Sklep Shoper: Walidacja numeru telefonu klienta

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Realizujesz zamówienia głównie do Polski? Aktywuj opcje walidacji polskich numerów telefonów, aby zapobiegać wpisywaniu niepoprawnego numeru telefonu w danych adresowych, podczas składania zamówienia w Twoim sklepie!

Dlaczego wpisanie prawidłowego numeru telefonu jest tak ważne?

    • Chronisz klienta przed pomyłką, której nie dostrzegł podczas uzupełniania danych, np. wpisania niepełnego numeru.
    • Oszczędzasz czas na realizację i obsługę zamówień – nie poświęcasz go na kontakt z klientem w celu weryfikacji poprawnego numeru.
    • Prawidłowy numer jest potrzebny, aby wydrukować etykietę nadawczą dla kuriera i Paczkomatów Inpost.
    • Blokujesz możliwość dodania zagranicznego numeru, jeśli klient wybrał adres dostawy w Polsce.
Aktywacja opcji „walidacji polskich numerów telefonu” powoduje, że zamawiający (uzupełniając dane adresowe w koszyku) nie ma możliwości podania innego numeru telefonu niż polski, dla kraju dostawy Polska. Wybór innego kraju z listy wyłącza walidację i umożliwia wpisanie dowolnego numeru telefonu.

Jak aktywować walidację numeru telefonu?

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu.
  2. W Panelu administracyjnym (po lewej stronie) przejdź do zakładki: Ustawienia → Obsługa zamówień → Zamówienia i koszyk.
  3. Znajdź sekcję Składanie i realizacja zamówień Waliduj polskie numery telefonu w danych adresowych zamawiającego. Przesuń suwak w prawo w celu aktywacji opcji.
    Aktywuj opcje walidacji polskich numerów telefonów, aby zapobiegać wpisywaniu niepoprawnego numeru telefony w danych adresowych
  4. Zapisz zmiany na dole strony.
    Od tej chwili pole numeru telefonu w koszyku wygląda następująco:
    walidacja - koszyk zakupowy
    System automatycznie dodaje prefix +48, do wpisania przez klienta pozostaje 9-cio cyfrowy numer telefonu, zgodny z polskim standardem.
    Jeżeli klient wybierze opcję Inny adres wysyłki to w danych odbiorcy przesyłki pojawi się możliwość podania innego (niż polski) numeru telefonu. ALE w danych do wysyłki (jeżeli krajem wysyłki jest Polska) konieczne będzie podanie numeru telefonu zgodnego z polskim standardem.
    walidacja numeru telefonu klienta
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie