Jak zwrócić towar do sklepu internetowego?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

W panelu administracyjnym sklepu internetowego możesz wykonać zwrot produktu zamówionego przez klienta. Zwrot zakupów może obejmować zarówno składowe, jak i całe zamówienie. Podczas wykonywania zwrotu zakupionych produktów możesz także uwzględnić dodatkowe koszty poniesione przez klienta, np. koszt przesyłki kurierskiej. Zwracane produkty, w zależności od tego na jakim etapie realizacji zgłoszenia dokonujesz zwrotu, możesz od razu przywrócić do magazynu Twojego sklepu i udostępnić do dalszej sprzedaży.

SPIS TREŚCI

Jak zwrócić towar do sklepu internetowego?

Zasady realizacji zwrotu produktu, odstąpienia od umowy zakupu, itp. określają przepisy prawa. Jeśli nie jesteś przekonany, czy regulamin Twojego sklepu jest zgodny z prawem, czy nie wzbudza wątpliwości lub zwyczajnie, czy opisane w nim zagadnienia są zrozumiałe dla konsumenta, skorzystaj z oferty przygotowanej dla Ciebie. home.pl razem z Rzetelną Grupą udostępniają Ci konsultacje i pomoc prawną. Usługi świadczone są przez prawników i radców prawnych specjalizujących się w obsłudze e-commerce i działalności w internecie.

Czym jest zwrot produktu? Jeśli przykładowo sprzedałeś produkt, a klient zwrócił go (odstąpił od umowy zakupu), możesz edytować zamówienie, wykonując zwrot. Efektem takich zmian będzie przywrócenie produktu do magazynu (opcjonalnie) oraz sfinalizowanie zwrotów towarów wraz ze środkami pieniężnymi.

  1. Przejdź do sekcji ZAMÓWIENIA
  2. Kliknij ikonę akcji dla wybranego zamówienia, a następnie przejdź do jego Edycji.
    Edytuj zamówienie jeśli chcesz wykonać jego zwrot
  3. W sekcji Płatność i dostawa kliknij Zarządzanie transakcjami.
    Aby wykonać zwrot towaru, zarządzaj płatnościami
  4. Wybierz Zwrot. Kliknięcie przycisku zainicjuje zwrot towaru. W kolejnych krokach wskażesz zwracane przedmioty, wartość zwrotu, obsługę magazynu (zwrot na magazyn) i zaakceptujesz operację.
    Wykonaj zwrot zamówienia
  5. Wskaż produkty, które są zwracany, zaznacz dodatkowe opcje, m.in. Wyślij powiadomienie e-mail do klienta lub Zwróć do magazynuWybierz produkty z zamówienia, które mają zostać zwrócone
  6. Po wykonaniu zwrotu, zobaczysz ekran z podsumowaniem wykonanych transakcji i ostatecznej kwoty rozrachunku.Sprawdź podsumowanie zwrotu oraz zwracanej kwoty
  7. Na liście zamówień znajdziesz dodatkowe informacje o wykonanym zwrocie.Zmień status zamówienia wg. uznania
  8. Aby zmienić domyślny status jaki otrzymuje zamówienie po wykonaniu zwrotu przejdź do menu Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień

Zwrot towaru w sklepie internetowym Shoper jest prostą i w pełni zautomatyzowaną czynnością. Pozwala na utrzymanie stałego kontaktu z konsumentem, który otrzyma stosowane powiadomienie o wykonaniu zwrotu. W obsłudze zwrotu możesz decydować o jego parametrach, w tym zwracanych kwotach, kosztach dostawy oraz obsłudze magazynu.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie