Pierwsza konfiguracja Google Workspace w Panelu home.pl, logowanie do konta administratora

Po opłaceniu i rejestracji Google Workspace możesz przejść do uruchomienia i konfiguracji konta. Po pierwszym uruchomieniu – aktywacji, wybraniu domeny i konfiguracji będziesz mógł rozpocząć pracę z pakietem aplikacji Google. Pozwoli Ci to również na dodawanie nowych licencji dla użytkowników. W poniższej instrukcji dowiesz się jak przeprowadzić pierwszą konfigurację usługi Google Workspace.

SPIS TREŚCI

Jeśli posiadasz już własną domenę w home.pl, proces pierwszej konfiguracji jest znacznie prostszy, ponieważ część procesów wykonywana jest automatycznie.

Google Workspace – pierwsze kroki w Panelu klienta home.pl

  1. Po zakończeniu rejestracji i opłaceniu usługi zaloguj się w Panelu klienta home.pl
  2. W menu po lewej stronie ekranu wybierz Usługi Google,
  3. Do rozpoczęcia pracy w Google Workspace potrzebna jest skonfigurowana domena. W Panelu klienta możesz wybrać jedną z trzech opcji:
    • wybierz własną domenę w home.pl: lista dostępnych domen w ramach Twojego konta będzie widoczna poniżej (dostępne będą tylko domeny zarejestrowane/przeniesione do nowego panelu home.pl),
    • użyj nowej domeny: użyj dowolnej domeny, np. zarejestrowanej u innego operatora lub niepowiązanej z Twoim kontem home.pl,
    • przenieś domenę z Google: możesz skorzystać z tokenu autoryzacji Google dla domeny, jeśli posiadasz domenę zarejestrowaną w Google – przykładowo w ramach innych usług z oferty Google – i chcesz zarejestrować w niej swoje konto Google Workspace.
      Pierwsza konfiguracja Google Workspace w Panelu home.pl
  4. W polu Logowanie wpisz login administratora, który będzie także nazwą pierwszego konta w Twojej usłudze Workspace. Wpisana nazwa (np. jan.kowalski) będzie domyślnym adresem dla pierwszej skrzynki e-mail (np. jan.kowalski@twoja_domena.pl).
  5. Zatwierdź, klikając Zapisz.
Po wykonaniu tych kroków, pierwsze konto Twojej usługi Google Workspace będzie już aktywne.

W nowym widoku pojawią się informacje o dalszych krokach konfiguracji: weryfikacja domeny oraz pierwsze logowanie konta administratora.

  • Przy wybraniu domeny zarejestrowanej w home.pl, weryfikacja domeny (dodanie rekordu TXT) zostanie wykonana automatycznie. Tu dostępne będą także domeny hostowane w home.pl (dodane do Panelu klienta).
  • Wybierając opcję użyj nowej domeny, należy wykonać proces weryfikacji domeny (dodanie rekordu TXT) oraz konfiguracji MX ręcznie.
Weryfikacja domeny jest procesem zależnym od Google. Jeśli po dojściu do sekcji Usługi Google wciąż wyświetla się komunikat o konieczności weryfikacji domeny rekordem TXT, należy zaczekać na jej potwierdzenie. Aby odświeżyć stronę i wymusić sprawdzenie, czy status domeny się zmienił, kliknij przycisk Zweryfikuj stan.

Pierwsze logowanie do panelu Google Workspace – hasło tymczasowe

Logowanie do panelu Google Workspace umożliwia aktywację pierwszego konta użytkownika/administratora, akceptację regulaminów, nadanie dostępu do panelu zarządzania kontem, rozpoczęcie dalszych procesów konfiguracji.

Aby dokończyć proces aktywacji konta administratora (pierwszego użytkownika) Google Workspace, należy zalogować się do niego i zaakceptować wymagane regulaminy, nadać uprawnienia do zarządzania kontem oraz rozpocząć dalszą konfigurację. Aby zalogować się, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.

  1. W zakładce Usługi Google znajduje się obszar Informacje o zespole. Kliknij przycisk LOGIN i odczytaj hasło tymczasowe.
    Konfiguracja konta Google Workspace w home.pl
  2. Zapisz lub skopiuj wyświetlone hasło.
  3. Zaloguj się do swojego konta Workspace: https://accounts.google.com/. Podaj nazwę (adres) pierwszego konta w Twojej domenie (podaną podczas konfigurowania domeny) oraz wcześniej skopiowane hasło.
    Ekran logowania w Google Workspace
  4. Po pierwszym logowaniu zaakceptuj regulamin Google Workspace.
  5. Po zaakceptowaniu regulaminu należy nadać nowe hasło dostępu do usługi i panelu administratora Google Workspace. Ustalone w tym miejscu hasło dotyczy jedynie dostępu do konta usługi Google, a nie Twojego Panelu klienta home.pl
  6. Zapisz zmiany, a następnie zapoznaj się i zaakceptuj regulamin współpracy partnerskiej z home.pl
  7. Od teraz możesz rozpocząć dalszą konfigurację usługi Google Workspace.
Wykonując kroki w powyższej instrukcji, twoje konto Google Workspace będzie już zarejestrowane, wyposażone w zweryfikowaną domenę i dzięki konfiguracji pierwszego użytkownika będziesz mógł rozpocząć pracę. Na tym etapie możesz już korzystać z narzędzi i aplikacji dostępnych w Workspace.
UWAGA! Bez konfiguracji rekordów MX i poczty, nie będzie możliwe wysyłanie wiadomości email w Twojej domenie (z końcówką @twojadomena.pl).
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Gmail z domeną Twojej firmy? To możliwe!

Google Workspace to m.in. poczta Gmail, której możesz używać z domeną swojej firmy. Zyskasz także pakiet praktycznych aplikacji Google. Pracuj zdalnie z każdego miejsca.

Poznaj Google Workspace
Google Workspace Business Standard Dodaj do koszyka