Pierwsze uruchomienie G Suite w Panelu Klienta i logowanie do konta administratora

Poczta wybrana przez tysiące firm

Po zakończeniu rejestracji usługi i jej opłaceniu, możesz rozpocząć korzystanie z usługi G Suite. Zakup usługi jest równoznaczny z zakupem pierwszej licencji dla konta użytkownika, a zarazem administratora G Suite. Dopiero po aktywacji konta, przypisaniu domeny i jej konfiguracji, będziesz mógł kontynuować zakupy, dodając kolejne licencje dla nowych użytkowników.

Proces pierwszej konfiguracji jest uproszczony, jeśli domena jest już zarejestrowana w home.pl (nowy Panel Klienta). Większa  część konfiguracji zostanie przeprowadzona automatycznie. W kolejnych artykułach pokażemy Ci, jak wygląda konfiguracja usługi po stronie Panelu Klienta home.pl.

Przeczytaj więcej o konfiguracji i obsłudze G Suite w dokumentacji home.pl.

Pierwsze kroki po zalogowaniu w Panelu Klienta home.pl

  1. Po zakończeniu rejestracji usługi i jej opłaceniu, zaloguj się do Panelu Klienta home.pl
  2. Po lewej stronie ekranu wybierz Usługi Google,
  3. Pierwszym krokiem do rozpoczęcia pracy z narzędziami Google jest konfiguracja własnej domeny, skorzystaj z jednej z dostępnych opcji:
    • wybierz domenę zarejestrowaną w home.pl: lista dostępnych domen w ramach Twojego konta będzie widoczna poniżej. Na liście widoczne są tylko domeny zarejestrowane lub przeniesione do nowego panelu home.pl,
    • użyj nowej domeny: wybierz opcję, jeśli chcesz użyć dowolnej innej domeny, zarejestrowanej, np. u innego operatora i nie powiązanej z kontem w home.pl,
    • przenieś domenę z Google: wybierz, jeśli posiadasz domenę zarejestrowaną bezpośrednio w Google (np. w ramach innego konta firmowego i usług z oferty Google). Podczas transferu podaj token autoryzacji Google dla domeny.
  4. W polu Logowanie, wprowadź login administratora, a zarazem nazwę pierwszego konta w usłudze G Suite. Polecamy wprowadzić tu docelowo używaną nazwę dla pierwszej skrzynki e-mail, np. jan.kowalski, która docelowo będzie aktywnym adresem jan.kowalski@moja-domena.pl w usłudze .
  5. Zatwierdź ustawienia klikając Zapisz.

Utworzyłeś konto pierwszego użytkownika oraz wskazałeś w jakiej domenie będzie aktywne konto G Suite. W nowym widoku otrzymasz informacje o dalszych krokach konfiguracji. Są nimi weryfikacja domeny oraz pierwsze logowanie do konta administratora .

  • Jeśli wybrałeś opcję wyboru domeny zarejestrowanej w home.pl (lista domen) weryfikacja domeny (dodanie rekordu TXT) nastąpi automatycznie. W tym miejscu dostępne będą także domeny hostowane w home.pl (dodane do Panelu Klienta).
  • Jeśli wybrałeś opcję użyj nowej domeny: przejdź proces weryfikacji domeny (dodanie rekordu TXT) oraz konfiguracji MX ręcznie.

Jeśli po przejściu do sekcji Usługi Google w dalszym ciągu widzisz komunikat o konieczności weryfikacji domeny rekordem TXT – bądź cierpliwy. Na ten proces nie mamy wpływu i jest on w całości zależny od Google. Możesz kliknąć przycisk Zweryfikuj stan, aby odświeżyć widok i sprawdzić, czy status weryfikacji zmienił się.

Pierwsze logowanie do panelu G Suite – hasło tymczasowe

Logowanie do panelu G Suite umożliwia aktywację pierwszego konta użytkownika/administratora, akceptację regulaminów, nadanie dostępu do panelu zarządzania kontem, rozpoczęcie dalszych procesów konfiguracji .

  1. W sekcji Usługi Google, w boksie Informacje o Zespole, kliknij przycisk Akcje i wybierz Pokaż hasło tymczasowe.
  2. Skopiuj hasło, np. zaznaczając je i klikając CTRL + C lub prawym przyciskiem myszy i Kopiuj.
  3. Powtórz czynność klikając Akcje –> Logowanie.
  4. Zaloguj się do swojego konta G Suite podając adres nazwę konta w domenie, utworzoną na etapie uruchamiania usługi w panelu, np. jeśli we wcześniejszej konfiguracji utworzyłeś nazwę logowania: jan.kowalski i wybrałeś domenę moja-firma.pl to jako login podaj jan.kowalski@moja-firma.pl oraz wcześniej skopiowane hasło.
  5. Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o akceptację regulaminu .
  6. W kolejnym kroku system poprosi Cię o nadanie nowego hasła dostępu do usługi i panelu administratora. Pamiętaj, ustalone w tym miejscu hasło dotyczy jedynie dostępu do konta  a nie Panelu Klienta home.pl
  7. Zapisz zmiany, zapoznaj się i zaakceptuj regulamin współpracy partnerskiej z home.pl
  8. Witaj w konsoli administracyjnej usługi G Suite.

Po wykonaniu powyższych kroków posiadasz: zarejestrowaną usługę (pierwsza licencja dla użytkownika i administratora), dodaną i zweryfikowaną domenę, aktywowane konto użytkownika/administratora. Na tym etapie istnieją dwie możliwości: możesz zakończyć konfigurację domeny co w praktyce oznacza, że usługa będzie służyła jako zbiór narzędzi do pracy, ale nie będzie umożliwiała wysyłki poczty e-mail w konkretnej domenie Klienta. Możesz też przejść do konfiguracji rekordu MX i poczty, celem pełnej konfiguracji domeny i aktywacji poczty e-mail w Google.

  • Przejdź do konfiguracji rekordu MX dla domeny.

 

Gmail z domeną Twojej firmy? To możliwe!

G Suite to m.in. poczta Gmail, której możesz używać z domeną swojej firmy. Zyskasz także pakiet praktycznych aplikacji Google.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub