Załóż sklep i:
- Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
- Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
- Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
- Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.
Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.
CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO
Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.
Proces podłączania domeny do usługi sklepu i jej konfiguracji w panelu administratora usługi, dodatkowo możesz uzupełnić o przypisane domeny do hostingu poczty. Taka konfiguracja spowoduje, że Twoja domena będzie obsługiwała sklep internetowy (pod adresem domeny pojawi się strona sklepu), a także będziesz mógł założyć konta e-mail w domenie (profesjonalny adres e-mail w domenie sklepu).
Poza rejestracją sklepu internetowego w serwisie home.pl, pamiętaj o zakupie dodatkowych usług:
- Domena: czyli adresu internetowego, pod którym będziesz widoczny w sieci. W ramach zarejestrowanej domeny, poza adresem sklepu, będziesz mógł utworzyć skrzynki e-mail w adresie domeny, np. jan@twojadomena.pl, andrzej@twojadomena.pl oraz biuro@twojadomena.pl,
- Certyfikat SSL: czyli usługa używana do bezpiecznych połączeń internetowych, przyjęto ją jako standard szyfrowania poczty e-mail oraz na stronach WWW. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet oraz wspiera Twój wizerunek w sieci Internet.
- Hosting Poczty i WWW: czyli usługa serwerowa umożliwiająca tworzenie dodatkowych stron WWW, przechowywania plików, utrzymania poczty e-mail. Do hostingu możesz podłączyć wiele domen, tworzyć wiele serwisów WWW oraz skrzynek e-mail.
Powyższa informacja umożliwia nie tylko dobór odpowiednich usług uzupełniających sklep internetowy, ale także stwarza wiele możliwości ich konfiguracji. Rejestrując sam sklep oraz domenę internetową, możesz połączyć obie usługi ze sobą. Decydując się na utworzenie poczty e-mail we własnej domenie, domenie sklepu, domena powinna zostać połączona do dwóch usług jednocześnie – sklepu oraz hostingu.
W osobnym artykule opisaliśmy szczegółowo w jaki sposób podłączyć domenę do usługi sklepu internetowego oraz aktywować ją w panelu administratora sklepu. W tym artykule znajdziesz dodatkowe informacje, w jaki sposób połączyć domenę obsługująca sklep internetowy z hostingiem poczty e-mail.
Krok 1: Przypisanie domeny do sklepu Shoper w Panelu klienta home.pl
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Kliknij sekcję: Sklep online po lewej stronie ekranu. Wybierz Więcej > Zarządzaj domenami
- Z rozwijanej listy wybierz domenę i kliknij Przypisz.
- przed przypisaniem domeny (zarejestrowanej i opłacanej w home.pl), warto sprawdzić w sekcji Domeny, czy nie jest ona już przypisana do innej usługi. Przeczytaj dlaczego domeny nie ma na liście domen możliwych do przypisania do sklepu,
- przed przypisaniem domeny zewnętrznej (czyli opłacanej u innego operatora) do serwera, należy domenę dodać do Panelu klienta home.pl.
- Domena została przypisana do usługi sklepu internetowego. Po zakończeniu konfiguracji, pamiętaj o dodaniu domeny w panelu administratora sklepu. W osobnym artykule opisaliśmy szczegółowo w jaki sposób podłączyć domenę do usługi sklepu internetowego
Krok 2: Przypisanie domeny do hostingu poczty e-mail
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź do sekcji Usługi WWW, kliknij w nazwę serwera do którego chcesz przypisać domenę celem obsługi poczty e-mail.
- W module przypisane domeny kliknij Przypisz.
- Wybierz domenę z listy. W sekcji Ustawienia WWW wybierz: Nie chcę utrzymywać strony na tym serwerze i Rekord A nie zostanie utworzony dla tej domeny.
- Ustawienia Obsługa poczty pozostaw bez zmian.
- Zapisz ustawienia.