Samodzielne tworzenie kont email w modelu Hybrydowym – połączenie Office 365 z pocztą home.pl

WAŻNE! Poniższa instrukcja skierowana jest do użytkowników usługi Office 365 korzystających z pakietów, w których skład wchodzi obsługa MS Exchange Online oraz korzystających funkcji tzw. Hybrydy (gdy część kont e-mail w domenie obsługiwana jest po stronie Microsoft Exchange Online, a pozostałe funkcjonują na serwerach home.pl). Instrukcja opisuje proces tworzenia kolejnych kont email w modelu Hybrydowym, nie wyjaśnia w jaki sposób Hybrydę skonfigurować.
Jeśli masz pytania odnośnie poniższej konfiguracji lub jesteś zainteresowany wdrożeniem poczty w modelu Hybrydowym w Twojej firmie, zapraszamy do kontaktu z dedykowanym zespołem Office 365 w home.pl, dzwoniąc pod specjalny numer Infolinii: 91 432 55 72 lub wysyłając wiadomość z formularza pod tym adresem

Jak utworzyć skrzynkę email, która ma działać wyłącznie po stronie home.pl?

Jeżeli w domenie: “mojadomena.pl” tworzysz nowe konto e-mail, które będzie działać na serwerze w home.pl (a nie MS Exchange Online), wówczas powinieneś utworzyć nową skrzynkę e-mail w Panelu home.pl, a następnie w jej konfiguracji zaznaczyć opcję “Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania”.

Poniższa instrukcja wyjaśnia jak tego dokonać:

  1. Zaloguj się w Panelu home.pl do serwera lub sklepu internetowego.
    Przykład: Jeśli posiadasz zarejestrowaną usługę o adresie: „kowalski123456.home.pl”, to podczas logowania podaj tylko nazwę: „kowalski123456” – spowoduje to zalogowanie się w Panelu home.pldo serwera o nazwie „kowalski123456”.
  2. Po zalogowaniu w Panelu home.pl do serwera, kliknij przycisk „Dodaj skrzynkę email”, który znajduje się w górnej części wyświetlonego ekranu.
    dodajskrzynkeemailkow.jpg
  3. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz tworzenia nowej skrzynki e-mail. Instrukcje jak wypełnić ten formularz znajdziesz pod adresem.
  4. Po wypełnieniu formularza tworzenia nowej skrzynki e-mail, należy kliknąć przycisk „Zapisz” w dolnej części ekranu. Twoja skrzynka e-mail będzie gotowa do użycia w ciągu maksymalnie 4 godzin od zapisania zmian.
  5. Po utworzeniu konta pocztowego, przejdź do jego konfiguracji, klikając nazwę nowej skrzynki e-mail. Po wyświetleniu mini-podglądu dla wybranej skrzynki e-mail, kliknij przycisk “Konfiguracja usługi”.
  6. Następnie w górnej części ekranu wybierz opcję: “Konfiguruj pocztę” -> “Zabezpieczenia antyspamowe”.
  7. Na wyświetlonym formularzu zaznacz opcję: “Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania” i zapisz zmiany.

Jak utworzyć kolejną skrzynkę po stronie Exchange Online w modelu Hybrydowym?

Jeżeli w domenie “mojadomena.pl” tworzysz nowe konto pocztowe, które ma działać po stronie MS Exchange Online, wówczas należy utworzyć identyczne skrzynki e-mail zarówno po stronie Office365 jak i na serwerze w home.pl z odpowiednim przekierowaniem. Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby sprawdzić jak to zrobić:

  1. Po stronie konta Microsoft (https://portal.office.com) przypisz licencję zawierającą pocztę Exchange do użytkownika konta Microsoft, który musi mieć postać docelowej skrzynki e-mail (np. jan.nowak@mojadomena.pl). Skrzynka e-mail utworzy się automatycznie po przypisaniu właściwej licencji.
    Utworzona w taki sposób skrzynka będzie posiadała dwa adresy e-mail (adres główny: “jan.nowak@mojadomena.pl” oraz adres dodatkowy: “jan.nowak@konto-ms.onmicrosoft.com”).
  2. Identyczny adres e-mail powinien istnieć po stronie home.pl, zatem jeżeli nie masz jeszcze założonej takiej skrzynki e-mail, należy ją utworzyć zgodnie z instrukcją dostępną w pierwszej części artykułu. Pamiętaj, aby w ustawieniach skrzynki e-mail mieć włączoną opcję: “Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania”.
  3. Następnie zmień ustawienia skrzynki e-mail w Panelu home.pl. W tym celu przejdź do opcji: “Konfiguruj pocztę” -> “Opcje konta”.
    opcje-konta2
  4. W polu “Przekierowanie – adresy e-mail” wpisz adres e-mail w formacie: “jan.nowak@konto-ms.onmicrosoft.com” i zapisz zmiany.
    opcje-konta
    Opcja “pozostaw kopie wiadomości na serwerze” może być wyłączona, wówczas przychodzące wiadomości będą przechowywane tylko po stronie Exchange Online. Jeżeli włączymy tę opcję, wówczas możemy korzystać ze skrzynki w home.pl jako dodatkowego Archiwum czy też backupu dla wiadomości.
    Jeśli posiadasz skrzynkę e-mail w Hybrydzie i istnieje ona zarówno po stronie home.pl jak i Office365 (Exchange Online), wówczas należy korzystać wyłącznie ze skrzynki po stronie Office 365, niezależnie od tego czy korzystamy ze skrzynki poprzez program pocztowy czy poprzez stronę: https://outlook.office.com.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl