Jak dodać nowych użytkowników usługi G Suite?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Rejestracja i opłacenie usługi G Suite  jest jednoznaczne z zakupem pierwszej licencji dla pierwszego użytkownika, a zarazem administratora konta. Celem dodania kolejnych użytkowników, konieczne będzie dokonanie zakupu nowych licencji usługi  G Suite. Zakup licencji możesz wykonać w Panelu Klienta home.pl

Jak zakupić dodatkowe licencje

  1. Przejdź do sekcji Usługi Google, w boksie Administracja kliknij Zarządzaj licencjami.
  2. W nowym widoku sprawdzisz ile licencji posiadasz, ile z nich jest wolnych (gotowych do przypisania użytkownikom) oraz wskażesz ilość dodatkowych licencji (nowe zakupy).
  3. W kolejnym kroku zostanie wystawione zamówienie na licencje. Potwierdź i dokonaj płatności. Informacje o Zamówieniu znajdziesz także w sekcji Konto.

Przypisywanie licencji użytkownikom

Zarządzać licencjami możesz na dwa sposoby:

  • bezpośrednio w Panelu Klienta home.pl przypisując licencje użytkownikom Twojego konta home.pl (jeśli takich posiadasz)
  • bezpośrednio w panelu usługi tworząc nowe konta usługi  G Suite, które są możliwe do dodania, tylko, jeśli posiadasz wolne licencje (użytkownik jest tworzony jedynie w usłudze i nie jest użytkownikiem Twojego konta w home.pl).

Użytkownicy konta home.pl: dokonując rejestracji usług w home.pl, zarządzasz Kontem Klienta z dostępem do Panelu Klienta. W Panelu Klienta możesz dodawać nowych użytkowników, którzy z czasem, będą mogli, np. zarządzać poszczególnymi usługami Twojego konta, np. Jan będzie miał dostęp tylko do panelu domeny, a Andrzej do panelu serwera. Użytkownik utworzony w ramach Twojego konta, może stać się jednocześnie właścicielem licencji na usługi (użytkownik konta Google ) lub, np. Office 365 (użytkownik usługi Office 365 z dostępem do licencji na pakiet biurowy). Poszczególne licencje możesz też przypisywać do użytkowników, tworzonych bezpośrednio w danej usłudze, np. utworzysz konto użytkownikowi Jan i będzie on tylko użytkownikiem usługi Google, nie mając żadnego związku z kontem home.pl i Twoimi usługami.

Tworzenie użytkownika konta jest jednoznaczne z udostępnieniem mu licencji na ta usługę, dlatego dodanie użytkownika G Suite, oznacza konieczność zakupu licencji.

Tworzenie użytkownika usługi w panelu (zalecane)

  1. Przejdź do panelu administracyjnego i przejdź do sekcji Użytkownicy.
  2. Dodaj nowego użytkownika podając jego imię, nazwisko, nazwę konta w usłudze (człon przed znakiem @)
  3. Możesz nadać użytkownikowi hasło automatycznie (generator) lub ręcznie oraz wymusić zmianę hasła podczas pierwszego logowania.
  4. Zapisz ustawienia. Konto zostało dodane.

Utworzone w ten sposób konto będzie widoczne w panelu G Suite, nie będzie widoczne w Panelu Klienta home.pl

 

Tworzenie użytkownika w Panelu Klienta home.pl

  1. Przejdź do sekcji Usługi Google i kliknij Dodaj nowych użytkowników
  2. Określ podstawowe informacje o użytkowniku: imię, nazwisko, rola w Panelu Klienta home.pl, adres e-mail do logowania do Panelu Klienta. Ważne! Adres e-mail użytkownika Panelu Klienta, nie jest adresem e-mail używanym w ramach licencji . Przeczytaj więcej o tworzeniu i zarządzaniu użytkownikami Panelu Klienta home.pl
  3. Przypisz użytkownika do usługi, wybierz Usługa (opcjonalnie możesz znaleźć inne licencje, w zależności od typu posiadanych usług, np. licencje Office 365).
  4. Wyślij wiadomość aktywacyjną do użytkowników: opcjonalne ustawienie, jeśli chcesz aby użytkownicy sami aktywowali swoje konta.
  5. W kolejnym kroku utwórz nowego użytkownika konta . Wybierz domenę przypisaną do konta . Jeśli na liście jest więcej domen, a nie są one skonfigurowane w usługą , będziesz musiał przejść proces konfiguracji nowej domeny.
  6. Zapisz ustawienia. Konta zostało utworzone. Zaloguj się do panelu administracyjnego aby zarządzać nowymi użytkownikami.

 

 

 

 

 

Gmail z domeną Twojej firmy? To możliwe!

G Suite to m.in. poczta Gmail, której możesz używać z domeną swojej firmy. Zyskasz także pakiet praktycznych aplikacji Google.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub