Jak dodać użytkowników oraz dodać dla nich Office 365 w ramach subskrypcji?

Po zalogowaniu do panelu administracyjnego https://login.microsoftonline.com, możesz dodać użytkowników oraz przypisać do nich licencje Office 365. Podczas tworzenia użytkownika możesz dodać uprawnienia administratora lub inne uprawnienia, np. dostępu do usług Office 365. Pamiętaj, że zakupiona licencja Office 365 pozwala na korzystanie z pakietu biurowego na 5 komputerach lub innych urządzeniach jednocześnie.

Funkcja dodawania użytkowników pozwala rozdzielić licencje Office 365, np. pomiędzy pracownikami, z którymi chcesz współpracować w ramach pakietu biurowego Office 365.

Jak dodać nowego użytkownika w usłudze Office 365?

Instrukcja dodawania nowego użytkownika w usłudze Office 365

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego: https://login.microsoftonline.com.
  2. Po zalogowaniu, wybierz z lewej strony ekranu zakładkę “Użytkownicy” i kliknij ikonę plusa, aby rozpocząć dodwanie nowego użytkownika.

    ouser1.jpg

  3. Wypełnij formularz tworzenia nowego użytkownika:
    ouser2.jpg
    • Imię i nazwisko – podaj imię i nazwisko użytkownika.
    • Nazwa wyświetlana – wpisz nazwę użytkownika, która będzie wyświetlana w panelu administracyjnym.
    • Nazwa użytkownika – określ nazwę użytkownika w postaci adresu e-mail w domenie @onmicrosoft.com lub własnej domenie (np. zarejestrowanej w home.pl).
    • możesz dodać dodatkowe informacje o użytkowniku, np. stanowisko w firmie, dział lub dane kontaktowe.
  4. Na następnym ekranie będziesz mógł określić czy użytkownik ma mieć uprawnienia administratora. Dodatkowo będziesz mógł dodać ustawienia lokalne dotyczące strefy czasowej i lokalizacji.
  5. Jeśli posiadasz wolne licencje dostępne do przypisania, będziesz mógł wybrać usługi Office 365, do których użytkownik będzie miał dostęp. Możesz włączyć lub wyłączyć dostęp do korzystania z aplikacji pakietu Office uruchamianych w przeglądarce, pakietu aplikacji Office pobieranych na komputer oraz innych usług.
  6. W następnym kroku możesz wpisać adres e-mail nowego użytkownika, na które zostanie wysłane hasło dostępu do jego konta. Hasło dostępu musi zostać zmienione po pierwszym zalogowaniu.
  7. Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie utworzenia nowego użytkownika.

Dodawanie użytkowników i przypisywanie licencji w panelu konta home.pl (opcja “na skróty”)

Po zakończeniu rejestracji i opłaceniu usługi, możliwe jest zarządzanie zakupioną subskrypcją, w tym dodawanie jej użytkowników i przypisywanie im licencji. Standardowo tego typu zmiany wykonuje się w panelu usługi Office 365. Możliwa jest także realizacja tego zadania bezpośrednio w panelu cp.market.home.pl.

Tego typu rozwiązanie jest szczególnie przydatne, gdy administrator konta nie posiada np. dostępu do samej usługi Office 365 lub został mu on odebrany.

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego: https://cp.market.home.pl
  2. W prawym górnym rogu ekranu wybierz usługę Office 365 (subskrypcję, dla której chcesz dokonać zmian).
  3. Po lewej stronie ekranu, kliknij Zarządzaj usługą.
  4. Przejdź do zakładki Użytkownicy, a następnie kliknij Dodaj nowej użytkownika.
    Jeśli korzystałeś wcześniej z panelu usług home.pl i utworzyłeś użytkowników, np. przypisując im zasoby z innych usług, będą oni widoczni na liście. Możesz przejść do ich edycji, przypisać nowe licencje i zasoby lub utworzyć nowego użytkownika.

  5. Uzupełnij podstawowe informacje o nowym użytkowniku: imię, nazwisko oraz nazwę logowania, widoczną w panelu usługi, a także nadaj hasło dostępu do konta. Możesz także ustanowić ROLE (uprawnienia) jakie użytkownik otrzyma w panelu usługi Office. Do działania licencji Office, ustaw Role: użytkownik. Po zapisaniu zmian, możesz w każdej chwili zmienić uprawnienia zarówno w panelu klienta home.pl jak i panelu usługi Office 365.
    Kliknij tutaj, aby przejść na stronę pomocy firmy Microsoft i dowiedzieć się więcej o ROLACH użytkowników.

  6. Wybierz licencję, którą chcesz przypisać użytkownikowi. W zależności od ilości posiadanych licencji Office 365, ich dostępność może się zmieniać. W każdej chwili możesz zmienić przypisaną licencję na inną.
  7. Zatwierdź użytkownika, klikając przycisk Dodaj. W ten sposób utworzyłeś użytkownika i przypisałeś mu licencję pakietu Office365.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak zalogować się do panelu użytkownika Office 365 i zacząć korzystać z usługi.
Bezpieczeństwo w chmurze w Office 365
Poprzedni
Jak zainstalować Office 365 na wielu urządzeniach?
Następny
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl