Jak dodać nowych użytkowników usługi G Suite?

Rejestracja i opłacenie usługi G Suite  jest jednoznaczne z zakupem pierwszej licencji dla pierwszego użytkownika, a zarazem administratora konta. Celem dodania kolejnych użytkowników, konieczne będzie dokonanie zakupu nowych licencji usługi  G Suite. Zakup licencji możesz wykonać w Panelu Klienta home.pl

Jak zakupić dodatkowe licencje ?

  1. Przejdź do sekcji Usługi Google, w boksie Administracja kliknij Zarządzaj licencjami.
  2. W nowym widoku sprawdzisz ile licencji posiadasz, ile z nich jest wolnych (gotowych do przypisania użytkownikom) oraz wskażesz ilość dodatkowych licencji (nowe zakupy).
  3. W kolejnym kroku zostanie wystawione zamówienie na licencje. Potwierdź i dokonaj płatności. Informacje o Zamówieniu znajdziesz także w sekcji Konto.

Przypisywanie licencji użytkownikom

Zarządzać licencjami możesz na dwa sposoby:

  • bezpośrednio w Panelu Klienta home.pl przypisując licencje użytkownikom Twojego konta home.pl (jeśli takich posiadasz)
  • bezpośrednio w panelu usługi tworząc nowe konta usługi  G Suite, które są możliwe do dodania, tylko, jeśli posiadasz wolne licencje (użytkownik jest tworzony jedynie w usłudze i nie jest użytkownikiem Twojego konta w home.pl).

Użytkownicy konta home.pl: dokonując rejestracji usług w home.pl, zarządzasz Kontem Klienta z dostępem do Panelu Klienta. W Panelu Klienta możesz dodawać nowych użytkowników, którzy z czasem, będą mogli, np. zarządzać poszczególnymi usługami Twojego konta, np. Jan będzie miał dostęp tylko do panelu domeny, a Andrzej do panelu serwera. Użytkownik utworzony w ramach Twojego konta, może stać się jednocześnie właścicielem licencji na usługi (użytkownik konta Google ) lub, np. Office 365 (użytkownik usługi Office 365 z dostępem do licencji na pakiet biurowy). Poszczególne licencje możesz też przypisywać do użytkowników, tworzonych bezpośrednio w danej usłudze, np. utworzysz konto użytkownikowi Jan i będzie on tylko użytkownikiem usługi Google, nie mając żadnego związku z kontem home.pl i Twoimi usługami.

Tworzenie użytkownika konta jest jednoznaczne z udostępnieniem mu licencji na ta usługę, dlatego dodanie użytkownika G Suite, oznacza konieczność zakupu licencji.

Tworzenie użytkownika usługi w panelu (zalecane)

  1. Przejdź do panelu administracyjnego i przejdź do sekcji Użytkownicy.
  2. Dodaj nowego użytkownika podając jego imię, nazwisko, nazwę konta w usłudze (człon przed znakiem @)
  3. Możesz nadać użytkownikowi hasło automatycznie (generator) lub ręcznie oraz wymusić zmianę hasła podczas pierwszego logowania.
  4. Zapisz ustawienia. Konto zostało dodane.

Utworzone w ten sposób konto będzie widoczne w panelu G Suite, nie będzie widoczne w Panelu Klienta home.pl

 

Tworzenie użytkownika w Panelu Klienta home.pl

  1. Przejdź do sekcji Usługi Google i kliknij Dodaj nowych użytkowników
  2. Określ podstawowe informacje o użytkowniku: imię, nazwisko, rola w Panelu Klienta home.pl, adres e-mail do logowania do Panelu Klienta. Ważne! Adres e-mail użytkownika Panelu Klienta, nie jest adresem e-mail używanym w ramach licencji . Przeczytaj więcej o tworzeniu i zarządzaniu użytkownikami Panelu Klienta home.pl
  3. Przypisz użytkownika do usługi, wybierz Usługa (opcjonalnie możesz znaleźć inne licencje, w zależności od typu posiadanych usług, np. licencje Office 365).
  4. Wyślij wiadomość aktywacyjną do użytkowników: opcjonalne ustawienie, jeśli chcesz aby użytkownicy sami aktywowali swoje konta.
  5. W kolejnym kroku utwórz nowego użytkownika konta . Wybierz domenę przypisaną do konta . Jeśli na liście jest więcej domen, a nie są one skonfigurowane w usługą , będziesz musiał przejść proces konfiguracji nowej domeny.
  6. Zapisz ustawienia. Konta zostało utworzone. Zaloguj się do panelu administracyjnego aby zarządzać nowymi użytkownikami.

 

 

 

 

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub