eSklep: jak zainstalować Piksel Facebooka?

Przygotuj skuteczną kampanię reklamową skierowaną do użytkowników, którzy odwiedzili Twój eSklep. Dowiedz się, jak ręcznie uruchomić Pixel Facebooka w swoim sklepie internetowym.

SPIS TREŚCI

Co to jest Piksel Facebooka?

Piksel Facebooka to krótki kod, który wklejamy na swojej witrynie internetowej (także e-sklepie). Umożliwia gromadzenie danych o użytkownikach odwiedzających naszą stronę (śledzenie ich działań). Piksel Facebooka to narzędzie analityczne – pozwala na mierzenie konwersji, optymalizację reklamy i prowadzenie kampanii remarketingowych. Korzystając z tego rozwiązania możemy tworzyć skuteczną reklamę skierowaną do osób, które odwiedziły nasz sklep.

Aby utworzyć katalog produktów na Facebooku, należy założyć konto biznesowe z dostępem do Menadżera (Meta Business Suite).

Jak ręcznie zainstalować Piksel w eSklepie?

  1. Zaloguj się na swoje konto Meta Business Suite. W menu po lewej stronie wybierz UstawieniaUstawienia firmowe.
    Meta Business Suite-Pixel Facebooka
  2. Wybierz Źródła danychPiksele, następnie kliknij przycisk Dodaj.
    eSklep-piksel-facebook
  3. Uzupełnij wymagane informacje (dodaj nazwę piksela i adres URL swojego sklepu) i kliknij przycisk Kontynuuj.
    sklep internetowy - konfiguracja pixel facebooka
  4. Wybierz opcję Skonfiguruj piksel teraz.
    jak skonfigurować pixel facebooka
  5. Dodaj ręcznie kod piksela do witryny. Platforma w 3 krokach poprowadzi cię przez proces instalacji piksela:
  6. Krok 1

  7. Kliknij w kod podstawowy piksela – zostanie on automatycznie skopiowany.
  8. Krok 2

    Opcjonalnie: Włącz automatyczne zaawansowane dopasowywanie (przesuń suwak w prawo) i wybierz informacje o kliencie, które chcesz wysyłać. Kliknij Kontynuuj.Ustawienia gromadzenia danych przez Pixel
  9. W nowej zakładce zaloguj się do panelu swojego eSklepu.
  10. Po lewej stronie menu wybierz zakładkę Dodatki i integracjeIntegracje własne, następnie wklej kod do sekcji Nagłówek strony – <head>. Kliknij przycisk Zapisz znajdujący się na dole ekranu.
    Wklep kod pixela na swoją witrynę
  11. Krok 3

  12. Przeprowadź test kodu podstawowego – wpisz adres sklepu i kliknij przycisk Wyślij ruch testowy.
  13. Aby sprawdzić, czy kod działa poprawnie złóż testowe zamówienie. Jeżeli wszystko zostało poprawnie skonfigurowane wyświetli ci się poniższa informacja: pixel-testy kodu-esklep
    testowanie ruchu - sprawdzanie kodu pixela

  14. Następnie kliknij Kontynuuj.
  15. Na kolejnym etapie Facebook sugeruje nam skonfigurowanie zdarzenia – kliknij Anuluj.
    konfiguracja piksela facebooka na stronie sklepu

Jak sprawdzić Piksel Facebooka?

  1. Po konfiguracji piksel będzie zbierać jedno zdarzenie o nazwie „PageView”. Aby sprawdzić statystyki należy przejść do zakładki Menadżera Firmy (Bussiness Site Menager) a następnie do → Menadżera Zdarzeń.
    Po konfiguracji piksel będzie zbierać jedno zdarzenie o nazwie "PageView".
  2. W menu po lewej stronie kliknij w nazwę utworzonego wcześniej Piksela. Na dole strony wyświetlą ci się statystyki. Przykładowo:
    śledź użytkowników na swojej stronie
  3. Facebook posiada również możliwość wprowadzenia większej liczby zdarzeń. Aby to zrobić należy kliknąć Dodaj zdarzeniaz Piksela.
    jak zainstalować Piksel Facebooka?
  4. Następnie kliknij Otwórz narzędzie do konfiguracji zdarzeń.
    sprawdź pixela w swoim sklepie
  5. System poprosi cię o podanie adresu URL witryny internetowej. Wpisz adres sklepu, a następnie przejdź do witryny.
    System poprosi cię o podanie adresu URL witryny internetowej - pixel facebooka
  6. Zostaniesz przekierowany do sklepu z nakładką, która umożliwi konfigurację dodatkowych zdarzeń:
    monitorowanie zdarzeń do śledzenia
  7. Od teraz przechodząc po kartach sklepu możesz konfigurować dodatkowe zdarzenia Facebooka, np. dodać monitorowanie przycisku „Do koszyka”.

Przykład – jak dodać monitorowanie przycisku „Do koszyka” w eSklepie?

  1. Wybierz opcję + Monitoruj nowy przycisk.
    esklep-pixel-meta
  2. Kliknij wyróżniony przycisk, aby skonfigurować zdarzenie.
    esklep-piksel-meta
  3. Wybierz typ zdarzenia, które chcesz monitorować (w tym przypadku Dodanie do koszyka).
    Meta Piksel Facebooka
  4. Wybierz wartość na stronie (określ walutę).
    dodaj pixela na stronie sklepu
  5. Aby zakończyć kliknij Potwierdź.
    dodaj monitorowanie przycisku "dodaj do koszyka" - pixel
  6. Po poprawnym skonfigurowaniu zdarzenia, wszystkie przyciski Do koszyka będą posiadać zielony znacznik:
    piksel - meta - facebook - sklep internetowy
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.