Jak podłączyć swoją domenę do Google Workspace, poczcie Gmail dla firm?

Zamów pakiet biurowy Google Workspace w home.pl

Po zakończeniu rejestracji, opłaceniu usługi i pierwszym uruchomieniu usługi Google Workspace, będziesz posiadać już utworzonego pierwszego użytkownika (administratora) usługi. Google Workspace będzie również posiadał informację o domenie, w której konto będzie aktywne. Aby zakończyć proces konfiguracji usługi Google Workspace wymagane jest przeprowadzenie weryfikacji Twojej domeny oraz przekierowanie jej na usługę Google.
  • Jeśli domena jest zarejestrowana w home.pl i znajduje się na serwerach DNS home.pl – to odpowiedni rekord TXT zostanie dodany automatycznie. Po zakończeniu konfiguracji, konieczne będzie jedynie odczekanie na weryfikację usługi po stronie Google.
    Zwykle proces weryfikacji domeny po automatycznym dodaniu rekordu TXT trwa do kilku minut, ale zachowaj cierpliwość jeśli będzie trwał dłużej.
  • Jeśli domena nie jest zarejestrowana w home.pl i nie jest hostowana na serwerach DNS home.pl, to odpowiedni rekord TXT należy dodać samodzielnie, zgodnie z poniższą instrukcją.
    W Panelu klienta po przejściu do sekcji Usługi Google, otrzymasz komunikat informujący o konieczności dodania rekordu TXT w celu weryfikacji domeny. Możesz pominąć ten krok, jeśli domena jest zarejestrowana w home.pl lub znajduje się na serwerach DNS home.pl.

Jak dodać rekord TXT do domeny w Panelu klienta (Google Workspace)?

Domena zarejestrowana w home.pl i utrzymywana na tym samym koncie co Google Workspace:

Rekord TXT, dla domeny zarejestrowanej w home.pl oraz znajdującej się na tym samym koncie w home.pl co usługa Google Workspace, zostanie dodany automatycznie. W takim przypadku wystarczy zalogować się do Panelu klienta i kliknąć przycisk Zweryfikuj stan, w celu rozpoczęcia weryfikacji domeny.

Jeśli w Panelu klienta, po przejściu do sekcji: Usługi Google, w dalszym ciągu widzisz komunikat o konieczności weryfikacji domeny rekordem TXT – bądź cierpliwy. Na ten proces nie mamy wpływu i jest on w całości zależny od Google. Możesz kliknąć przycisk Zweryfikuj stan, aby odświeżyć widok i sprawdzić, czy status weryfikacji się zmienił.

Domena niezarejestrowana w home.pl lub zarejestrowana, ale utrzymywana na innym koncie niż Google Workspace:

Rekord TXT dla domeny dodajesz w Panelu klienta u operatora, u którego domena jest obecnie utrzymywana (np. domena może być zarejestrowana u innego operatora niż home.pl lub domena może być wydelegowana na inne serwery DNS niż home.pl).

Jeśli domena zarejestrowana w home.pl lub jest utrzymywana na serwerach DNS home.pl, to dodanie odpowiedniego rekordu TXT możesz wykonać za pomocą Panelu klienta home.pl.

  1. Zaloguj się do Panelu klienta.
  2. Przejdź do sekcji Domeny i kliknij nazwę domeny, dla której chcesz dodać odpowiedni rekord TXT.
  3. Znajdź sekcję Hosting DNS i kliknij Opcje -> Zarządzaj rekordami DNS.
  4. Na ekranie zostaną wyświetlone obecnie dodane rekordy do domeny. Kliknij przycisk: Dodaj nowy rekord, aby rozpocząć dodawanie nowego rekordu do domeny.
  5. Uzupełnij formularz dodawania nowego rekordu zgodnie z poniższą instrukcją:
      • Typ rekordu: wybierz TXT,
      • Wartość tekstowa: wpisz wartość dla rekordu TXT, która wyświetlana jest w Panelu klienta po przejściu do sekcji Usługi Google,
      • Host (Opcjonalne): pozostaw pole puste, aby dodać rekord TXT dla “domeny głównej” (czyli twojadomena.pl).
      • TTL (Opcjonalne): pozostaw pole puste, aby skorzystać z domyślnej wartości 3600 sekund.

    Panel klienta home.pl - Domeny - Hosting DNS - Opcje - Zarządzaj rekordami DNS - Dodaj nowy rekord - Uzupełnij formularz dodawania nowego rekordu zgodnie z poniższą instrukcją

  6. Wartość tekstowa dla rekordu TXT, która powinna zostać wklejona do pola Wartość tekstowa, wyświetlana jest w Panelu klienta, po przejściu do sekcji menu: Usługi Google.
    Panel klienta home.pl - Usługi Google - G Suite - Skopiuj wartość tekstowa dla rekordu TXT i wklej ją do pola Wartość tekstowa
  7. Kliknij przycisk OK, aby dodać odpowiedni rekord TXT.
  8. Po dodaniu odpowiedniego rekordu TXT, kliknij przycisk: Zweryfikuj stan, aby rozpocząć proces weryfikacji domeny.

Jak dodać rekord MX do domeny w Panelu klienta (Google Workspace)?

Rekord MX dla domeny dodajesz w Panelu klienta u operatora, u którego domena jest obecnie utrzymywana (np. domena może być zarejestrowana u innego operatora niż home.pl lub domena może być wydelegowana na inne serwery DNS niż home.pl).

Jeśli domena zarejestrowana w home.pl lub jest utrzymywana na serwerach DNS home.pl, to dodanie odpowiedniego rekordu MX możesz wykonać za pomocą Panelu klienta home.pl.

  1. Zaloguj się do Panelu klienta.
  2. Przejdź do sekcji Domeny i kliknij nazwę domeny, dla której chcesz dodać odpowiedni rekord MX.
  3. Znajdź sekcję Hosting DNS i kliknij Opcje -> Zarządzaj rekordami DNS.
  4. Usuń istniejące rekordy MX. Jeśli nie możesz usunąć istniejących rekordów, zmień ich priorytet na 20 lub więcej.
  5. Dodaj nowe rekordy MX serwerów poczty Google. Podczas dodawania rekordów MX skorzystaj z poniższych wartości zaprezentowanych w tabeli.

    Wartości rekordów MX dla Google Workspace:

    Nazwa/host/alias Wartość TTL (Time to Live)* Typ rekordu Priorytet Wartość/odpowiedź/miejsce docelowe
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 1 ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 10 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM
  6. Wprowadź nowe rekordy MX, klikając przycisk Dodaj nowy rekord – jeden rekord dla jednej wartości, sugerujemy dodanie przynajmniej 4 rekordów zgodnie z powyższą tabelą.
  7. Kliknij przycisk OK, aby dodać odpowiedni rekord TXT.
Po wykonaniu powyższej konfiguracji, domena jest już w pełni skonfigurowana z usługą Google Workspace . Pamiętaj, że opisana konfiguracja dotyczy jedynie domeny, która została wcześniej wskazana na etapie tworzenia konta w Google Workspace. Jeśli w Panelu usługi chcesz dodać kolejne domeny, konieczne będzie przeprowadzenie weryfikacji TXT oraz dodanie rekordu MX od ponownie zgodnie z powyższą instrukcją.
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Gmail z domeną Twojej firmy? To możliwe!

Google Workspace to m.in. poczta Gmail, której możesz używać z domeną swojej firmy. Zyskasz także pakiet praktycznych aplikacji Google. Pracuj zdalnie z każdego miejsca.

Poznaj Google Workspace
Google Workspace Business Standard Dodaj do koszyka