- Wprowadzenie
- Jak przekierować pocztę e-mail na inny adres poczty e-mail?
- Przekierowanie poczty e-mail na zewnętrzny serwer wykorzystujący SPF (np. wp.pl, o2.pl, onet.pl)
- Jak włączyć powiadomienie SMS dla skrzynki e-mail przez Panel klienta home.pl?
- Jak włączyć autoresponder (asystenta nieobecności) przez Panel klienta home.pl?
- Jak zmienić parametry skrzynki e-mail za pośrednictwem Poczta home.pl?
Wprowadzenie
Za pomocą Panelu klienta home.pl możesz zmienić ustawienia dla wybranej skrzynki e-mail. Za pomocą kilku kliknięć myszki możesz przejść do zmian ustawień przekierowania poczty, powiadamiania lub autorespondera (asystenta nieobecności).
WAŻNE! Autoresponder (automatyczna odpowiedź) odpowie tylko w przypadku gdy wiadomość e-mail dotrze do konta i konto to, do którego dociera wiadomość, znajduje się w polu DO:, DW: lub UDW: przesyłanej wiadomości e-mail. Czyli wiadomość wysłana bezpośrednio do adresata jednego z w/w pól, na którego koncie włączony jest asystent nieobecności.
Przykład: jeżeli wiadomość jest kierowana do konta A na którym jest przekierowanie na konto B, a autoresponder uruchomiony jest tylko na koncie B, to nie odpowie on na wiadomość oryginalnie wysyłaną do konta A. Przekierowanie jest jedynie funkcją zmiany adresata, o której nadawca (oraz serwer nadawcy) nie są informowani.
Jak przekierować pocztę e-mail na inny adres poczty e-mail?
-
W pierwszej kolejności należy zalogować się w Panelu klienta home.pl do serwera, na którym docelowa skrzynka e-mail jest utworzona.
-
-
Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować
-
-
-
Po zalogowaniu do Panelu klienta home.pl należy kliknąć opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie wyświetlonego ekranu.
-
Na następnym ekranie należy przejść do ustawień skrzynki e-mail klikając przycisk „Konfiguruj pocztę” -> „Opcje konta”, który znajduje się w górnej części ekranu.
-
Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić ustawienia przekierowania poczty. W polu „Przekierowanie – adresy e-mail” należy wpisać adres lub adresy e-mail (oddziel je przecinkami, bez spacji!), na które ma być przekierowana cała poczta przychodząca do danej skrzynki e-mail. Dodatkowo możesz włączyć pozostawienie kopii przekierowanej wiadomości e-mail na skrzynce w home.pl.Przykład: jeśli w polu „Przekierowanie – adresy e-mail” wpiszesz zewnętrzny adres e-mail, np. „mojekonto@poczta2.pl” oraz funkcja pozostawiania kopii na serwerze będzie włączona, to wszystkie wiadomości e-mail wysyłane na adres skrzynki e-mail w home.pl będą przekierowane na adres e-mail: „mojekonto@poczta2.pl” oraz nie będą usuwane z serwera w home.pl!
- Po podaniu wszelkich niezbędnych informacji należy kliknąć przycisk „Zapisz”. Wprowadzone ustawienia powinny zostać natychmiast zaktualizowane.
Przekierowanie poczty e-mail możesz również ustawić za pomocą Poczty home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak włączyć przekierowanie w Poczcie home.pl.
Przekierowanie poczty e-mail na zewnętrzny serwer wykorzystujący SPF (np. wp.pl, o2.pl, onet.pl)
Dodaj znak wykrzyknika „!” bezpośrednio przed wpisanym adresem e-mail, aby wiadomości z serwera pocztowego w home.pl mogły być przekierowane zgodnie z zasadami mechanizmu SPF, który może być stosowany na serwerach pocztowych: wp.pl, o2.pl, onet.pl.
Dla wiadomości e-mail przekierowywanych z serwera pocztowego w home.pl na serwer wykorzystujący mechanizm SPF, przekierowanie takie może być niemożliwe do realizacji, ponieważ „koperta” z Twoją wiadomością będzie posiadała oryginalną domenę nadawcy, a wiadomość będzie dostarczana przez serwer w home.pl z innego adresu IP.
Mechanizm SPF, który może uniemożliwić dostarczenie wiadomości e-mail stosują: wp.pl, o2.pl, onet.pl. Aby takie wiadomości mogły być dostarczane, należy w adresie e-mail, na który przekierowujemy wiadomości, dodać znak wykrzyknika np. !kowalski@wp.pl
W momencie, gdy dodamy znak „!” serwer pocztowy w home.pl odpowiednio zmodyfikuje nagłówek FROM w przekierowanej wiadomości w taki sposób, aby była zgodna dla mechanizmu SPF.
