Jak przenosić licencje Office 365 pomiędzy urządzeniami?

UWAGA! Od 21.04.2020 funkcjonuje nowa nazwa pakietu aplikacji. Pakiety Office 365 Business Essentials, Business i Business Premium zmieniły nazwy na Microsoft 365 Business Basic, Microsoft 365 dla firm oraz Microsoft 365 Business Standard. Ich funkcjonalność pozostaje niezmieniona.

Przy pakietach jak Office 365 Business oraz Office 365 Business Premium otrzymujesz możliwość instalacji klasycznych aplikacji Office 365 na komputerze i urządzeniach mobilnych. Proces instalacji aplikacji na komputerze jest bardzo prosty i opisaliśmy go w instrukcji o pobieraniu i instalacji Office. Aby dowiedzieć się jak zainstalować Office na komputerze – kliknij tutaj.

Zakupiona licencja Office 365 pozwala na korzystanie z pakietu biurowego na 5 komputerach lub innych urządzeniach jednocześnie, a licencje pomiędzy poszczególnymi urządzeniami możesz przenosić kiedy tylko chcesz. Pozwoli to wszystkim użytkownikom pracować na odpowiednich dla siebie urządzeniach.

W poniższych instrukcjach znajdziesz informacje jak użytkownicy i administratorzy mogą usuwać urządzenia z kont, by móc przenieść licencje na inne urządzenia.

Jak przenieść licencję Office 365 na nowe urządzenie jako użytkownik?

Po zainstalowaniu aplikacji Office 365 na wybranych urządzeniach, w ustawieniach swojego konta, możesz przenieść licencje na inne urządzenia. Przykładowo, w sytuacji zmiany komputera, możesz dezaktywować stare urządzenie, aby użyć licencję na nowym komputerze.

  1. Zaloguj się do swojego profilu Office 365: https://login.microsoftonline.com
    Panel logowania do Office 365
  2. Kliknij ikonę swojego profilu w lewym górnym rogu i wybierz opcję Moje konto.
    Moje konto w Office 365
  3. Na ekranie ustawień konta przejdź do zakładki Aplikacje i urządzenia i rozwiń listę Twoich urządzeń (ikona „V”).
    Usuwanie komputera z konta Office 365
  4. Znajdź na liście urządzenie, z którego chcesz się wylogować i kliknij Wyloguj się po prawej stronie menu.
  5. Po wylogowaniu się z urządzenia możesz zainstalować pakiet na nowym komputerze.
Pamiętaj! Office 365 może być zainstalowany na wielu urządzeniach jednocześnie! Nie musisz wylogowywać się za każdym razem, kiedy instalujesz pakiet na nowym urządzeniu.

Jak wylogować użytkownika z komputera i przenieść licencję jako administrator?

Administrator również może wylogować użytkownika z urządzenia i pozwolić mu na przeniesienie licencji. Jest to przydatne w przypadku zarządzania wieloma urządzeniami czy uszkodzeniu lub zgubieniu służbowego komputera.

  1. Zaloguj się do centrum administracji Office 365
    Panel logowania do Office 365
  2. Kliknij ikonę Administracja by zarządzać użytkownikami.
    Centrum administracji Office 365
  3. W menu po lewej stronie ekranu kliknij w zakładkę Użytkownicy i wybierz opcję Aktywni użytkownicy.
  4. Znajdź na liście użytkownika, którego licencję chcesz przenieść na nowe urządzenie. Kliknij jego nazwę, by otworzyć menu zarządzania użytkownikiem. U dołu zakładki Konto kliknij Wyświetl aktywacje pakietu Office.
    Jak wylogować komputer Office 365 admin
  5. Znajdź urządzenie, które chcesz wylogować i kliknij Dezaktywuj.
  6. Użytkownik będzie mógł zainstalować Office na kolejnym urządzeniu.
Pamiętaj! Office 365 może być zainstalowany na wielu urządzeniach jednocześnie! Nie musisz wylogowywać się za każdym razem, kiedy instalujesz pakiet na nowym urządzeniu.

 

Jak dodać użytkowników oraz uruchomić usługi w ramach subskrypcji?
Poprzedni
Edycja dokumentów w przeglądarce z użyciem Office Web Apps
Następny
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Microsoft 365 z polskim wsparciem technicznym

W pakiecie posiadasz zawsze aktualną wersję wszystkich aplikacji pakietu, takich jak Word, Excel, Outlook i innych. Przechowuj bezpiecznie pliki w chmurze, dziel się danymi i pracuj zdalnie z każdego miejsca. 

Poznaj Microsoft 365
Microsoft 365 Business Standard Dodaj do koszyka