W panelu administracyjnym sklepu internetowego, możesz wykonać zwrot produktu zamówionego przez klienta. Zwrot zakupów może obejmować zarówno składowe jak i całe zamówienie. Podczas wykonywania zwrotu zakupionych produktów możesz także uwzględnić dodatkowe koszty poniesione przez klienta, np. koszt przesyłki kurierskiej. Zwracane produkty, w zależności od tego na jakim etapie realizacji zgłoszenia dokonujesz zwrotu, możesz od razu przywrócić do magazynu Twojego sklepu i udostępnić do dalszej sprzedaży.
Zasady realizacji zwrotu produktu, odstąpienia od umowy zakupu, itp. określają przepisy prawa. Jeśli nie jesteś przekonany, czy regulamin Twojego sklepu jest zgodny z prawem, czy nie wzbudza wątpliwości lub zwyczajnie, czy opisane w nim zagadnienia są zrozumiałe dla konsumenta, skorzystaj z oferty przygotowanej dla Ciebie. Home.pl razem z Rzetelną Grupą udostępniają Ci konsultacje i pomoc prawną. Usługi świadczone są przez prawników i radców prawnych specjalizujących się w obsłudze c-commerce i działalności w internecie.
Czym jest zwrot produktu? Jeśli przykładowo sprzedałeś produkt, a klient zwrócił go (odstąpił od umowy zakupu), możesz edytować zamówienie, wykonując zwrot. Efektem takich zmian będzie przywrócenie produktu do magazynu (opcjonalnie) oraz sfinalizowanie zwrotów towarów wraz ze środkami pieniężnymi.
- Przejdź do sekcji ZAMÓWIENIA
- Kliknij ikonę akcji dla wybranego zamówienia, a następnie przejdź do jego Edycji.
- W sekcji Płatność i dostawa kliknij Zarządzanie transakcjami.
- Wybierz Zwrot. Kliknięcie przycisku zainicjuje zwrot towaru. W kolejnych krokach wskażesz zwracane przedmioty, wartość zwrotu, obsługę magazynu (zwrot na magazyn) i zaakceptujesz operację.
- Wskaż produkty które są zwracany, zaznacz dodatkowe opcje, m.in. Wyślij powiadomienie e-mail do klienta lub Zwróć do magazynu
- Po wykonaniu zwrotu, zobaczysz ekran z podsumowaniem wykonanych transakcji i ostatecznej kwoty rozrachunku.
- Na liście zamówień znajdziesz dodatkowe informacje o wykonanym zwrocie.
- Aby zmienić domyślny status jaki otrzymuje zamówienie po wykonaniu zwrotu przejdź do menu Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień
Zwrot towaru w sklepie internetowym eSklep jest prostą i w pełni zautomatyzowaną czynnością. Pozwala na utrzymanie stałego kontaktu z konsumentem, który otrzyma stosowane powiadomienie o wykonaniu zwrotu. W obsłudze zwrotu możesz decydować o jego parametrach, w tym zwracanych kwotach, kosztach dostawy oraz obsłudze magazynu.
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.
Odbierz 25 zł do wydania na empik.com
Polecaj usługi home.pl i zdobywaj za każde polecenie kupon o wartości 25zł do wydania na empik.com