Przykład komunikatu błędu, gdy wiadomości zostaną odbite przez zewnętrzny mechanizm SPF:
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: <kowalski@wp.pl>: 550 BLAD SPF - zobacz strone / SPF Error: Please see http://www.openspf.org/Why?id=user%40gmail.com&ip=212.85.96.109&receiver=smtp.wp.pl / Jesli jestes uzytkownikiem poczta.wp.pl sprawdz poprawnosc autoryzacji SMTP / If you are a poczta.wp.pl user check SMTP configuration: http://poczta.wp.pl/autoryzacja/
Jak włączyć powiadomienie SMS dla skrzynki e-mail przez Panel klienta home.pl?
-
W pierwszej kolejności należy zalogować się w Panelu klienta home.pl do serwera, na którym docelowa skrzynka e-mail jest utworzona.
-
Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
-
-
Po zalogowaniu do Panelu klienta home.pl należy kliknąć opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie wyświetlonego ekranu.
-
Na następnym ekranie należy przejść do ustawień skrzynki e-mail klikając przycisk „Konfiguruj pocztę” -> „Opcje konta”, który znajduje się w górnej części ekranu.
-
Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić ustawienia dla powiadamiania SMS. W przypadku aktywacji powiadomienia SMS należy według instrukcji operatora telefonu komórkowego wpisać w polu „Powiadomienie – adresy e-mail” nazwę lub adres konta e-mail w jego sieci, np.
- ORANGE – „nazwa_konta@orange.pl” (wymaga aktywacji usługi Multi Box),
-
W przypadku innych operatorów telefonii komórkowej poszukaj informacji o usłudze Powiadamiania SMS na stronie internetowej Twojego operatora.Usługi „Powiadamiania SMS” i „Przekierowania poczty e-mail” mogą działać równocześnie. Warunkiem koniecznym dla powiadamiania SMS jest jednak pozostawienie kopii przekierowanej wiadomości e-mail na serwerze.
-
Po podaniu wszelkich niezbędnych danych należy kliknąć przycisk „Zapisz”. Wprowadzone ustawienia powinny zostać natychmiast zaktualizowane.
Powiadomienia SMS możesz również ustawić za pomocą Poczty home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak włączyć powiadamiania dla skrzynki w Poczcie home.pl.
Jak włączyć autoresponder (asystenta nieobecności) przez Panel klienta home.pl?
-
W pierwszej kolejności należy zalogować się w Panelu klienta home.pl do serwera, na którym docelowa skrzynka e-mail jest utworzona.
-
Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
-
-
Po zalogowaniu do Panelu klienta home.pl należy kliknąć opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie wyświetlonego ekranu.
-
Na następnym ekranie należy przejść do ustawień skrzynki e-mail klikając przycisk „Konfiguruj pocztę” -> „Opcje konta”, który znajduje się w górnej części ekranu.
-
Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić ustawienia autorespondera. Włącz funkcję autoresponder zaznaczając opcję „Uruchom autoresponder”. Zdefiniuj datę rozpoczęcia oraz zakończenia dla funkcjonowania autorespondera. Następnie wpisz treść automatycznej odpowiedzi i kliknij przycisk „Zapisz”.
WAŻNE! Możesz podać tylko datę początkową. W takim przypadku funkcja autoresponder zacznie działać zgodnie z podaną datą i dopóki się jej nie wyłączy będą wysyłane automatyczne odpowiedzi.WAŻNE! Możesz też podać tylko datę końcową. W takim przypadku funkcja autoresponder będzie włączona „od teraz” aż do podanej daty.WAŻNE! Możesz też nie podawać dat. W takim przypadku funkcja autoresponder będzie działała bez przerwy, dopóki jest zaznaczona opcja „Uruchom autoresponder”.
-
- Po podaniu wszelkich niezbędnych informacji należy kliknąć przycisk „Zapisz”. Wprowadzone ustawienia powinny zostać natychmiast zaktualizowane.
Funkcję autoresponder możesz również włączyć za pomocą Poczty home.pl.
- Kliknij tutaj, aby zobaczyć jak włączyć autoresponder dla skrzynki w Poczcie home.pl.
Kliknij tutaj, aby przeczytać gdzie możesz ją włączyć.
Jak zmienić parametry skrzynki e-mail za pośrednictwem Poczta home.pl?
Aby zmienić ustawienia przekierowania, powiadamiania SMS lub funkcji automatycznej odpowiedzi (autoresponder) dla Twojej skrzynki e-mail nie musisz znać hasła do serwera.
Jeśli pamiętasz hasło do swojej skrzynki e-mail, to wszelkie ustawienia dotyczące przekierowania poczty e-mail, powiadamiania SMS, autorespondera możesz zmienić samodzielnie przez panel Poczta home.pl.
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.