Co to jest optymalizacja strony, jakie występują jej rodzaje?

Dowiedz się o czym warto pamiętać podczas publikowania treści, kto jest Twoją konkurencją, a także jak zwiększyć widoczność swojej strony WWW w Internecie.

W trakcie omawiania procesu pozycjonowania często pojawia się sformułowanie “optymalizacja”. W tym artykule dowiesz się czym jest optymalizacja strony pod SEO i jakie występują jej rodzaje.

Wprowadzenie do optymalizacji strony WWW

Optymalizacja strony, to zbiór poszczególnych działań, wpływających na to, by użytkownicy mogli znaleźć daną witrynę za pomocą wyszukiwarki internetowej.

Proces optymalizacji strony WWW ma wpłynąć na to, aby strona internetowa zajmowała jak najwyższą pozycję w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania, czyli tych, które występują tuż za wynikami płatnymi.

Optymalizacja SEO strony WWW wpływa na:

  • lepsze zrozumienie zawartości witryny przez algorytmy wyszukiwarki,
  • wyświetlanie strony internetowej, w momencie, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce konkretną frazę, czy też słowo kluczowe,
  • najlepszą i naturalną promocję witryny.

Jakie występują rodzaje optymalizacji?

Poniżej znajdziesz informacje o najpopularniejszych rodzajach optymalizacji stron WWW.

Optymalizacja kodu strony WWW

Jest to dostosowanie kodu źródłowego strony (HTML), aby:

  • witryna szybciej ładowała się w przeglądarce, czyli: sprawdzenie objętości kodu, konfiguracja połączeń, a także waga grafiki,
  • wyszukiwarki internetowe miały ułatwione zadanie podczas wyszukiwania ich, czyli: uwzględnienie hierarchii nagłówków HTML (H1, H2, H3), metatagi, czyli dane na temat strony, które są widoczne dla robotów wyszukiwarek, elementy serwera, hiperłącza,
  • strona internetowa była zgodna ze standardami W3C, które określają sposób tworzenia strony, który wpływa na to, by wyświetlała się ona w prawidłowy sposób i była dostępna dla wszystkich użytkowników, niezależnie od wykorzystywanego przez nich sprzętu czy oprogramowania.

Poprawnie przeprowadzona optymalizacja kodu źródłowego sprawia, że algorytmy (roboty) wyszukiwarki mogą z łatwością się poruszać po stronie głównej i jej podstronach i widzą ją tylko pod jednym adresem URL.

Optymalizacja treści na stronach

Optymalizacja treści, obejmuje dostosowanie wszystkich tekstów umieszczonych na stronie.

Treść na stronie powinna:

  • być unikalna ( to znaczy, że ten sam tekst, nie może być zduplikowany na innej stronie),
  • być związana z tytułem i tematyką strony,
  • zawierać słowa (frazy) kluczowe, na które chcemy pozycjonować stronę. Ich ilość powinna być umieszczona z umiarem, gdyż nadmierna liczba fraz kluczowych powoduje zablokowanie widoczności naszej strony dla algorytmów wyszukiwarki,
  • systematyzować słowa kluczowe według odpowiedniej kolejności, adekwatnie do tego, które są dla nas ważniejsze rangą,
  • być podzielona, jeśli jest napisana w dłuższym bloku tekstowym,
  • zawierać nagłówki zwiększające czytelność tekstu, a także wyróżniki, takie jak pogrubienia, kursywa, czy punktory tekstu.

Optymalizacja grafiki

Optymalizacja grafiki to proces, który udoskonala czytelność i wagę grafiki zamieszczonej na stronie.

W ramach optymalizacji grafiki istotne jest, aby:

  • przycinać obraz, by wyświetlała się tylko jego najważniejsza część,
  • modyfikować rozmiar grafiki tak, aby był dostosowany rozmiarem do szablonu witryny,
  • łączyć grafikę, w celu zmniejszenia żądań http,
  • zastępować obrazy w formatach *.GIF i *.JPG obrazami w formacie *.PNG,
  • wykorzystywać kompresję obrazów,
  • stosować opisów pod lub nad zamieszczonymi plikami (opisy pomagają algorytmom wyszukiwarek sklasyfikować dany obraz pod kątem określonego słowa, lub frazy kluczowej).

Optymalizacja słów kluczowych

Celem tego procesu jest danie do zrozumienia robotom wyszukiwarek, które wyrażenia są dla nas najważniejsze i po wpisaniu których fraz kluczowych, chcemy być odnalezieni przez internautów w Google.

Słowa kluczowe muszą odzwierciedlać zawartość strony internetowej. Nie mogą być zbyt ogólnie sformułowane. Podczas analizy słów kluczowych warto zwrócić uwagę na konkurencyjność podobnych stron w Google.

Słowa kluczowe należy umieszczać w tekstach, a także w znacznikach, trzymając się zasady umiaru. Frazy kluczowe powinny pasować do treści, która została umieszczona na stronie a także informować o zawartości strony WWW.

Optymalizacja struktury linków wewnętrznych

Jest to proces, który polega na zamieszczanie w strukturze witryny linkowań wewnętrznych, czyli odnośników do poszczególnych podstron naszej witryny, tak aby użytkownicy Internetu oraz algorytmy Google mogły swobodnie się po niej przemieszczać.

Linki wewnętrzne powinny:

  • występować w formie hiperłączy, czyli mieć formę tekstową,
  • prowadzić tylko do stron, które nie mają pustej zawartości,
  • prowadzić do stron, na których nie ma błędów.

Jak sprawdzić czy strona jest poprawnie zoptymalizowana?

Aby sprawdzić, czy Twoja strona internetowa jest poprawnie zoptymalizowana, zrób darmowy Audyt SEO.

Jeżeli chcesz, abyśmy zoptymalizowali Twoją stronę WWW za Ciebie, skorzystaj z oferty pozycjonowania w home.pl.

Znajdź się wysoko w wyszukiwarce Google

Lepsza pozycja w wyszukiwarce Google zapewni Ci regularny wzrost liczby zainteresowanych klientów.


Chcesz, żeby Twój sklep internetowy znalazł się wyżej w Google?

Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczne pozycjonowanie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub