Jakich produktów i usług nie można reklamować w Google Ads?


Sieć Google działa według zasad, które obowiązują każdego użytkownika, w tym również klientów chcących skorzystać z usług reklamy Google Ads świadczonych przez home.pl. Są one dostępne w Centrum Zasad Google Ads.

Skuteczna reklama Google Ads w home.pl! Zleć specjalistom realizacje Twojej kampanii reklamowej!
Przepisy w Centrum Zasad Google Ads wyróżniają dwa rodzaje treści, ze względu na ograniczenia bądź całkowity zakaz ich publikacji:

Jakich produktów i usług nie można reklamować w Google Ads?

Treści niedozwolone do publikacji w reklamie Google Ads:

  1. Podróbki produktów
    Centrum Zasad Google Ads zabrania promowania jakichkolwiek podróbek, czyli takich produktów, które mają znak towarowy bądź logo, identyczne jak inny produkt. Nie wolno również promować produktów, które naśladują cechy danej marki.
  2. Niebezpieczne produkty lub usługi:
    • Narkotyki (chemiczne, lub otrzymywane z roślin),
    • Substancje psychoaktywne,
    • Akcesoria ułatwiające zażywanie narkotyków,
    • Broń,
    • Amunicja,
    • Materiały wybuchowe i fajerwerki,
    • instrukcje otrzymywania materiałów wybuchowych lub innych szkodliwych produktów; produkty tytoniowe.
  3. Umożliwianie nieuczciwego postępowania. Promowanie:
    • Oprogramowania i instrukcji łamiących zabezpieczenia (ułatwiających “hacking”),
    • Usługi mające na celu sztuczne zwiększanie ruchu na stronach WWW lub ruchu z reklam,
    • Fałszywych dokumentów,
    • Usługi umożliwiające oszustwa akademickie.
  4. Nieodpowiednie treści
    • promowanie stron internetowych zawierających wyłącznie reklamy,
    • promowanie witryn, których celem jest przekierowywanie użytkowników do innych stron,
    • pozyskiwanie publicznego poparcia internautów w mediach społecznościowych,
    • manipulowanie i oszukiwanie ustawieniami w celu odstępstw i oszukiwania systemów sprawdzających zgodność reklam z zasadami.
  5. Przedstawianie nieprawdziwych informacji
    • Ukrywanie bądź pomijanie szczegółów na temat płatności,
    • Ukrywanie informacji o ukrytych kosztach, które może ponieść użytkownik,
    • Zbieranie datków i darowizn w nieprawdziwym celu (innym, niż podaje reklama),
    • Wyłudzanie informacji i danych (tzw. “phishing”),
    • Podawanie się za zaufaną i znaną firmę (niezgodnie z rzeczywistością), aby pozyskać dane na temat użytkowników, dotyczące informacji finansowych lub osobistych.

Jakie treści podlegają dodatkowym obostrzeniom i ograniczeniom reklamy Google Ads?

Treści podlegające ograniczeniom reklamowym Google Ads:

Treści objęte tą zasadą wymagają szczególnej ostrożności ze względów kulturowych bądź prawnych. Google nie chce wyświetlać reklam, które mogą być kontrowersyjne i niestosowne. Promowanie treści zawartych poniżej jest dozwolone, ale taką reklamę obejmują pewne ograniczenia. Wyświetlanie takich reklam może być ograniczone (niedozwolone) ze względu na grupę odbiorców takiej reklamy, bądź lokalizację. Reklamodawcy niekiedy muszą mieć obowiązek spełnienia dodatkowych wymagań.

Treści, które podlegają ograniczeniom reklamy Google Ads, to:

  1. Treści erotyczne
    Reklamy o tej treści muszą być zgodne z przepisami prawa, obowiązującego w państwie, w którym ma być wyświetlana reklama.

    • Kino erotyczne,
    • Kluby ze striptizem,
    • Czasopisma dla dorosłych,
    • Portale randkowe,
    • Modelki/ modele w erotycznych pozach,
    • Produkty poprawiające życie seksualne,
    • Gadżety seksualne.
  2. Alkohol
    Reklamy z alkoholem, jak i napojami przypominającymi napoje alkohole, są kierowane wyłącznie na pełnoletnich użytkowników, a ich emisja odbywa się wyłącznie w krajach, w których reklamy alkoholu są jednoznacznie dozwolone.
  3. Prawa autorskie
    Zasady Google jednoznacznie zabraniają korzystania z treści, które są chronione prawami autorskimi i na które osoba, chcąca je promować, nie ma upoważnienia.
  4. Hazard i gry
    Aby promować treści związane z hazardem, reklamodawca powinien uzyskać odpowiedni Certyfikat Google Ads. Reklamy hazardu mogą być kierowane wyłącznie na kraje, które zatwierdzają takie praktyki, nie mogą być kierowane na osoby nieletnie. Przykłady treści reklamowych z zakresu hazardu i gier, które podlegają ograniczeniom reklamowym:

    • Państwowe lub prywatne loterie,
    • Kasyna tradycyjne,
    • Strony na których można obstawiać wydarzenia sportowe, ruletkę, pokera lub bingo,
    • Witryny, które agregują szanse w zakładach sportowych,
    • Witryny z kodami lub ofertami bonusowymi bądź promocyjnymi do witryn hazardowych,
    • Materiały edukacyjne online na temat gier hazardowych,
    • Witryny zawierające gry z użyciem pieniędzy inne niż typowe gry kasynowe.
  5. Opieka zdrowotna i leki
    W przypadku reklam Google Ads, dotyczących leków i opieki zdrowotnej, tak samo jak w przypadku reklam z grupy gier i hazardu, reklamodawca powinien posiadać specjalny Certyfikat Google Ads. Jednak posiadanie takiego certyfikatu nie daje pewności, że dana reklama zostanie zaakceptowana. Reklamy Google Ads dotyczące tematów medycznych podlegają obostrzeniom dodatkowymi przepisami, ze względu na kraj w których chcemy je promować i panujące w nim przepisy prawne.
  6. Treści polityczne
    Zasady reklamowe Google Ads, zakładają, że reklamowane treści o tematyce politycznej musza być zgodne z przepisami prawa dotyczącymi kampanii wyborczych dla danej lokalizacji, w której mają być promowane. Ta zasada dotyczy również nakazanej przez prawo ciszy wyborczej. Przykłady treści politycznych:

    • Popieranie określonego stanowiska w kwestiach politycznych,
    • Promocja partii politycznych,
    • Promocja kandydatów w wyborach.
  7. Usługi finansowe
    Centrum zasad Google Ads określa, iż Google chce umożliwić internautom podejmowanie świadomych decyzji finansowych, uwarunkowanych na bazie rzetelnych i odpowiednich informacji. Ta zasada ma za zadanie chronić użytkowników Google przed nieuczciwymi i szkodliwymi praktykami. Promowanie takich usług musi być zgodne z obowiązującymi dla danego kraju przepisami prawa. Przykłady usług i produktów finansowych objętych ograniczeniem reklamowym Google Ads uznaje się:

    • Produkty i usługi związane z zarządzaniem kryptowalutami i pieniędzmi,
    • Usługi dotyczące inwestowania pieniędzy i kryptowalut,
    • Spersonalizowane doradztwo dotyczące zarządzania pieniędzmi i kryptowalutami.
Reklamuj swoje produkty, bądź usługi w Google Ads zgodnie z przepisami, zaufaj specjalistom i skorzystaj z oferty reklamy Google Ads w home.pl. Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły.

Bądź na szczycie wyników wyszukiwań

Miej pewność, że klienci Cię zauważą dzięki Google Ads.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub