Jak dodać skrzynkę udostępnioną w Microsoft Exchange?

Microsoft Exchange jest usługą pocztową w środowisku Microsoft 365. Jedną z przydatnych funkcji poczty Exchange jest tworzenie i użytkowanie skrzynek udostępnionych, które nie potrzebują dodatkowych licencji Exchange Online. Dowiedz się, czym są skrzynki udostępnione i jak je dodać w ramach organizacji Microsoft 365.

SPIS TREŚCI

Czym jest skrzynka udostępniona Exchange?

Skrzynka udostępniona Microsoft Exchange umożliwia grupie osób odbieranie i wysyłanie wiadomości ze wspólnego adresu e-mail. Użytkownicy biznesowych licencji Microsoft Office 365 korzystają dzięki temu z takich adresów, jak: kontakt@mojafirma.pl, czy it@mojafirma.pl, bez konieczności posiadania osobnych subskrypcji Microsoft Exchange. Funkcjonalność skrzynek udostępnionych w organizacji jest darmowa, jednak użytkownicy takich skrzynek potrzebują licencji „dla siebie” do utrzymania imiennego konta Microsoft.

Udostępniona skrzynka Exchange Online jest obsługiwana przez osobiste konto Microsoft każdej osoby, która jest do niej przypisana. Oznacza to, że do skrzynki udostępnionej nie można się zalogować. Każdy użytkownik, wskazany do obsługi takiej skrzynki, odbiera i wysyła wiadomości za pośrednictwem swojego konta Microsoft Exchange.

Poczta Exchange funkcjonuje również jako część biznesowych licencji Microsoft Office 365. Jeśli w swojej firmie jeszcze nie korzystasz z poczty Microsoft, zapoznaj się z ofertą poczty Exchange w home.pl.

Jak tworzyć skrzynki udostępnione Microsoft Exchange?

Wykonaj poniższe czynności, aby dodać skrzynkę udostępnioną Exchange:

  1. Zaloguj się kontem administratora Microsoft do portalu Office.
  2. Rozwiń sekcję Zespoły i grupyUdostępnione skrzynki pocztowe.udostępnione skrzynki exchange
  3. Wybierz Dodaj udostępnioną skrzynkę pocztową.dodawanie udostępnionej skrzynki exchange
  4. Uzupełnij wymagane pole: Nazwa i stwórz adres udostępnionej skrzynki. Zapisz zmiany.jak dodać udostępnioną skrzynkę w exchange
  5. Po utworzeniu skrzynki, pojawi się ona na liście. Wybierz ją i w wysuwanym menu znajdź sekcję Członkowie Edytuj.osoby do skrzynki udostępnionej
  6. Dodaj osoby, które będą korzystać z nowo utworzonej skrzynki udostępnionej. Wybierz Dodawanie uczestników.jak dodać osoby do skrzynki udostępnionej exchange
  7. Wyszukaj lub wybierz z listy wyznaczone osoby.wybór użytkowników skrzynki udostępnionej exchange
  8. Zakończ wybór uczestników klikając Dodaj.dodawanie osób do skrzynki udostępnionej
Proces tworzenia skrzynek udostępnionych Exchange może trwać do 24 godzin od momentu ich dodania. W tym czasie na kontach pocztowych Exchange wskazanych osób pojawi się dodatkowy folder o nazwie nowej skrzynki.
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Biznesowa poczta e-mail Microsoft Exchange

Z grupową skrzynką odbiorczą i współdzielonym kalendarzem praca z Twoim zespołem będzie bardziej efektywna.