Jak podłączyć swoją domenę do Google Workspace, poczcie Gmail dla firm?

Po zakończeniu rejestracji, opłaceniu usługi i pierwszym uruchomieniu usługi Google Workspace, będziesz posiadać już utworzonego pierwszego użytkownika (administratora) usługi. Google Workspace będzie również posiadał informację o domenie, w której konto będzie aktywne. Aby zakończyć proces konfiguracji usługi Google Workspace, wymagane jest przeprowadzenie weryfikacji Twojej domeny oraz przekierowanie jej na usługę Google.

Jak dodać rekord TXT do domeny w Panelu klienta (Google Workspace)?

Aby zweryfikować własność domeny w centrum administracyjnym Google, skorzystaj z tej instrukcji: Pierwsza konfiguracja Google Workspace.

Jak dodać rekord MX do domeny w Panelu klienta (Google Workspace)?

Rekord MX dla domeny dodasz w Panelu klienta u operatora, u którego domena jest obecnie utrzymywana (np. domena może być zarejestrowana u innego operatora niż home.pl lub domena może być wydelegowana na inne serwery DNS niż home.pl).

Jeśli domena zarejestrowana w home.pl lub jest utrzymywana na serwerach DNS home.pl, to dodanie odpowiedniego rekordu MX możesz wykonać za pomocą Panelu klienta home.pl.

  1. Zaloguj się do Panelu klienta.
  2. Przejdź do sekcji Domeny i kliknij nazwę domeny, dla której chcesz dodać odpowiedni rekord MX.
  3. Znajdź sekcję Hosting DNS i kliknij Działania → Zarządzaj rekordami DNS.
  4. Usuń istniejące rekordy MX (jeśli istnieją).
  5. Dodaj nowe rekordy MX serwerów poczty Google. Podczas dodawania rekordów MX skorzystaj z poniższych wartości zaprezentowanych w tabeli.

    Wartości rekordów MX dla Google Workspace:

    Nazwa/host/alias Wartość TTL (Time to Live)* Typ rekordu Priorytet Wartość/odpowiedź/miejsce docelowe
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 1 ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 10 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM
  6. Wprowadź 5 nowych rekordów MX, klikając przycisk Dodaj nowy rekord – jeden rekord dla jednej wartości.
  7. Kliknij przycisk OK, aby dodać odpowiedni rekord MX.
  8. Przejdź do konsoli Google Admin i aktywuj Gmaila dla swojej organizacji Google. Kliknij Konfigurowanie rekordów MX i postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.
Weryfikacja rekordów MX po stronie Google może potrwać nawet godzinę. Dlatego zachowaj cierpliwość na ostatnim etapie konfiguracji. Po skutecznej weryfikacji, zobaczysz taki komunikat:

Po wykonaniu powyższej konfiguracji, domena jest już w pełni skonfigurowana z usługą Google Workspace. Pamiętaj, że opisana konfiguracja dotyczy jedynie domeny, która została wcześniej wskazana na etapie tworzenia konta w Google Workspace. Jeśli w Panelu usługi chcesz dodać kolejne domeny, konieczne będzie przeprowadzenie weryfikacji TXT oraz dodanie rekordu MX od ponownie zgodnie z powyższą instrukcją.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Gmail z domeną Twojej firmy? To możliwe!

Google Workspace to m.in. poczta Gmail, której możesz używać z domeną swojej firmy. Zyskasz także pakiet praktycznych aplikacji Google. Pracuj zdalnie z każdego miejsca.

Poznaj Google Workspace
Google Workspace Business Standard Dodaj do koszyka