Za pośrednictwem opcji menu KONFIGURACJA > SPRZEDAŻ > ZAKUPY skonfigurujesz ustawienia zakupów dokonywanych w Twoim sklepie internetowym. Poniżej znajdziesz krótki opis dostępnych opcji:
- Zapamiętaj koszyk – umożliwia przeglądanie i zapamiętywanie koszyków klientów w menu Sprzedaż -> Koszyki klientów (w przypadku niezarejestrowanych klientów działa do momentu usunięcia plików cookies). Zapamiętane koszyki klientów mogą przydać się w przyszłości podczas analizy danych dot. wybieranych produktów.
- Dodawanie do koszyka – określ co się stanie po kliknięciu przycisku „Do koszyka”. Przykładowo, możesz określić czy klient zostanie automatycznie przekierowany do listy swoich zakupów lub czy zostanie mu tylko wyświetlony komunikat o dodaniu produktu do koszyka.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o trzech sposobach prezentacji dodawania do koszyka. - Zezwól na zakup niezarejestrowanym – włączenie tej opcji spowoduje, że klienci, którzy nie posiadają konta w Twoim sklepie internetowym, będą mogli dokonać tzw. jednorazowego zakupu (bez konieczności zakładania konta).
- Udostępnij zamówienie poprzez link – pozwala, poprzez link z kodem, na dostęp do szczegółów zamówienia złożonego bez rejestracji konta. Odpowiedni link wysyłany jest za pośrednictwem wiadomości na adres e-mail klienta.
- Wymagaj potwierdzenia zamówienia – włączenie tej opcji spowoduje, że na adresy e-mail klientów będą wysłane prośby o potwierdzenie zamówienia. Dopiero po kliknięciu w przesłany link, zostanie zmieniony status zamówienia na „Potwierdzony”.
- Aktualizuj stan magazynowy po zakupie – określ czy po zakupie produktu, jego stan magazynowy ma zostać pomniejszony o zamówioną liczbę sztuk.
- Pozwalaj na zakup większej ilości produktów niż jest na magazynie – jeśli jesteś w stanie w szybkim czasie zaktualizować swój stan magazynowy w sklepie internetowym, możesz zezwalać klientom na zakupy ponad liczbę posiadanych obecnie produktów w magazynie.
- Kolejny numer zamówienia – wpisz, od jakiej liczby mają być naliczane kolejne zamówienia składane w sklepie.
- Włącz obsługę numeru PESEL dla osób fizycznych – dodatkowe pole wyświetli się w formularzu rejestracji i zamawiania dla kraju Polska.
- Wyłącz możliwość kupowania – po zaznaczeniu tej opcji, przy produktach nie będzie występował przycisk „Do koszyka”.
- Pozwalaj na zakup produktów bezpłatnych – opcja sprzedaży produktów za 0 zł.
- Minimalna wartość zamówienia – określ, od jakiej wartości chcesz realizować zamówienia.
- Minimalna ilość produktów – określ jaką minimalną liczbę produktów powinien zakupić Klient, by zamówienie mogło być zrealizowane w Twoim sklepie.
- Zmień status zamówienia po utworzeniu przesyłki – opcje automatycznej zmiany statusów. Określ jaki status zamówienia ma zostać ustawiony po utworzeniu odpowiedniej przesyłki w Panelu sklepu.
- Zmień status zamówienia po wysłaniu przesyłki – opcja automatycznej zmiany statusów. Określ jaki status zamówienia ma zostać ustawiony po wysłaniu przesyłki.
- Powiadomienia o dostępności produktu – jeśli klient zechce otrzymać powiadomienie gdy produkt znów będzie w sprzedaży.
Więcej rozwiązań
- Do czego służy opcja „Sprzedaż” – „Płatności”?
- Do czego służy opcja „Sprzedaż” – „Dostawy”?
- Do czego służy opcja „Sprzedaż” – „Faktury” ?
- Do czego służy opcja „Sprzedaż” – „Statusy zamówień”?
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.