Jak podłączyć swoją domenę do G Suite – poczta Gmail dla firm?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Po zakończeniu rejestracji, opłaceniu usługi i pierwszym uruchomieniu usługi G Suite, będziesz posiadać już utworzonego pierwszego użytkownika (administratora) usługi. G Suite będzie również posiadał informację o domenie, w której konto będzie aktywne. Aby zakończyć proces konfiguracji usługi G Suite wymagane jest przeprowadzenie weryfikacji Twojej domeny oraz przekierowanie jej na usługę Google.
  • Jeśli domena jest zarejestrowana w home.pl i znajduje się na serwerach DNS home.pl – to odpowiedni rekord TXT zostanie dodany automatycznie. Po zakończeniu konfiguracji, konieczne będzie jedynie odczekanie na weryfikację usługi po stronie Google.
    Zwykle proces weryfikacji domeny po automatycznym dodaniu rekordu TXT trwa do kilku minut, ale zachowaj cierpliwość jeśli będzie trwał dłużej.
  • Jeśli domena nie jest zarejestrowana w home.pl i nie jest hostowana na serwerach DNS home.pl, to odpowiedni rekord TXT należy dodać samodzielnie, zgodnie z poniższą instrukcją.
    W Panelu Klienta po przejściu do sekcji Usługi Google, otrzymasz komunikat informujący o konieczności dodania rekordu TXT w celu weryfikacji domeny. Możesz pominąć ten krok, jeśli domena jest zarejestrowana w home.pl lub znajduje się na serwerach DNS home.pl.

Jak dodać rekord TXT do domeny w Panelu Klienta (G Suite)?

Domena zarejestrowana w home.pl i utrzymywana na tym samym koncie co G Suite:

Rekord TXT, dla domeny zarejestrowanej w home.pl oraz znajdującej się na tym samym koncie w home.pl co usługa G Suite, zostanie dodany automatycznie. W takim przypadku wystarczy zalogować się do Panelu Klienta i kliknąć przycisk Zweryfikuj stan, w celu rozpoczęcia weryfikacji domeny.

Jeśli w Panelu Klienta, po przejściu do sekcji: Usługi Google, w dalszym ciągu widzisz komunikat o konieczności weryfikacji domeny rekordem TXT – bądź cierpliwy. Na ten proces nie mamy wpływu i jest on w całości zależny od Google. Możesz kliknąć przycisk Zweryfikuj stan, aby odświeżyć widok i sprawdzić, czy status weryfikacji się zmienił.

Domena niezarejestrowana w home.pl lub zarejestrowana, ale utrzymywana na innym koncie niż G Suite:

Rekord TXT dla domeny dodajesz w Panelu Klienta u operatora, u którego domena jest obecnie utrzymywana (np. domena może być zarejestrowana u innego operatora niż home.pl lub domena może być wydelegowana na inne serwery DNS niż home.pl).

Jeśli domena zarejestrowana w home.pl lub jest utrzymywana na serwerach DNS home.pl, to dodanie odpowiedniego rekordu TXT możesz wykonać za pomocą Panelu klienta home.pl.

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta.
  2. Przejdź do sekcji Domeny i kliknij nazwę domeny, dla której chcesz dodać odpowiedni rekord TXT.
  3. Znajdź sekcję Hosting DNS i kliknij Opcje -> Zarządzaj rekordami DNS.
  4. Na ekranie zostaną wyświetlone obecnie dodane rekordy do domeny. Kliknij przycisk: Dodaj nowy rekord, aby rozpocząć dodawanie nowego rekordu do domeny.
  5. Uzupełnij formularz dodawania nowego rekordu zgodnie z poniższą instrukcją:
      • Typ rekordu: wybierz TXT,
      • Wartość tekstowa: wpisz wartość dla rekordu TXT, która wyświetlana jest w Panelu Klienta po przejściu do sekcji Usługi Google,
      • Host (Opcjonalne): pozostaw pole puste, aby dodać rekord TXT dla “domeny głównej” (czyli twojadomena.pl).
      • TTL (Opcjonalne): pozostaw pole puste, aby skorzystać z domyślnej wartości 3600 sekund.

    Panel Klienta home.pl - Domeny - Hosting DNS - Opcje - Zarządzaj rekordami DNS - Dodaj nowy rekord - Uzupełnij formularz dodawania nowego rekordu zgodnie z poniższą instrukcją

  6. Wartość tekstowa dla rekordu TXT, która powinna zostać wklejona do pola Wartość tekstowa, wyświetlana jest w Panelu Klienta, po przejściu do sekcji menu: Usługi Google.
    Panel Klienta home.pl - Usługi Google - G Suite - Skopiuj wartość tekstowa dla rekordu TXT i wklej ją do pola Wartość tekstowa
  7. Kliknij przycisk OK, aby dodać odpowiedni rekord TXT.
  8. Po dodaniu odpowiedniego rekordu TXT, kliknij przycisk: Zweryfikuj stan, aby rozpocząć proces weryfikacji domeny.

Jak dodać rekord MX do domeny w Panelu Klienta (G Suite)?

Rekord MX dla domeny dodajesz w Panelu Klienta u operatora, u którego domena jest obecnie utrzymywana (np. domena może być zarejestrowana u innego operatora niż home.pl lub domena może być wydelegowana na inne serwery DNS niż home.pl).

Jeśli domena zarejestrowana w home.pl lub jest utrzymywana na serwerach DNS home.pl, to dodanie odpowiedniego rekordu MX możesz wykonać za pomocą Panelu klienta home.pl.

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta.
  2. Przejdź do sekcji Domeny i kliknij nazwę domeny, dla której chcesz dodać odpowiedni rekord MX.
  3. Znajdź sekcję Hosting DNS i kliknij Opcje -> Zarządzaj rekordami DNS.
  4. Usuń istniejące rekordy MX. Jeśli nie możesz usunąć istniejących rekordów, zmień ich priorytet na 20 lub więcej.
  5. Dodaj nowe rekordy MX serwerów poczty Google. Podczas dodawania rekordów MX skorzystaj z poniższych wartości zaprezentowanych w tabeli.

    Wartości rekordów MX dla G Suite:

    Nazwa/host/alias Wartość TTL (Time to Live)* Typ rekordu Priorytet Wartość/odpowiedź/miejsce docelowe
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 1 ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 5 ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 5 ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 10 ALT3.ASPMX.L.GOOGLE.COM
    @ lub pozostaw puste 3600 lub zostaw domyślne, puste MX 10 ALT4.ASPMX.L.GOOGLE.COM
  6. Wprowadź nowe rekordy MX, klikając przycisk Dodaj nowy rekord – jeden rekord dla jednej wartości, sugerujemy dodanie przynajmniej 4 rekordów zgodnie z powyższą tabelą.
  7. Kliknij przycisk OK, aby dodać odpowiedni rekord TXT.
Po wykonaniu powyższej konfiguracji, domena jest już w pełni skonfigurowana z usługą G Suite . Pamiętaj, że opisana konfiguracja dotyczy jedynie domeny, która została wcześniej wskazana na etapie tworzenia konta w G Suite. Jeśli w Panelu usługi chcesz dodać kolejne domeny, konieczne będzie przeprowadzenie weryfikacji TXT oraz dodanie rekordu MX od ponownie zgodnie z powyższą instrukcją.

Gmail z domeną Twojej firmy? To możliwe!

G Suite to m.in. poczta Gmail, której możesz używać z domeną swojej firmy. Zyskasz także pakiet praktycznych aplikacji Google.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Połączenie SSH
Analityka serwera
Statystyki serwera (nowe)
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynki e-mail za pomocą Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub