj datę rozpoczęcia oraz zakończenia dla funkcjonowania autorespondera. Następnie wpisz temat i  treść automatycznej odpowiedzi i kliknij przycisk “Zastosuj zmiany”.

    Autoresponder poczty e-mail pozwala na uruchomienie asystenta nieobecnościWAŻNE! Zaznaczenie opcji Wyślij zawiadomienie o urlopie tylko w wybranych dniach spowoduje określenie początku i końca okresu działania autorespondera. W dowolnej chwili możesz wyłączyć go ręcznie. Odznaczenie tej opcji spowoduje włączenie autorespondera do momentu jego ręcznego wyłączenia.

  5. Po podaniu wszelkich niezbędnych informacji należy kliknąć przycisk “Zastosuj zmiany”. Wprowadzone ustawienia powinny zostać natychmiast zaktualizowane. Funkcja automatycznej odpowiedzi (autoresponder) będzie natychmiast aktywna (chyba, że wybrałeś inny termin jego uruchomienia). Każdy użytkownik wysyłający do Ciebie wiadomość e-mail otrzyma w informacji zwrotnej treść zdefiniowanej w tym miejscu auto-odpowiedzi.
    Jeśli chcesz uruchomić funkcję autoresponder na skrzynce e-mail z aktywnym przekierowaniem poczty, to wymagane jest również włączenie opcji “Pozostaw kopię wiadomości na serwerze”. W przeciwnym wypadku funkcja autoresponder nie będzie funkcjonować na skrzynce e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać gdzie możesz ją włączyć.
Dowiedz się, jak zaplanować pracę swojego zespołu. Skorzystaj z kalendarzy pracy i aktualnych informacji biznesowych:

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.