Do czego służy opcja menu “Rabaty”?


Sklep internetowy - Marketing - Wybierz opcje RabatyZa pośrednictwem opcji menu MARKETING –> RABATY możesz zarządzać rabatami indywidualnymi, które zostały przyznane Klientom czy też ustalać progi rabatowe, przy których Klienci otrzymają wyznaczone przez Ciebie upusty cenowe. Za pomocą podopcji Kupony rabatowe będziesz mógł utworzyć kupony rabatowe, które będziesz mógł przekazać swoim klientom, np. w newsletterach. Pamiętaj, że każdy rabat możesz w każdej chwili zmodyfikować lub wyłączyć.

Parametry rabatów:

Każdy rabat opisany jest następującymi parametrami:

Rabat indywidualny:
  • Podopcja menu Rabaty indywidualne, w odróżnieniu od rabatu jednorazowego, zawiera listę klientów ze stałą zniżką cenową. Możesz je dowolnie modyfikować i usuwać. Aby dodać nowy rabat indywidualny, znajdź klienta i po przejściu do jego edycji, wypełnij pole Rabat indywidualny. Pamiętaj, że na liście klientów z rabatem indywidualnym możesz również zmieniać przyznany rabat zbiorczo dla większej liczby klientów.
Progi rabatowe:
  • Progi rabatowe umożliwiają automatyczne przydzielenie zniżki (procent od zamówienia), jeżeli wartość zamówienia przekroczy określony poziom.

Kupony rabatowe:

Kupony rabatowe pozwalają zaoferować atrakcyjne zniżki po spełnieniu dodatkowych warunków. Aby klient mógł skorzystać z kuponu, musisz włączyć ten mechanizm w opcji menu KONFIGURACJA –> MARKETING –> RABATY.

Więcej informacji na temat tworzenia kuponów rabatowych znajdziesz pod tym adresem.
  • Nazwa – dowolna nazwa, po której będziesz rozpoznawał dany kod rabatowy.
  • Kod promocyjny – ciąg znaków, który przekażesz Klientowi w celu wykorzystania rabatu podczas składania zamówienia.
  • Zniżka – określa jaki upust cenowy został przeznaczony dla danego kuponu.
  • Ważność kuponu – określa w jakim terminie kupon rabatowy może zostać użyty w sklepie.
  • Aktywność – w każdej chwili możesz włączyć lub wyłączyć kupon.
  • Wartość zamówienia – przy jakiej kwocie zamówienia kupon będzie mógł zostać zrealizowany.
  • Ilość produktów – przy jakiej ilości produktów Klient będzie mógł wykorzystać kupon.
  • Limit wykorzystań – możesz ograniczyć liczbę wykorzystań danego kuponu (puste pole oznacza brak ograniczeń).

Rabaty to potężne narzędzie – im więcej będziesz mieć pomysłów, tym lepiej je wykorzystasz!
Możliwości przyznawania rabatów są ograniczone tylko Twoją wyobraźnią. Rabat dla pierwszych stu osób, które złoży zamówienie od godziny 16.00 w danym dniu, zniżka dla osoby, która wymyśli kolejne hasło reklamowe, kod promocyjny dla osób z nazwiskiem Kowalski – to tylko niektóre pomysły na zwiększenie codziennej sprzedaży. Poszukuj pomysłów naokoło – w każdym sklepie trafisz dzisiaj na super promocję, zniżkę czy okazję! Najważniejsze co musisz pamiętać, to fakt sumowania się rabatów – nie wysyłaj więc wielu maili z rabatami do tego samego klienta jednocześnie.

Więcej rozwiązań

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie