Co to jest Google Ads?

Przeglądając siec Internet, nie ma możliwości, abyś nie spotkał na swojej drodze reklamy internetowej. Z dużym prawdopodobieństwem, o ile właśnie nie znajdujesz się, np. na stronie sklepu internetowego, widzisz reklamy należące do sieci reklamowej Google. Nie inaczej jest gdy wpisujesz zapytanie w Google, oczekując najlepszego wyniku, a na pierwszej pozycji pojawia się reklama jednego z serwisów. To Google Ads lub inaczej Google AdWords.

SPIS TREŚCI

Google Ads i AdSense

Jeśli mówimy o reklamie w Google zazwyczaj mówimy o dwóch systemach, to Google AdWords i Google AdSense. Są one używane do określenia jednego i tego samego systemu, chociaż różnią się od siebie i powinieneś wiedzieć dlaczego. Google Ads czyli Google AdWords to płatna internetowa platforma reklamowa dostępna w ofercie usług Google. Gdy użytkownicy wyszukują słowo kluczowe, otrzymują wyniki swojego zapytania na stronie wyników wyszukiwania (SERP).

Kiedy przeglądasz strony internetowe, możliwe że zobaczysz na nich wiele reklam. To obszary, które właściciele witryn wydzielają na reklamy Google w ramach programu Google AdSense czyli systemu, który umożliwia m.in. zarabianie na wyświetlaniu reklam na stronach w obszarach, które udostępnimy dla systemu Google AdWords.

W dużym uproszczeniu, Google AdSense to program przeznaczony dla wydawców czyli osób, które dysponują witrynami i chcą zarabiać na nich, udostępniając przestrzeń reklamową. Google Ads czyli dawniej Google AdWords, to program przeznaczony dla reklamodawców, którzy licytując stawki za kliknięcie reklamy, będą wyświetli swoje reklamy w takich obszarach jak wyniki wyszukiwania GOogle oraz przestrzeń udostępniana w ramach Google AdWords na stronach wydawców.

Google Ads – jak to działa?

Kiedy jesteś reklamodawcą, musisz wnieść opłatę dla Google, za możliwość wyświetlenia swojej reklamy w wynikach wyszukiwania i na stronach wydawców. Ponieważ w wielu przypadkach wyświetlanie takich reklam było by bardzo kosztowne, Google pobiera opłatę, jedynie za reklamy, które nie zostały jedynie wyświetlone ale kliknięte.

Może Cię zastanawiać jak to możliwe, skoro w sieci Internet działa wiele firm z podobnych branż. Google nie posiada jednej kontretnej stawki za wyświetlanie czy kliknięcie w reklamę. Reklamodawcy, chcący pojawić się w wynikach wyszukiwania lub obszarach witryn, sami między sobą licytują stawki i najprościej, kto zapłaci więcej, ten z większą częstotliwością będzie pojawiał się w wynikach wyszukiwania.

Ten system jest bardzo prosty i w większości przypadków, przynosi wysokie wskaźniki konwersji czyli sprzedaż, ale jeśli źle zaplanujesz kampanie reklamową lub zareklamujesz produkt, który nie będzie tym co użytkownik szukał, a znalazł to w reklamie, może okazać się, że kampania reklamowa Google Ads będzie bardzo droga.
Ten typ reklamy nazywa się pay per click czyli płatność za kliknięcie. Samo wyświetlanie reklam jest bezpłatne.

Czy Google Ads jest skuteczne?

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o skuteczności reklam, musisz przede wszystkim dobrze zaplanować kampanię reklamową oraz określić jej cel. Na czym Ci zależy najbardziej, czy np. na zwiększeniu ruchu w witrynie WWW czy sprzedaży. Jeśli założysz, że chcesz po prostu być widoczny, może okazać się że kampania będzie droga i nie przyniesie żadnych efektów, np. w postaci większego ruchu, który pozostanie na witrynie po jej zakończeniu.

Planując kampanię Google Ads powinieneś zaplanować strategię ustalania stawek i zbadać dokładnie słowa kluczowe, założyć budżet dzienny i śledzić na bieżąco wydatki oraz stawki. Tworząc samą reklamę, także zdecyduj co dokładnie chcesz zaprezentować użytkownikowi i w jaki sposób chcesz go przekonać do kliknięcia, a przede wszystkim do zakupu produktu.

Zanim rozpoczniesz kampanię reklamową w Google Ads, warto przyjrzeć się swojej stronie. Wielu nowych właścicieli witryn, decyduje się na korzystanie z reklamy w Google Ads, nie mając zaplecza w postaci strony internetowej. Płatne kampanie reklamowe stanowią część pozycjonowania strony internetowej, ale najlepszy efekt przyniosą wtedy, kiedy witryna zoptymalizowana jest pod SEO oraz gotowa na pozycjonowanie pod ruch organiczny, bezpłatny. Wtedy kampania Google Ads może, nawet przy obniżonej wartości sprzedaży produktów, zwiększyć ruch na stronie i utrzymać go po zakończeniu kampani.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Jak zareklamować firmę w Internecie?

Mamy na to patent. Wiemy jak zareklamować Twoją firmę w Internecie. Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczna reklama.

Reklama internetowa Sprawdź ofertę

Bądź na szczycie wyników wyszukiwań

Miej pewność, że klienci Cię zauważą dzięki Google Ads.