Jak rozpocząć migrację konta e-mail w panelu administratora?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Migrację konta e-mail do usługi G Suite można zainicjować na dwa sposoby:

  • Jako administrator konta, może inicjować migrację danych z poziomu konsoli administracyjnej G Suite. W tym celu będziesz potrzebował adres e-mail oraz hasło konta e-mail, które migracji chcesz dokonać,
  • jako administrator konta, możesz włączyć opcję migracji danych (importowania poczty) dla wszystkich użytkowników Twojego konta G Suite. Dzięki temu rozwiązaniu, każdy z użytkowników wykona migrację samodzielnie.

W tym artykule opisujemy w jaki sposób aktywować ręcznie migrację kont (wariant pierwszy) oraz w jaki sposób włączyć dostęp do opcji importowania danych dla użytkowników (wariant drugi).  Pocztę e-mail możesz przenieść między różnymi kontami G Suite, korzystając z usługi migracji danych.

Migracja/import poczty e-mail w konsoli administratora

  1. Zaloguj się na konsoli administracyjnej G Suite kontem administratora, a następnie kliknij Migracja danych.
  2. Skorzystaj z przycisku Wybierz użytkownika lub Wybierz wielu użytkowników.
  3. Rozpocznij migrację poczty podając adres e-mail i hasło skrzynki pocztowej, z której chcesz przenieść dane poczty. Następnie wybierz skrzynkę pocztową usługi G Suite, do której chcesz przenieść dane.
  4. Kliknij Start aby rozpocząć przenoszenie.

Udostępnianie opcji importowania poczty innym użytkownikom

  1. Zaloguj się na konsoli administracyjnej G Suite kontem administratora.
  2. Na stronie głównej kliknij Aplikacje > G Suite > Gmail > Ustawienia zaawansowane.
  3. W sekcji Konfiguracja zaznacz pole Przesyłanie e-maili użytkowników, aby użytkownicy widzieli opcję importowania e-maili i kontaktów z kont poczty online lub POP3, takich jak Yahoo!, Hotmail czy AOL.
  4. Kliknij Zapisz. Może upłynąć trochę czasu, zanim zmiany zaczną obowiązywać.

Aby wyłączyć importowanie danych z innych usług poczty online:

Aby wyłączyć funkcję importowania danych z innych usług poczty online, po prostu wyczyść pole w kroku 3 i zapisz zmiany.

Gmail z domeną Twojej firmy? To możliwe!

G Suite to m.in. poczta Gmail, której możesz używać z domeną swojej firmy. Zyskasz także pakiet praktycznych aplikacji Google.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie