Jakich produktów i usług nie można reklamować w Google Ads?

Reklama Google Ads to szybki i łatwy sposób na promocję firmy. Istnieją jednak pewne kategorie, których nie można reklamować w popularnej wyszukiwarce. Czytaj dalej i poznaj listę zakazanych reklam produktów i usług w Google.

Przepisy w Centrum Zasad Google Ads wyróżniają dwa rodzaje treści, ze względu na ograniczenia bądź całkowity zakaz ich publikacji:

Przykładowe wyniki wyszukiwarki Google z reklamą Google Ads. Czego nie można reklamować w Google Ads?
 

Produkty i usługi zakazane w reklamie Google Ads

Treści niedozwolone do publikacji w reklamie Google Ads:

  1. Podróbki produktów
    Centrum Zasad Google Ads zabrania promowania jakichkolwiek podróbek. Chodzi o takie produkty, które mają znak towarowy bądź logo identyczne, jak inny produkt. Nie wolno również promować produktów, które naśladują cechy danej marki.
  2. Niebezpieczne produkty lub usługi:
    • narkotyki (chemiczne lub otrzymywane z roślin),
    • substancje psychoaktywne,
    • akcesoria ułatwiające zażywanie narkotyków,
    • broń, amunicja, materiały wybuchowe i fajerwerki,
    • instrukcje otrzymywania materiałów wybuchowych lub innych szkodliwych produktów,
    • produkty tytoniowe.
  3. Umożliwianie nieuczciwego postępowania:
    • oprogramowania i instrukcje do hackowania,
    • usługi do sztucznego zwiększania ruchu na stronach WWW lub ruchu z reklam,
    • fałszywe dokumenty,
    • usługi umożliwiające oszustwa akademickie.
  4. Nieodpowiednie treści:
    • dręczenie lub zastraszanie osób/grup,
    • dyskryminacja rasowa,
    • akcesoria promujące nienawiść,
    • drastyczne zdjęcia wypadków/scen zbrodni,
    • okrucieństwo wobec zwierząt,
    • handel zagrożonymi gatunkami zwierząt i roślin,
    • wulgarne reklamy.
  5. Przedstawianie nieprawdziwych informacji
    • ukrywanie bądź pomijanie szczegółów na temat płatności,
    • ukrywanie informacji o ukrytych kosztach, które może ponieść użytkownik,
    • zbieranie datków i darowizn w nieprawdziwym celu (innym, niż podaje reklama),
    • wyłudzanie informacji i danych (tzw. „phishing”),
    • podawanie się za zaufaną i znaną firmę (niezgodnie z rzeczywistością), aby pozyskać dane na temat użytkowników, dotyczące informacji finansowych lub osobistych.

Treści z dodatkowymi ograniczeniami według Zasad Google Ads?

Kategorie podlegające ograniczeniom reklamowym Google Ads:

Treści objęte tą zasadą wymagają szczególnej ostrożności ze względów kulturowych bądź prawnych. Google nie chce wyświetlać reklam, które mogą być kontrowersyjne i niestosowne. Promowanie treści zawartych poniżej jest dozwolone, ale taką reklamę obejmują pewne ograniczenia.

Wyświetlanie takich reklam może być ograniczone (niedozwolone) ze względu na grupę odbiorców takiej reklamy bądź lokalizację. Reklamodawcy niekiedy muszą spełnić dodatkowe wymagania.

Treści, które podlegają ograniczeniom reklamy Google Ads, to:

  1. Treści erotyczne
    Reklamy o tej treści muszą być zgodne z przepisami prawa, obowiązującego w państwie, w którym ma być wyświetlana reklama.

    • kino erotyczne,
    • kluby ze striptizem,
    • czasopisma dla dorosłych,
    • portale randkowe,
    • modelki/modele w erotycznych pozach,
    • produkty poprawiające życie seksualne,
    • gadżety seksualne.
  2. Alkohol
    Reklamy z alkoholem, jak i napojami przypominającymi napoje alkohole, są kierowane wyłącznie na pełnoletnich użytkowników, a ich emisja odbywa się wyłącznie w krajach, w których reklamy alkoholu są jednoznacznie dozwolone.
  3. Prawa autorskie
    Zasady Google jednoznacznie zabraniają korzystania z treści, które są chronione prawami autorskimi i na które osoba, chcąca je promować, nie ma upoważnienia.
  4. Hazard i gry
    Aby promować treści związane z hazardem, reklamodawca powinien uzyskać odpowiedni Certyfikat Google Ads. Reklamy hazardu mogą być kierowane wyłącznie na kraje, które zatwierdzają takie praktyki, nie mogą być kierowane na osoby nieletnie. Przykłady treści reklamowych z zakresu hazardu i gier, które podlegają ograniczeniom reklamowym:

    • państwowe lub prywatne loterie,
    • kasyna tradycyjne,
    • strony, na których można obstawiać wydarzenia sportowe, ruletkę, pokera lub bingo,
    • witryny, które agregują szanse w zakładach sportowych,
    • witryny z kodami lub ofertami bonusowymi bądź promocyjnymi do witryn hazardowych,
    • materiały edukacyjne online na temat gier hazardowych,
    • witryny zawierające gry z użyciem pieniędzy inne niż typowe gry kasynowe.
  5. Opieka zdrowotna i leki
    W przypadku reklam Google Ads, dotyczących leków i opieki zdrowotnej, tak jak w przypadku reklam z grupy gier i hazardu, reklamodawca powinien posiadać specjalny Certyfikat Google Ads. Jednak posiadanie takiego certyfikatu nie daje pewności, że dana reklama zostanie zaakceptowana.Reklamy Google Ads dotyczące medycyny podlegają obostrzeniom dodatkowymi przepisami, ze względu na kraj, w którym chcesz je promować i panujące w nim przepisy prawne.
  6. Treści polityczne
    Zasady reklamowe Google Ads, zakładają, że reklamowane treści o tematyce politycznej muszą być zgodne z przepisami prawa dotyczącymi kampanii wyborczych dla danej lokalizacji, w której mają być promowane. Ta zasada dotyczy również nakazanej przez prawo ciszy wyborczej. Przykłady treści politycznych:

    • popieranie określonego stanowiska w kwestiach politycznych,
    • promocja partii politycznych,
    • promocja kandydatów w wyborach.
  7. Usługi finansowe
    Centrum zasad Google Ads określa, iż Google chce umożliwić internautom podejmowanie świadomych decyzji finansowych, uwarunkowanych na bazie rzetelnych i odpowiednich informacji. Ta zasada ma za zadanie chronić użytkowników Google przed nieuczciwymi i szkodliwymi praktykami.Promowanie takich usług musi być zgodne z obowiązującymi dla danego kraju przepisami prawa. Przykłady usług i produktów finansowych, objętych ograniczeniem reklamowym Google Ads, to:

    • produkty i usługi związane z zarządzaniem kryptowalutami i pieniędzmi,
    • usługi dotyczące inwestowania pieniędzy i kryptowalut,
    • spersonalizowane doradztwo dotyczące zarządzania pieniędzmi i kryptowalutami.

Więcej o zabronionych i podlegającym ograniczeniom kategoriach przeczytasz w Centrum Zasad Google Ads.

Reklama Google Ads w home.pl

Reklamuj swoje produkty i usługi w Google Ads zgodnie z przepisami. Zaufaj specjalistom i zamów reklamę internetową w home.pl. Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Jak zareklamować firmę w Internecie?

Mamy na to patent. Wiemy jak zareklamować Twoją firmę w Internecie. Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczna reklama.

Reklama internetowa Sprawdź ofertę

Bądź na szczycie wyników wyszukiwań

Miej pewność, że klienci Cię zauważą dzięki Google Ads.