Jak włączyć autoresponder w skrzynce e-mail na home.pl?

Poniższa instrukcja prezentuje opcje konfiguracji Autorespondera w poprzedniej wersji panelu klienta. Skorzystaj z nowej instrukcji i dokonaj zmiany ustawień w Nowym Panelu klienta home.pl.
Autoresponder pozwala na uruchomienie automatycznej odpowiedzi na wiadomość e-mail wysłaną na Twoją skrzynkę e-mail w home.pl. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji, gdy nie możesz w danym momencie udzielić szybkiej odpowiedzi (np. gdy jesteś na urlopie).

WAŻNE! Autoresponder (automatyczna odpowiedź) odpowie tylko w przypadku gdy wiadomość e-mail dotrze do konta i konto to, do którego dociera wiadomość, znajduje się w polu DO:, DW: lub UDW: przesyłanej wiadomości e-mail. Czyli wiadomość wysłana bezpośrednio do adresata jednego z w/w pól, na którego koncie włączony jest asystent nieobecności.

Przykład: jeżeli wiadomość jest kierowana do konta A na którym jest przekierowanie na konto B, a autoresponder uruchomiony jest tylko na koncie B, to nie odpowie on na wiadomość oryginalnie wysyłaną do konta A. Przekierowanie jest jedynie funkcją zmiany adresata, o której nadawca (oraz serwer nadawcy) nie są informowani.

Po wpisaniu treści powiadomienia, aby uaktywnić autoresponder należy zaznaczyć opcję „Uruchom autoresponder”, wybrać dodatkowe opcje i zapisać zmiany.

Jak włączyć autoresponder dla skrzynki e-mail z poziomu Panelu klienta home.pl?

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do serwera, na którym utworzona jest wybrana skrzynka e-mail.
  2. Kliknij opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Na wyświetlonej liście kliknij znak „Plusa”, który znajduje się obok nazwy serwera (np. serwer „kowalski”).
    Panel klienta - Usługi - Z listy usług wybierz nazwę serwera i kliknij w ikonę plusa
  4. Zostanie wyświetlona lista usług powiązanych technicznie z wybranym serwerem (np. skrzynki e-mail, konta FTP, domeny). Kliknij nazwę konta (np. „admin”), dla którego chcesz zmienić ustawienia funkcji autoresponder.
    Panel klienta - Usługi - Lista usług - Z listy usług powiązanych technicznie z wybranym serwerem kliknij nazwę konta
  5. Po wyświetleniu mini-podglądu usługi, kliknij przycisk „Konfiguracja usługi”.
    Panel klienta - Usługi - Lista usług - Lista usług powiązanych - Kliknij przycisk Konfiguracja usługi
  6. Następnie kliknij przycisk „Konfiguruj pocztę” -> „Opcje konta”. Znajdziesz go w górnej części ekranu.

    Panel klienta - Usługi - Lista usług - Lista usług powiązanych - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Konfiguruj pocztę i wybierz Opcje konta

  7. Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić ustawienia autorespondera. Włącz funkcję autoresponder zaznaczając opcję „Uruchom autoresponder”. Zdefiniuj datę rozpoczęcia oraz zakończenia dla funkcjonowania autorespondera. Następnie wpisz treść automatycznej odpowiedzi i kliknij przycisk „Zapisz”.
    WAŻNE! Możesz podać tylko datę początkową. W takim przypadku funkcja autoresponder zacznie działać zgodnie z podaną datą i dopóki się jej nie wyłączy będą wysyłane automatyczne odpowiedzi.
    WAŻNE! Możesz też podać tylko datę końcową. W takim przypadku funkcja autoresponder będzie włączona „od teraz” aż do podanej daty.
    WAŻNE! Możesz też nie podawać dat. W takim przypadku funkcja autoresponder będzie działała bez przerwy, dopóki jest zaznaczona opcja „Uruchom autoresponder”.

    Panel klienta - Usługi - Lista usług - Lista usług powiązanych - Konfiguracja usługi - Konfiguruj pocztę - Opcje konta - Zdefiniuj datę rozpoczęcia oraz zakończenia dla funkcjonowania autorespondera

  8. Po podaniu wszelkich niezbędnych informacji należy kliknąć przycisk „Zapisz”. Wprowadzone ustawienia powinny zostać natychmiast zaktualizowane.
WAŻNE! Pamiętaj, że funkcja „Uruchom autoresponder” musi być włączona, w przeciwnym wypadku adresat wiadomości e-mail nie otrzyma żadnej informacji zwrotnej.
Funkcja automatycznej odpowiedzi (autoresponder) będzie natychmiast aktywna (chyba, że wybrałeś inny termin jego uruchomienia). Każdy użytkownik wysyłający do Ciebie wiadomość e-mail otrzyma w informacji zwrotnej treść zdefiniowanej w tym miejscu auto-odpowiedzi.

Jak włączyć autoresponder dla skrzynki e-mail z poziomu panelu Poczta home.pl?

Włączenie funkcji auto-odpowiedzi możesz wykonać również poprzez serwis Poczta home.pl po zalogowaniu się do wybranej skrzynki e-mail.
  • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak włączyć autoresponder dla skrzynki za pomocą Poczty home.pl
Jeśli chcesz uruchomić funkcję autoresponder na skrzynce e-mail z aktywnym przekierowaniem poczty, to wymagane jest również włączenie opcji „Pozostaw kopię wiadomości na serwerze”, którą możesz ustawić podczas edycji przekierowania dla wybranej skrzynki e-mail. W przeciwnym wypadku funkcja autoresponder nie będzie funkcjonować na danej skrzynce e-mail.

Kliknij tutaj, aby przeczytać gdzie możesz ją włączyć.

Dowiedz się, jak zaplanować pracę. Skorzystaj z kalendarzy pracy i aktualnych informacji biznesowych:

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.