Produkty cyfrowe w sklepie Sellastik by home.pl

W sklepie Sellastik możesz sprzedawać również produkty cyfrowe, takie jak e-booki, zdjęcia, muzyka, szkolenia wideo i inne. Dodając produkt do swojego sklepu, możesz przesłać plik, który zostanie automatycznie dostarczony klientom – za pośrednictwem unikalnych linków do pobrania – po dokonaniu przez nich zakupu.

SPIS TREŚCI

Dodawanie produktu cyfrowego

Możesz dodać pojedynczy plik lub wiele plików w ramach jednego produktu. Nie ma ograniczeń co do liczby plików, które można dołączyć do pobieranego produktu.

Aby dodać produkt cyfrowy do sklepu:

  1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Katalog → Produkty (menu po lewej stronie).
  2. Kliknij + Nowy produkt:
    Sellastik - Katalog - Produkty - Nowy produkt
  3. Wprowadź nazwę, opis, cenę i inne szczegóły produktu.
    Sellastik - Dodawanie nowego produktu
  4. W zakładce Ogólne odznacz opcję Wymaga wysyłki lub odbioru:
    Dodając plik cyfrowy odznacz opcję "Wymaga wysyłki lub odbioru"
  5. Następnie otwórz zakładkę Pliki.
    Sellastik - Katalog - Produkty - Nowy produkt - Pliki
  6. Kliknij + Prześlij pliki.
  7. W wyskakującym okienku kliknij Wybierz plik:
    Sellastik - Katalog - Produkty - Nowy produkt - Pliki - Prześlij plik
  8. Wybierz plik na swoim komputerze.
  9. Kliknij +, aby dodać więcej plików.
  10. Kliknij przycisk Prześlij pliki.
  11. Wprowadź opis pliku.
    Wprowadź opis pliku
  12. Kliknij Zapisz

I gotowe! Twój klient automatycznie otrzyma link do pobrania swojego produktu po finalizacji zamówienia – gdy status zamówienia zmieni się na Opłacone.

Wyłączanie wysyłki produktu cyfrowego

Jeśli sprzedajesz produkt lub usługę cyfrową, musisz wyłączyć dla niego wysyłkę. Gdy klient sfinalizuje zakup, część procesu realizacji zamówienia dotycząca wysyłki, zostanie automatycznie usunięta (będzie zachowana w przypadku koszyków, które zawierają zarówno produkty fizyczne, jak i produkty do pobrania).

Najprościej wyłączyć wysyłkę produktu cyfrowego w trakcie dodawania go do sklepu. Jeśli jednak zostało to pominięte, można to łatwo zmienić:

  1. W panelu administracyjnym sklepu przejdź do Katalog → Produkty (menu po lewej stronie).
  2. Wybierz produkt cyfrowy (kliknij jego nazwę).
  3. W zakładce Ogólne odznacz opcję Wymaga wysyłki lub odbioru
    Dodając plik cyfrowy odznacz opcję "Wymaga wysyłki lub odbioru"lub

    w sekcji Wysyłka i odbiór na stronie produktu kliknij opcję Ten produkt wymaga wysyłki lub odbioru i przełącz przycisk, aby wyłączyć wysyłkę.
    Wyłączenie wysyłki dla produktu cyfrowego
  4. Kliknij Zapisz.

Po opłaceniu zamówienia klient otrzyma powiadomienie e-mail z unikalnym linkiem do pobrania zakupionych przedmiotów.

Upewnij się, że powiadomienie o pobraniu produktów cyfrowych jest włączone. Sprawdzisz to w panelu administracyjnym sklepu w Ustawienia → Powiadomienia. W przeciwnym razie Twoi klienci nie otrzymają linków do pobrania.

Ochrona pobieranych plików

Istnieją dwa sposoby, aby uniemożliwić klientom udostępnianie linków do pobierania innym osobom:

  1. Ustaw okres istnienia linku – po określonym czasie łącze wygaśnie automatycznie;
  2. Ogranicz liczbę pobrań na link – klienci będą mogli pobrać link tylko określoną liczbę razy.

Aby ustawić limity:

  1. Z poziomu panelu administracyjnego sklepu przejdź do Ustawienia → Ogólne → Koszyk i zamówienie.
    Sellastik - Ustawienia - Ogólne - Koszyk i zamówienie
  2. Przewiń w dół do sekcji Produkty cyfrowe:
    ustawienia-produkty-cyfrowe
  3. Dodaj liczbę godzin i/lub prób pobrania.

Administrator sklepu może ręcznie ponownie wygenerować lub usunąć dowolny link w zakładce Szczegóły zamówienia. Powtórne wygenerowanie linku sprawi, że klient otrzyma nowe łącze do pobrania, a wymuszone wygaśnięcie – że link natychmiast przestanie działać.

Przykłady użycia limitów pobierania:

  • Okres ważności jest ustawiony na 24 godziny, a liczba prób pobrania jest pusta – link jest dostępne tylko przez 24 godziny, z nieograniczoną liczbą pobrań.
  • Okres ważności pozostaje pusty, a liczba prób pobrania jest ustawiona na 5 – link jest dostępny bez żadnych ograniczeń czasowych, ale można go pobrać tylko 5 razy na zamówienie.
  • Okres ważności jest ustawiony na 48 godzin, a liczba prób pobrania jest ustawiona na 3 – link jest dostępny przez 48 godzin i można go pobrać tylko 3 razy na zamówienie.

Oferowanie produktów cyfrowych za darmo

Do Sellastik by home.pl możesz dodać też produkty cyfrowe, które klienci pobiorą za darmo, np. udostępniać przykładowe pliki (audio, wideo itp.) lub dokumenty z instrukcjami, jak korzystać z innych produktów w Twoim sklepie.

Istnieją dwa sposoby oferowania klientom produktów cyfrowych za darmo:

  1. Stwórz produkt o zerowej cenie. Twoi klienci mogą dodać ten produkt do koszyka, złożyć zamówienie i uzyskać linki do pobrania bez płacenia.
    Aby usprawnić ten proces, przejdź do panelu administracyjnego sklepu, w menu po lewej stronie wybierz Ustawienia → Ogólne → Koszyk i zamówienie. Następnie przejdź do sekcji Ustawienia sprzedaży i włącz Domyślny status płatności dla zamówień o sumie zerowej na Zapłacono, aby Twoi klienci otrzymali link do pobrania od razu po złożeniu zamówienia.
    Domyślny status płatności dla zamówień o sumie zerowej
  2. Załącz plik, dodając link do pobrania bezpośrednio do opisu produktu. Dołączając link do pobrania bezpośrednio do produktu, klient nie musi składać zamówienia – może pobrać plik bezpośrednio ze strony produktu. Aby to zrobić, najpierw prześlij plik do dowolnej usługi hostingowej. Po drugie, dodaj link do tego pliku w opisie produktu.
    Uwaga: ta opcja nie pozwala na wyświetlanie plików do pobrania na liście zamówień.

Składanie zamówienia testowego

Po utworzeniu produktu cyfrowego możesz złożyć zamówienie testowe, aby zobaczyć, jak działa.

Pamiętaj, aby zmienić status zamówienia testowego na Zapłacono, aby otrzymać link do pobrania.

Pobieranie produktu jako klient

Twój klient automatycznie otrzyma link do pobrania zamówionego produktu, gdy tylko status zamówienia zmieni się na Zapłacono.

Kupujący widzi link do pobrania bezpośrednio na stronie z podziękowaniem za zamówienie, jeśli jego zamówienie zostało opłacone online. Otrzyma również wiadomość e-mail „Pliki gotowe do pobrania” z linkami do pobrania. Linki do pobrania produktów cyfrowych są też dostępne na kontach klientów, w Twoim sklepie.

FAQ

Jak mogę dostosować wiadomość e-mail zawierającą linki do pobrania?

Możesz zmodyfikować powiadomienie o pobraniu produktów cyfrowych, wysyłane do klientów zakupie – w panelu administracyjnym sklepu przejdź do zakładki Ustawienia → Powiadomienia.

Co się stanie, jeśli pobieranie przez klienta zostanie przerwane?

Jeśli klient ma problemy z łącznością, pobieranie pliku będzie automatycznie kontynuowane po ponownym nawiązaniu połączenia. Działa to jednak tylko wtedy, gdy nie ograniczysz liczby pobrań.

Czytaj także
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie