Jak zwrócić towar do sklepu internetowego?


W panelu administracyjnym sklepu internetowego, możesz wykonać zwrot produktu zamówionego przez klienta. Zwrot zakupów może obejmować zarówno składowe jak i całe zamówienie. Podczas wykonywania zwrotu zakupionych produktów możesz także uwzględnić dodatkowe koszty poniesione przez klienta, np. koszt przesyłki kurierskiej. Zwracane produkty, w zależności od tego na jakim etapie realizacji zgłoszenia dokonujesz zwrotu, możesz od razu przywrócić do magazynu Twojego sklepu i udostępnić do dalszej sprzedaży.

Zasady realizacji zwrotu produktu, odstąpienia od umowy zakupu, itp. określają przepisy prawa. Jeśli nie jesteś przekonany, czy regulamin Twojego sklepu jest zgodny z prawem, czy nie wzbudza wątpliwości lub zwyczajnie, czy opisane w nim zagadnienia są zrozumiałe dla konsumenta, skorzystaj z oferty przygotowanej dla Ciebie. Home.pl razem z Rzetelną Grupą udostępniają Ci konsultacje i pomoc prawną. Usługi świadczone są przez prawników i radców prawnych specjalizujących się w obsłudze c-commerce i działalności w internecie.

Czym jest zwrot produktu? Jeśli przykładowo sprzedałeś produkt, a klient zwrócił go (odstąpił od umowy zakupu), możesz edytować zamówienie, wykonując zwrot. Efektem takich zmian będzie przywrócenie produktu do magazynu (opcjonalnie) oraz sfinalizowanie zwrotów towarów wraz ze środkami pieniężnymi.

  1. Przejdź do sekcji SPRZEDAŻ –> ZAMÓWIENIA
  2. Kliknij ikonę akcji dla wybranego zamówienia, a następnie przejdź do jego Edycji.
    Zwroty produktów w sklepie online
  3. W sekcji Płatność i dostawa kliknij Zarządzanie transakcjami.
    eSklep - Sprzedaż - Zamówienia - Akcje - Edytuj - W sekcji Płatność i dostawa kliknij Zarządzanie transakcjami
  4. Wybierz Zwrot. Kliknięcie przycisku zainicjuje zwrot towaru. W kolejnych krokach wskażesz zwracane przedmioty, wartość zwrotu, obsługę magazynu (zwrot na magazyn) i zaakceptujesz operację.
    Zwroty produktów w sklepie
  5. Wskaż produkty które są zwracany, zaznacz dodatkowe opcje, m.in. Wyślij powiadomienie e-mail do klienta lub Zwróć do magazynu
    eSklep - Sprzedaż - Zamówienia - Akcje - Edytuj - Płatność i dostawa - Zarządzanie transakcjami - Zwrot - Wskaż produkty które są zwracany
  6. Po wykonaniu zwrotu, zobaczysz ekran z podsumowaniem wykonanych transakcji i ostatecznej kwoty rozrachunku.
    eSklep - Sprzedaż - Zamówienia - Akcje - Edytuj - Płatność i dostawa - Zarządzanie transakcjami - Zwrot - Lista - Podsumowanie wykonanych transakcji i ostatecznej kwoty rozrachunku
  7. Na liście zamówień znajdziesz dodatkowe informacje o wykonanym zwrocie.
    eSklep - Sprzedaż - Zamówienia - Na liście zamówień znajdziesz dodatkowe informacje o wykonanym zwrocie
  8. Aby zmienić domyślny status jaki otrzymuje zamówienie po wykonaniu zwrotu przejdź do menu Konfiguracja > Sprzedaż & Dostawy > Zakupy
    eSklep - Konfiguracja - Sprzedaż / Dostawy - Zakupy - Zmień status zamówienia po wykonaniu zwrotu

Zwrot towaru w sklepie internetowym eSklep jest prostą i w pełni zautomatyzowaną czynnością. Pozwala na utrzymanie stałego kontaktu z konsumentem, który otrzyma stosowane powiadomienie o wykonaniu zwrotu. W obsłudze zwrotu możesz decydować o jego parametrach, w tym zwracanych kwotach, kosztach dostawy oraz obsłudze magazynu.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie