Jak włączyć przyjazne linki w panelu administracyjnym Joomla?

Przyjazne linki nazywane są również prostymi adresami internetowymi albo przyjaznymi linkami dla wyszukiwarek (ang. Search Engine Friendly, SEF). Przyjazne linki za pomocą swojej struktury objaśniają ścieżki do stron, na które wskazują. Dzieki czemu człowiek może je łatwo zapisać, zapamiętać i przeczytać, a robot wyszukiwarki zidentyfikować na ich podstawie strukturę witryny i prawidłowo ją zaindeksować w wynikach wyszukiwania.

Poniżej znajdziesz instrukcje jak włączyć przyjazne linki w Joomla!, która została zainstalowana na serwerze współdzielonym w home.pl.

Jak włączyć przyjazne linki w panelu administracyjnym Joomla?

  1. Połącz się z serwerem FTP, na którym znajduje się Joomla!, na której chcesz włączyć przyjazne linki.
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak połączyć się z serwerem FTP przez klienta FTP.
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak połączyć się z serwerem FTP przez WebFTP.
  2. Przejdź do katalogu, w którym zainstalowana jest Joomla! i znajdź w nim plik htaccess.txt
  3. Zmień nazwę tego pliku na: .htaccess
  4. Po zmianie nazwy pliku, zaloguj się do panelu administracyjnego Joomla!, który znajduje się pod adresem: http://twojadomena.pl/administrator 
  5. Po poprawnym zalogowaniu, przejdź do opcji menu: System -> Konfiguracja globalna (lewy górny róg ekranu).
  6. W sekcji “Optymalizacja dla wyszukiwarek” (prawa strona ekranu) zmień ustawienia opcji: Proste adresy oraz Zastosuj przepisywanie URL na TAK.
  7. Po ustawieniu dwóch powyższych opcji na TAK, zapisz wprowadzone zmiany za pomocą przyciska Zapisz.
  8. Od tej chwili Joomla! będzie korzystała z funkcji prostych adresów.
Jeśli funkcja prostych adresów nie funkcjonuje poprawnie, upewnij się, że w sekcji menu: Dodatki jest włączony dodatek o nazwie: System – Proste adresy.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl