Jak włączyć autoresponder w Poczcie home.pl?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Autoresponder (czyli tzw. “asystent nieobecności”) pozwala na uruchomienie automatycznej odpowiedzi na wiadomość e-mail wysłaną na Twoją skrzynkę e-mail w home.pl. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji, gdy nie możesz w danym momencie udzielić szybkiej odpowiedzi (np. gdy jesteś na urlopie).

WAŻNE! Autoresponder (automatyczna odpowiedź) odpowie tylko w przypadku gdy wiadomość e-mail dotrze do konta i konto to, do którego dociera wiadomość, znajduje się w polu DO:, DW: lub UDW: przesyłanej wiadomości e-mail. Czyli wiadomość wysłana bezpośrednio do adresata jednego z w/w pól, na którego koncie włączony jest asystent nieobecności.

Przykład: jeżeli wiadomość jest kierowana do konta A na którym jest przekierowanie na konto B, a autoresponder uruchomiony jest tylko na koncie B, to nie odpowie on na wiadomość oryginalnie wysyłaną do konta A. Przekierowanie jest jedynie funkcją zmiany adresata, o której nadawca (oraz serwer nadawcy) nie są informowani.

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do opcji konta z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
  2. Wybierz Opcje konta po lewej stronie ekranu.

  3. Na wyświetlonym ekranie możesz zmienić ustawienia funkcji Autoresponder dla skrzynki e-mail, do której jesteś zalogowany.
  4. Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić ustawienia autorespondera. Włącz funkcję autoresponder zaznaczając opcję “Uruchom autoresponder”. Zdefiniuj datę rozpoczęcia oraz zakończenia dla funkcjonowania autorespondera. Następnie wpisz treść automatycznej odpowiedzi i kliknij przycisk “Zapisz”.
    Poczta home.pl - Ustawienia - Opcje konta - Autoresponder - Włącz funkcję autoresponder i zdefiniuj datę zakończenia dla funkcjonowania autorespondera

    WAŻNE! Możesz podać tylko datę początkową. W takim przypadku funkcja autoresponder zacznie działać zgodnie z podaną datą i dopóki się jej nie wyłączy będą wysyłane automatyczne odpowiedzi.
    WAŻNE! Możesz też podać tylko datę końcową. W takim przypadku funkcja autoresponder będzie włączona “od teraz” aż do podanej daty.
    WAŻNE! Możesz też nie podawać dat. W takim przypadku funkcja autoresponder będzie działała bez przerwy, dopóki jest zaznaczona opcja “Uruchom autoresponder”.
  5. Po podaniu wszelkich niezbędnych informacji należy kliknąć przycisk “Zapisz”. Wprowadzone ustawienia powinny zostać natychmiast zaktualizowane. Funkcja automatycznej odpowiedzi (autoresponder) będzie natychmiast aktywna (chyba, że wybrałeś inny termin jego uruchomienia). Każdy użytkownik wysyłający do Ciebie wiadomość e-mail otrzyma w informacji zwrotnej treść zdefiniowanej w tym miejscu auto-odpowiedzi.
    Jeśli chcesz uruchomić funkcję autoresponder na skrzynce e-mail z aktywnym przekierowaniem poczty, to wymagane jest również włączenie opcji “Pozostaw kopię wiadomości na serwerze”. W przeciwnym wypadku funkcja autoresponder nie będzie funkcjonować na skrzynce e-mail. Kliknij tutaj, aby przeczytać gdzie możesz ją włączyć.

Dowiedz się, jak zaplanować pracę swojego zespołu. Skorzystaj z kalendarzy pracy i aktualnych informacji biznesowych:

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie