- Co to jest słowo kluczowe?
- Jakie są rodzaje słów kluczowych? Co warto o nich wiedzieć?
- W jaki sposób szukać właściwych słów kluczowych dla strony?
- 3 zasady poszukiwania skutecznych słów kluczowych dla swojej strony
- Jak zamówić pakiet pozycjonowania w home.pl?
Co to jest słowo kluczowe?
Słowo kluczowe, inaczej: hasło kluczowe, fraza kluczowa – po jej wpisaniu wyszukiwarka dobiera najlepiej dopasowane strony, których treść odpowiada szukanej frazie. Słowo kluczowe odgrywa istotną rolę w pozycjonowaniu, gdyż to właśnie dzięki niemu w łatwiejszy sposób dotrzesz do klienta.
Jakie są rodzaje słów kluczowych? Co warto o nich wiedzieć?
Wybranie odpowiednich słów kluczowych do strony oraz do konkretnych artykułów to bardzo ważne działania (wręcz „kluczowe”) w przypadku pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarkach.
Istnieje kilka rodzajów słów kluczowych:
- Brandowe – te słowa kluczowe dotyczą nazwy marki lub firmy, które wpisywane są w Google, w momencie, gdy użytkownik nie do końca zna nazwę szukanej witryny. Jeżeli nazwa firmy jest unikalna, istnieje duże prawdopodobieństwo, że strona internetowa zostanie wyświetlona na pierwszych pozycjach wyników organicznych,
- Ogólne – te frazy kluczowe dotyczą konkretnych usług lub produktów. Dotyczą szerokich zakresów wyszukiwania; są to składające się z 1-2 słów opisy danego produktu lub usługi, np. „buty sportowe”,
- Frazy kluczowe z długim ogonem, tzw. „long tail” – złożone z większej liczby wyrazów hasła kluczowe, które dokładniej opisują produkty lub usługi. Dzięki pozycjonowaniu takich haseł jesteś w stanie dotrzeć do klienta, który będzie zainteresowany konkretnym produktem lub usługą, na przykład: zielone buty sportowe z grubą podeszwą,
- Branżowe – są to frazy kluczowe, które opisują daną branżę lub dziedzinę, np. informatyka. Po wpisaniu takiego słowa kluczowego w wyszukiwarce Google, otrzymujesz strony internetowe, fora lub blogi tematyczne, skupione wyłącznie w obrębie tego tematu.
W jaki sposób szukać właściwych słów kluczowych dla strony WWW?
Dobieranie właściwych słów kluczowych jest kluczem do sukcesu. Jednak skąd brać na nie pomysły? Skorzystaj z zaprezentowanych poniżej narzędzi, które pomogą Ci w dobieraniu odpowiednich słów kluczowych.
- SEMSTORM – narzędzie umożliwia szczegółową analizę słów kluczowych (np. dla jakich fraz, wybrana strona internetowa, jest widoczna w Google). W ten sposób sprawdzisz aktualną widoczność swojej strony internetowej i porównasz ją z konkurencją.
- Planer Google Ads – za pomocą tego darmowego narzędzia możesz wykonać analizę słów kluczowych, których chcesz użyć w swojej kampanii reklamowej. Narzędzie zastosujesz do sprawdzenia popularności wybranych słów kluczowych (wyższa cena dla słowa kluczowego jest równoznaczna z silną konkurencją dla tej frazy, np. przy wykupieniu reklamy, ale również w wynikach naturalnych).
- Google Trends – Narzędzie Google Trends korzysta z danych wyszukiwarki i pozwala sprawdzić trend popularności danych fraz kluczowych w czasie i dla danych lokalizacji. Dzięki temu można stwierdzić, jak bardzo dane słowa kluczowe są sezonowe.
- Dane wyszukiwarki Google – w wyszukiwarce Google znajdziesz wiele sugestii słów kluczowych, które możesz zastosować podczas procesu pozycjonowania swojej strony internetowej.
- Podpowiedzi Google (tzw. Google Instant) – za pomocą funkcji autouzupełniania i podpowiedzi (jakie daje wyszukiwarka Google, gdy zaczynasz pisać), możesz poznać inne wartościowe słowa kluczowe, które możesz użyć podczas pozycjonowania swojej strony internetowej.
- Liczba zaindeksowanych stron – czyli wielkość indeksu dla wpisanego słowa kluczowego (widoczna jest bezpośrednio pod wyszukaniem). Na tej podstawie sprawdzisz, jak duża jest konkurencja dla wybranego słowa kluczowego.
- Pokrewne wyszukiwania – na dole wyników wyszukiwania wyświetlane są podobne wyszukiwania do wpisanego słowa kluczowego. Możesz sprawdzić, jakie słowa kluczowe są pokrewne.
- Często wykorzystywane kombinacje fraz – w wyszukiwarce Google wpisz znak gwiazdki „*”, aby zastąpić dowolny ciąg znaków w zapytaniu. W ten sposób sprawdzić często stosowane kombinacje przy wybranym słowie kluczowym.
- Częstotliwość wykorzystania w ostatnim czasie – w wyszukiwarce Google skorzystaj z funkcji wybrania zakresu dat, aby sprawdzić słowa kluczowe wykorzystywane w ostatnim czasie.
- Keyword Tool – to narzędzie przydaje się do poszukiwania zapytań długoogonowych i opiera się na autouzupełnianiu Google, czyli możesz sprawdzić w nim rzeczywiste często wyszukiwane przez użytkowników frazy.
3 zasady poszukiwania skutecznych słów kluczowych dla swojej strony
- Podczas poszukiwań skup się na swojej stronie internetowej – poszukuj na swojej stronie internetowej słów kluczowych, które są obecnie zastosowane w treści oraz wszystkich innych miejscach (twórz synonimy, myśl jak czytelnik i zastanów się, jakich haseł użyłbyś na ich miejscu),
- Dobieraj tylko odpowiednie frazy – korzystaj z dodatkowych narzędzi i stosuj głównie frazy 2-3 wyrazowe, przy tym unikaj fraz 1 wyrazowych oraz wybieraj frazy poprawne językowo,
- Kontroluj działania konkurencji – za pomocą narzędzia SEMSTORM analizuj frazy, które podczas pozycjonowania stosuje Twoja konkurencja. Na tej podstawie poszukaj alternatyw, przy których łatwiejsze będzie wybicie na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Postaraj się, aby wybrane słowa kluczowe były umieszczone na Twojej stronie w naturalny sposób. Nie twórz niezrozumiałych tekstów, które nie są poprawne językowo. Korzystaj z często wyszukiwanych oraz rzadko używanych słów kluczowych. Skup się na stworzeniu jak najlepszej jakościowo witryny z wartościowymi treściami.
Jak zamówić usługę pozycjonowania w home.pl?
Aby zamówić pozycjonowanie strony w home.pl, odwiedź naszą stronę i wypełnij krótki formularz kontaktowy. Następnie oczekuj na kontakt naszego eksperta i uzyskaj odpowiedzi na wszystkie swoje pytania. Kiedy wyrazisz chęć, otrzymasz wycenę omawianej usługi.
Jak zareklamować firmę w Internecie?
Mamy na to patent. Wiemy jak zareklamować Twoją firmę w Internecie. Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczna reklama.