Dyrektywa Omnibus, która zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku nakłada na sprzedawcę nowy obowiązek informacyjny – musi podać najniższą cenę produktu, jaka obowiązywała w ostatnich 30 dniach przed promocją. Od nowego roku, sprzedawcy korzystający z platformy eSklep od home.pl będą mogli wykorzystać do tego nową funkcjonalność platformy.
SPIS TREŚCI
- Jak ustawiać promocje w eSklepie zgodnie z nowym obowiązkiem informacyjnym w ramach dyrektywy Omnibus?
- Jak uruchomić wyświetlanie najniższej ceny z 30 dni w panelu eSklepu?
- Jak działa mechanizm informowania o promocji w eSklepie?
- Jak ręcznie zmienić najniższą cenę produktu?
Jak ustawiać promocje w eSklepie zgodnie z nowym obowiązkiem informacyjnym w ramach dyrektywy Omnibus?
Dyrektywa Omnibus, która zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2023 roku, wprowadza zmiany w przepisach o ochronie konsumentów, takie jak m.in. nowy obowiązek informacyjny dotyczący tworzenia promocji na produkty. W przypadku niewywiązania się z tego obowiązku, sprzedawcy grożą wysokie kary finansowe nakładane przez Inspekcję Handlową.
Jak uruchomić wyświetlanie najniższej ceny z 30 dni w panelu eSklepu?
- Zaloguj się do Panelu sklepu.
- Sprawdź, jak zalogować się do panelu sklepu.
- W Panelu sklepu przejdź do zakładki: Ustawienia → Produkty → Ustawienia produktów.
- W sekcji Ceny produktów zaznacz opcję: Dla produktów w promocji pokaż na karcie produktu najniższą cenę sprzed promocji (zalecania dyrektywy Omnibus), następnie kliknij w przycisk Zapisz zmiany.
- Przejdź do tworzenia promocji w sklepie na wybranych produktach.
Jak działa mechanizm informowania o promocji w eSklepie?
Mechanizm porównuje ceny regularne i promocyjne. W chwili gdy uruchamiasz promocję dla wybranego produktu, mechanizm sprawdza za ile najtaniej Twój klient mógł kupić ten produkt w ciągu ostatnich 30 dni. Jeśli produkt nie był w promocji, będzie to cena regularna. Jeśli produkt był w promocji kilka razy, to wybrana będzie najniższa cena z tego okresu.
Przykładowo w sytuacji, gdy cena regularna 20 dni temu wynosiła 40 zł a w momencie uruchomienia promocji wynosi 60 zł i obniżasz ją na 50 zł to, jako najniższa cena z okresu 30 dni, wyświetli się 40 zł.
Jak ręcznie zmienić najniższą cenę produktu?
Manualna (ręczna) edycja najniższej ceny produktu powinna być wykorzystywana tylko w sytuacjach poważnych pomyłek. Funkcja jest dostępna tylko dla produktów głównych. Powrót z edycji manualnej na zalecane automatyczne wyliczanie najniższej ceny wymusza konieczność wyłączenia mechanizmu manualnej zmiany w każdym produkcie z osobna, co przy dużej liczbie produktów może być kłopotliwe. Korzystanie z tego rozwiązania zalecamy tylko w sytuacji bez wyjścia.
Przykładowo, produkt w cenie regularnej kosztuje 100 zł (w promocji ma kosztować 80 zł), ale przez przypadek wpisałeś cenę regularną 10 zł i zapisałeś zmiany. Od razy wyłapałeś swoją pomyłkę i poprawiłeś cenę na właściwą, czyli 100 zł, jednak system rozpoznaje kwotę 10 zł jako najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni przed promocją. W takiej sytuacji możesz dokonać ręcznej edycji najniższej ceny, ale musi się ona zgadzać ze stanem faktycznym.
Jak ręcznie edytować najniższą cenę produktu?
- Przejdź do zakładki Obsługa sklepu → Produkty.
- Odszukaj produkt i w jego edycji przejdź do zakładki Promocje.
- Aktywuj pole Wprowadź najniższe ceny ręcznie (niezalecane), wpisz zgodną ze stanem faktycznym najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni przed promocją i kliknij Zapisz. Jeżeli w swoim sklepie korzystasz z dodatkowych poziomów cenowych, zobaczysz również możliwość ich edycji. Odtąd wpisana cena będzie wyświetlała się w czasie trwającej promocji na karcie produktu.
Wprowadzona ręcznie cena będzie zapamiętana i domyślnie aktywna podczas tworzenia kolejnej promocji. Jeżeli przy następnej obniżce chcesz skorzystać z automatycznie wyliczanej najniższej ceny (ponieważ nie będzie już ważnych powodów do korzystania z ręcznej edycji ceny), należy wyłączyć opcję Wprowadź najniższe ceny ręcznie (niezalecane). Jeżeli jednak świadomie pozostawisz tę opcję aktywną, pamiętaj o podaniu aktualnej najniższej ceny zgodnie ze stanem faktycznym. Ręczna edycja cen nie przerywa działania automatycznego mechanizmu zbierania historii cen, wyliczonego na potrzebę kolejnych działań i promocji.
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.