Pokaż się w sieci z Joomla!

Szybki hosting dla WordPressa

Jeśli zawsze marzyłeś o profesjonalnej stronie WWW i zawsze wydawało Ci się, że będziesz musiał wydać na nią majątek, to ten poradnik jest dla Ciebie. Pokażemy Ci, jak zbudować profesjonalną witrynę firmową z wykorzystaniem Joomla! – jednego z najpopularniejszych CMS-ów świata. To sprawdzone rozwiązanie, które pozwoli Ci odnieść sukces w sieci.

Joomla Logo Horz Color Slogan

Joomla to CMS, czyli system zarządzania treścią (z ang. Content Management System). Jest po prostu aplikacją zainstalowaną na serwerze, która wyświetla naszą stronę WWW i pomaga w zarządzaniu jej wyglądem i zawartością. Wszystko po to, byś nie musiał się znać na programowaniu i miał jednocześnie swoją profesjonalną witrynę.

Joomla! to obecnie jedno z najpopularniejszych i najbardziej wszechstronnych narzędzi do obsługi treści, głównie dlatego że jest bardzo przyjazna w obsłudze, stabilna i ma wsparcie licznej i prężnie działającej społeczności. Wszystko to zapewniło tej aplikacji wysokie noty użytkowników i uczyniło z niej podstawę funkcjonowania wielu prestiżowych witryn. Dziś z Joomli! możesz skorzystać także i Ty.

Warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, za którymi dodatkowo stoi liczna społeczność internautów. Jeżeli napotkasz trudności, zawsze możesz liczyć, że uzyskasz fachową pomoc.

Przykładowy widok strony głównej serwisu Joomla!

W home.pl dbamy o Twój czas, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie autoinstalator – mechanizm, który automatycznie zainstaluje Joomlę! na Twoim serwerze. Niczego nie musisz wgrywać, ani konfigurować – wystarczy, że klikniesz jeden przycisk w panelu home.pl i Joomla! rozpocznie proces instalacji.

Jeżeli posiadasz już konto w home.pl, usługę hostingu, zaloguj się do Panelu.home.pl i  uruchom autoinstalator – wybierz Joomlę!

W kolejnym kroku wybierz domenę, pod którą ma być widoczna w Internecie Twoja strona WWW (jeśli nie masz jeszcze domeny, przeczytaj ten poradnik), podaj dane dostępowe administratora strony (login i adres e-mailowy), zaakceptuj licencję Joomla! i kliknij przycisk Zainstaluj.

Gratulujemy, właśnie zainstalowałeś swoją profesjonalną stronę bazującą na Joomla!. Możesz zobaczyć, jak ona wygląda pod adresem domeny, którą wskazałeś podczas instalacji.

Korzystanie z gotowych CMS-ów to dobry wybór, oszczędza nie tylko czas, ale i środki finansowe potrzebne do utworzenia witryny.

Joomla - Instalacja aplikacji - Uzupełnij dane w formularzu konfiguracyjnym

Po instalacji Joomla! możemy już zalogować się do Panelu administracyjnego. W tym celu wpisujemy w przeglądarkę adres: http://nazwadomeny.pl/administrator/. Podajemy dane potrzebne do zalogowania (login i hasło wybrane podczas instalacji) i już możemy konfigurować witrynę.

Często w pierwszej kolejności chcemy dopasować wygląd witryny do naszych potrzeb. W tym celu w Joomla! opracowano tzw. szablony. Są to gotowe zestawy grafik (przycisków, belek nawigacyjnych) wraz z opisującymi je stylami (tzw. zestawami CSS, określającymi wielkość czcionek, kolory czy marginesy na stronie). Szablony są dostępne w zakładce Rozszerzenia -> Szablony.

Joomla! na początek daje do dyspozycji trzy przygotowane wcześniej szablony. Aby wybrać ten, który podoba nam się najbardziej, zaznaczamy pole przy jego nazwie i klikamy ikonę. W Internecie dostępnych jest bardzo wiele darmowych i płatnych szablonów, które możemy dograć do naszego serwisu. Wystarczy ich poszukać, wpisując w Google hasło “szablony Joomla”.

Kiedy znajdziemy już nasz ulubiony, możemy go wgrać do systemu. W tym celu wybieramy opcję Rozszerzenia -> Instalator, następnie klikamy przycisk Wybierz plik, a na końcu Wczytaj plik & Instaluj. Kiedy szablon będzie już wgrany, wystarczy znów go zaznaczyć i kliknąć przycisk Zmień, by stał się aktywny.

Joomla! pozwala na pełną kontrolę nad stroną wizualną witryny. Tutaj każdy aspekt wyglądu może być precyzyjnie przez Ciebie określony. Inne systemy nie dają aż takich możliwości.

Joomla - Rozszerzenia - Szablony - Wybierz szablon

Joomla! daje Ci nieograniczone możliwości rozbudowy witryny poprzez mechanizm dogrywania rozszerzeń. Są to dodatkowe funkcje, które możesz wykorzystać na stronie WWW, takie jak: ankiety, statystyki, wyszukiwarka i wiele innych. Pełen katalog rozszerzeń Joomla! znajdziesz na stronie http://extensions.joomla.org. Zawiera on dziesiątki tysięcy dodatków, z wykorzystaniem których Twoja strona zyska naprawdę przydatne funkcje.

Wśród najczęściej wybieranych rozszerzeń znajdują się między innymi:

  • Community Builder – aplikacja, która zamieni Twoją witrynę w portal społecznościowy,
  • Jomsocial – płatna aplikacja, która pozwala uruchomić zaawansowany portal społecznościowy,
  • Simple Image Gallery – aplikacja umożliwiająca publikację zdjęć w postaci atrakcyjnych galerii,
  • Kunena – aplikacja forum, która pozwoli połączyć witrynę z forum internetowym.

Aby skorzystać z rozszerzenia, należy pobrać je na dysk twardy, a następnie wgrać do serwisu – podobnie, jak zrobiliśmy to w wypadku szablonu. Rozszerzenia należy jednak włączać, by były aktywne. W tym celu wybieramy opcję Rozszerzenia -> Moduły lub Rozszerzenia -> Dodatki i w polu Włączony przy nazwie danego rozszerzenia ustawiamy zieloną ikonę oznaczającą aktywność. W ten sposób możesz naprawdę wzbogacić swoją witrynę o bardzo ciekawe i atrakcyjne dodatki. Wiele z nich jest dostępnych za darmo – warto wykorzystać tę szansę, by mieć na stronie coś, czego nie ma konkurencja.

Joomla - Rozszerzenia - Dodatki - Włącz wybrane rozszerzenie

Edycja treści w Joomla! to proces przyjemny, głównie dzięki wykorzystaniu edytora, który przypomina tradycyjne rozwiązania do redagowania tekstów, takie jak Word, czy OpenOffice. Należy jednak pamiętać, że Joomla! wymaga od nas pewnej konsekwencji w tworzeniu struktury treści. Otóż, zanim utworzymy dokument, np. stronę O firmie, musimy utworzyć sekcje i kategorie. Struktura ważności prezentuje się w sposób następujący Sekcja -> Kategoria -> Artykuł.

Dlatego zaczniemy utworzenia sekcji o nazwie Firma. W tym celu klikamy opcję Artykuły -> Sekcje artykułów i w nowym oknie wybieramy ikonę Utwórz. W polu Tytuł wpisujemy naszą nazwę dla sekcji i klikamy ikonę Zastosuj.

Teraz musimy utworzyć kategorie w sekcji Firma. Z menu głównego wybieramy opcję Artykuły -> Kategorie artykułów i w nowym oknie ikonę Utwórz. Podajemy tytuł, np. Produkty, wskazujemy sekcję Firma i klikamy ikonę Zastosuj.

Możemy już utworzyć artykuł opisujący nasz produkt. Zaczynamy od wybrania opcji Artykuły -> Artykuły – wszystkie, a następnie kliknięcia przycisku Utwórz. Na nowej stronie w polu Tytuł podajemy nazwę i zaznaczamy utworzone wcześniej sekcję i kategorię. Wreszcie czas na treść! Na pewno sobie poradzisz, ponieważ edytor jest bardzo przyjazny.

Jeśli chcesz, by artykuł pojawił się na stronie głównej, przed kliknięciem przycisku Zastosuj zaznacz opcję Strona startowa -> Tak. W podobny sposób zredaguj informacje o swojej firmie, dane kontaktowe, opis usług i zalet Twojego przedsiębiorstwa.

Pamiętaj, aby produkty opisać dokładnie, ale nie zanudzaj odbiorcy. Zazwyczaj ma on tylko chwilę, by zapoznać się z Twoją ofertą.

Joomla - Artykuły - Artykuły - Utwórz - Uzupełnij formularz i  kliknij Zapisz, aby dodać artykuł

Zacznij z Hostingiem internetowym lub Hostingiem WordPress SSD

Żeby móc wykorzystać zalety, które daje profesjonalny CMS Joomla!, warto posiadać konto WWW z obsługą baz danych. Brzmi skomplikowanie? Ale nie jest. Teraz w home.pl otrzymasz niezawodne, docenione przez profesjonalistów konto z autoinstalatorem Joomla!, dzięki któremu stworzysz atrakcyjną witrynę internetową.

Skorzystaj z 14-dniowego okresu próbnego i przekonaj się, jakie możliwości kryje w sobie Joomla!

 

Wybróbuj Hosting internetowy Wybróbuj Hosting WordPress SSD

Warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań, za którymi dodatkowo stoi liczna społeczność internautów. Jeżeli napotkasz na trudności, zawsze możesz liczyć, że uzyskasz fachową pomoc.

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub