Co to jest autoresponder lub asystent nieobecności?

Szybki hosting dla WordPressa

Autoresponder to funkcja działająca w ramach poczty e-mail, umożliwiająca automatyczne wysłanie odpowiedzi na otrzymaną przez Ciebie wiadomość e-mail. Po otrzymaniu e-maila, autoresponder odpowiada nadawcy wysyłając określoną treść przygotowaną wcześniej. Autoresponder wysyła automatyczną wiadomość zaraz po otrzymaniu korespondencji e-mail. Może działać w oparciu o określone reguły, np. w określonym przedziale czasowym.

Mechanizm autorespondera nazywany jest także asystentem nieobecności, gdyż najczęściej używany jest właśnie podczas braku dostępu do poczty e-mail. Posiada szereg zalet, które w dzisiejszych czasach mogą wpłynąć na utrzymanie klienta oraz budowania relacji z innymi użytkownikami.

Asystent nieobecności buduje pozytywne relacje

Ustawiony autoresponder w połączeniu z dobrze przygotowaną wiadomością pozwoli m.in:

  • poinformować nadawców o odebraniu wiadomości lub jej przekazaniu do konkretnej osoby, przedstawić wstępną ofertę lub dostarczyć inne określone treści,
  • przekazać informacje o nieobecności i możliwości braku odpowiedzi w określonym czasie.

Działanie asystenta nieobecności zostało także docenione przez marketing, który po uzyskaniu zainteresowania użytkownika, np. usługami firmy lub chęcią kontaktu, pozwala na szybką prezentację oferty. Autoresponder przesyłając wiadomość e-mail w odpowiedzi na zapytanie klienta, od razu zapewnia mu dostęp do najważniejszych informacji. Tę funkcjonalność możesz osiągnąć także Ty, bez korzystania z dodatkowych narzędzi.

Przykład: Dysponując skrzynkami e-mail o adresach kontakt@, reklamacje@ i oferta@, możesz spersonalizować odpowiedź autorespondera do odpowiednich treści. Odpowiedź będzie więc zawierała informacje o możliwości kontaktu, czasie odpowiedzi, dostępnych formach komunikacji. Odpowiedź z kolejnego adresu wskaże użytkownikowi kroki jakie musi podjąć celem złożenia reklamacji, a zapytanie ofertowe, przyjmie charakter pierwszej próby sprzedaży naszych usług.

Powyższy schemat konfiguracji autorespondera może różnić się w zależności od dostawcy serwera poczty a także programu pocztowego, w którym autoresponder będzie aktywny. Jeśli przykładowo autoresponder zostanie ustawiony w ramach Poczty home.pl, będzie on aktywny w określonym czasie, także podczas gdy Ty nie będziesz korzystał z poczty, nie będziesz miał do niej dostępu. Jeśli skorzystasz z innych narzędzi, jak, np. klient poczty e-mail  na komputerze lub narzędzia do e-mail marketingu, autoresponder może pracować i pełnić funkcję filtra lub całego mechanizmu prowadzenia korespondencji. Analizując przesłane treści, dostosuje odpowiedź i prześle ją nadawcy.

Rozwiązanie opisane wyżej możesz, np. zaobserwować w działaniu formularzy kontaktowych home.pl. Po przesłaniu zgłoszenia/zapytania, pierwszą wiadomością jaką otrzymasz to potwierdzenie dostarczenia zgłoszenia oraz nadania mu numeru sprawy. W kolejnych etapach komunikacji otrzymasz wiadomość zwrotną bezpośrednio ze strony Biura Obsługi Klienta lub Administratorów home.pl, zawierającą treść.

Autoresponder w e-mail marketingu

Autorespondery nie są jedynie narzędziami do informowania o nieobecności, dlatego w sieci możesz spotkać się z zamiennym używaniem pojęć: autoresponder oraz asystent nieobecności.

Autorespondery, w zależności od stopnia ich zaawansowania, pozwalają na tworzenie cykli, tj. planowanej wysyłki wiadomości danego typu w określonym czasie. Wspomagają także zapis do Newslettera, prezentację oferty, reklamę. Stanowią idealne rozwiązanie do przekierowania użytkownika na nowe treści, strony WWW, oferty. W końcu Twoja nieobecność lub przerzucenie pierwszego kontaktu na autoresponder nie muszą oznaczać, że nie możesz podtrzymywać zainteresowania użytkowników.

Mechanizmy autorespondera używane są także w typowym e-mail marketingu. Jako narzędzia realizujące wysyłkę określonych wiadomości e-mail w zależności od akcji klienta. Przykładem mogą być sklepy internetowe, które po sfinalizowaniu zamówienia, przesyłają kolejne automatyczne wiadomości o postępie realizacji zamówienia lub dodatkową ofertę na swoje produkty. Za to także odpowiada autoresponder, tj. system automatycznej odpowiedzi.

Działanie autorespondera w home.pl

Wszechstronność zastosowania tego narzędzia, asystenta nieobecności, oraz mnogość jego rodzajów powoduje, że autoresponder przestał być tylko odpowiedzią na Twój brak dostępu do poczty e-mail.

Zwracamy jednak uwagę, że opisywany w tym artykule oraz prezentowany na stronach Centrum Pomocy autoresponder, to narzędzie będące odpowiednikiem właśnie asystenta nieobecności. Jego kluczową rolą w pracy z pocztą home.pl jest przesyłanie krótkich, automatycznych, wiadomości. Oczywiście możesz wykorzystać jego możliwości w obrębie kilku kont e-mail i dostosowywać treści do potrzeb swoich oraz swojej firmy. Jeśli masz dodatkowe pytania dot. zastosowania autorespondera skorzystaj ze wsparcia Biura Obsługi Klienta lub załóż nową dyskusję na forum.

Autoresponder w Poczcie home.pl umożliwia określenie przedziału czasu, kiedy ma działać. Możesz zdecydować od kiedy do kiedy ma być aktywny, ustawić jego automatyczne wyłączenie w określonym dniu i godzinie lub aktywować go na dowolny okres czasu, do chwili jego ręcznej dezaktywacji. Uzupełnij temat oraz treść wiadomości przesyłanej do nadawców.

 

 

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub