Jak zwrócić towar do sklepu internetowego?

Black week

W panelu administracyjnym sklepu internetowego, możesz wykonać zwrot produktu zamówionego przez klienta. Zwrot zakupów może obejmować zarówno składowe jak i całe zamówienie. Podczas wykonywania zwrotu zakupionych produktów możesz także uwzględnić dodatkowe koszty poniesione przez klienta, np. koszt przesyłki kurierskiej. Zwracane produkty, w zależności od tego na jakim etapie realizacji zgłoszenia dokonujesz zwrotu, możesz od razu przywrócić do magazynu Twojego sklepu i udostępnić do dalszej sprzedaży.

Zasady realizacji zwrotu produktu, odstąpienia od umowy zakupu, itp. określają przepisy prawa. Jeśli nie jesteś przekonany, czy regulamin Twojego sklepu jest zgodny z prawem, czy nie wzbudza wątpliwości lub zwyczajnie, czy opisane w nim zagadnienia są zrozumiałe dla konsumenta, skorzystaj z oferty przygotowanej dla Ciebie. Home.pl razem z Rzetelną Grupą udostępniają Ci konsultacje i pomoc prawną. Usługi świadczone są przez prawników i radców prawnych specjalizujących się w obsłudze c-commerce i działalności w internecie.

Czym jest zwrot produktu? Jeśli przykładowo sprzedałeś produkt, a klient zwrócił go (odstąpił od umowy zakupu), możesz edytować zamówienie, wykonując zwrot. Efektem takich zmian będzie przywrócenie produktu do magazynu (opcjonalnie) oraz sfinalizowanie zwrotów towarów wraz ze środkami pieniężnymi.

  1. Przejdź do sekcji ZAMÓWIENIA
  2. Kliknij ikonę akcji dla wybranego zamówienia, a następnie przejdź do jego Edycji.
  3. W sekcji Płatność i dostawa kliknij Zarządzanie transakcjami.
  4. Wybierz Zwrot. Kliknięcie przycisku zainicjuje zwrot towaru. W kolejnych krokach wskażesz zwracane przedmioty, wartość zwrotu, obsługę magazynu (zwrot na magazyn) i zaakceptujesz operację.
  5. Wskaż produkty które są zwracany, zaznacz dodatkowe opcje, m.in. Wyślij powiadomienie e-mail do klienta lub Zwróć do magazynu

  6. Po wykonaniu zwrotu, zobaczysz ekran z podsumowaniem wykonanych transakcji i ostatecznej kwoty rozrachunku.
  7. Na liście zamówień znajdziesz dodatkowe informacje o wykonanym zwrocie.
  8. Aby zmienić domyślny status jaki otrzymuje zamówienie po wykonaniu zwrotu przejdź do menu Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień

Zwrot towaru w sklepie internetowym eSklep jest prostą i w pełni zautomatyzowaną czynnością. Pozwala na utrzymanie stałego kontaktu z konsumentem, który otrzyma stosowane powiadomienie o wykonaniu zwrotu. W obsłudze zwrotu możesz decydować o jego parametrach, w tym zwracanych kwotach, kosztach dostawy oraz obsłudze magazynu.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


Odbierz 25 zł do wydania na empik.com

Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com

Zdobądź swój kupon na 25zł Sprawdź jak

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie