Jak uruchomić kilka form dostawy opartych o integrację, np. z InPost, Poczta-Polska, Apaczka?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Sklep internetowy umożliwia konfiguracją wielu form dostawy, zarówno prostych, opartych jedynie o „informację” (sprzedający ręcznie obsługuje wysyłkę, dostarcza paczki, nadzoruje wysyłkę), jak i zintegrowanych (złożenie zamówienia rozpoczyna proces przesyłu informacji, pomiędzy kupującym, sprzedającym a systemem dostaw, np. firmą kurierską).

Każdy z systemów dostaw może być powiązany z wybranymi formami płatności (tworzenie zależności), strefami dostaw (osobne metody i koszty dostawy dla poszczególnych krajów, regionów, miast) czy konkretnymi produktami.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o ustawieniach dostaw w eSklep.

Aby system działał prawidłowo, zapewniając kompleksową obsługę zamówień, każdą metodę dostawy możesz powielać wielokrotnie. Dzięki takiemu rozwiązaniu, zwiększasz liczbę dostępnych wariantów dostawy, tworząc nowe zależności.

Przykładowo, dodając przesyłkę kurierską numer 1, możesz uzależnić koszty dostawy od wagi zamówienia. Dodając tą samą przesyłkę kurierską numer 2, możesz zmienić koszty dostawy i przypisać ją, np. tylko do wybranych produktów. W końcu dodanie po raz trzeci tej samej formy dostawy, możesz zmienić warunki dostawy, uzależniając koszty i czas realizacji, np. o regionu dostawy czy promocji (Darmowa dostawa).

Klient składający zamówienie, w ostatnim kroku otrzyma możliwość wyboru jedynie tych form dostawy, dla których jego zamówienie spełniło warunki.

  1. W panelu sklepu, przejdź do sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy.
    Jak uruchomić kilka form dostawy opartych o integrację, np. z InPost, Poczta-Polska, Apaczka?
  2. Kliknij przycisk Dodaj dostawę.
    Jak uruchomić kilka wariantów tej samej formy dostawy?
  3. z pola TYP wybierz wybraną, zintegrowaną formę dostawy.
    Jak uruchomić kilka wariantów tej samej formy dostawy?

    • Podstawowy: forma dostawy oparta o przekazanie informacji i ręcznej obsłudze zamówienia,
    • Apaczka, Paczkomaty, Poczta Polska: forma dostawy oparta o integrację, automatyczna obsługa zamówienia i synchronizacja danych z zewnętrznym systemem.
  4. Dodaj podstawowe informacje o formie dostawy: nazwę, koszty, strefy dostaw.
  5. Zapisz zmiany.
  6. W zależności od wybranej formy dostawy, uzupełnij dodatkowe informacje dot. formy dostawy. Stwórz nowe warunki dostawy.
    Jeśli zdecydowałeś się na zintegrowane formy dostawy, po lewej stronie ekranu pojawi się standardowa opcja ustawień, np. Ustawienia Apaczka, Poczta Polska lub Paczkomaty InPost. Skorzystaj z ustawień, aby dokończyć konfigurację formy dostawy i integracji z zewnętrznym systemem.
  7. Powtórzy czynność dodając kolejne formy dostawy, te same lub nowe (inne), wprowadzając nowe warunki dostawy, np. gabaryty, nowe przedziały wagowe czy minimalne kwoty zakupów.
  8. W zależności od ilości utworzonych form dostawy oraz warunków, dla których są one aktywowane, klient dokonując zakupu, otrzyma możliwość wyboru tylko tych form dostawy, dla których jego koszyk spełnia warunki danej formy dostawy.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie