Co to jest słowo kluczowe i jaką rolę pełni w pozycjonowaniu?


Co to jest słowo kluczowe?

Słowo kluczowe, inaczej: hasło kluczowe, fraza kluczowa – po jej wpisaniu wyszukiwarka dobiera najbardziej odpowiadające strony, których treść odpowiada szukanej frazie. Słowo kluczowe odgrywa istotną rolę w pozycjonowaniu, gdyż to właśnie dzięki niemu w łatwiejszy sposób dotrzesz do klienta.

Przykładowy widok słowa kluczowego wpisanego w wyszukiwarkę Google
Rys. Słowo kluczowe wpisane w wyszukiwarkę Google.

Jakie są rodzaje słów kluczowych? Co powinienem o nich wiedzieć?

Wybranie odpowiednich słów kluczowych do strony oraz do konkretnych artykułów to bardzo ważne działania (wręcz “kluczowe”) w przypadku pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarkach.

Istnieje kilka rodzajów słów kluczowych:

  • Brandowe – te słowa kluczowe dotyczą nazwy marki lub firmy, które wpisywane są w Google, w momencie, gdy użytkownik nie do końca zna nazwę szukanej witryny. Jeżeli nazwa firmy jest unikalna, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że strona internetowa zostanie wyświetlona na pierwszych pozycjach wyników organicznych,
  • Ogólne słowa kluczowe – te frazy kluczowe dotyczą konkretnych usług lub produktów; dotyczą szerokich zakresów wyszukiwania; są to składające się z 1-2 słów opisy danego produktu lub usługi, na przykład: “buty sportowe”,
  • Frazy kluczowe z długim ogonem, tzw. “long tail” – są to złożone z większej ilości wyrazów hasła kluczowe, które dokładniej opisują nasze produkty lub usługi. Dzięki pozycjonowaniu takich haseł jesteśmy w stanie dotrzeć do klienta, który będzie zainteresowany konkretnym produktem lub usługą, na przykład: zielone buty sportowe z grubą podeszwą,
  • Słowa kluczowe branżowe – są to frazy kluczowe, które opisują daną branżę, lub dziedzinę, na przykład: informatyka. Po wpisaniu takiego słowa kluczowego w wyszukiwarce Google, otrzymujemy strony internetowe, fora, lub blogi tematyczne, skupione wyłącznie w obrębie tego tematu.

W jaki sposób szukać właściwych słów kluczowych dla mojej strony?

Z powyższego tekstu dowiedziałeś się czym takim są słowa kluczowe oraz jakie są ich rodzaje. Dobieranie właściwych słów kluczowysz jest kluczem do sukcesu, jednak skąd brać na nie pomysły? Skorzystaj z zaprezentowanych poniżej narzędzi, które pomogą Ci w dobieraniu odpowiednich słów kluczowych.

  • SEMSTORM – narzędzie SEMSTORM umożliwia szczegółową analizę słów kluczowych (np. dla jakich słów kluczowych wybrana strona internetowa jest obecnie jest widoczna w Google). W ten sposób możesz sprawdzić aktualną widoczność swojej strony internetowej i możesz porównać ją z konkurencją. Narzędzie SEMSTORM możesz zamówić w home.pl w atrakcyjnej cenie!
    SEMSTORM - Słowo kluczowe - Proste podpowiedzi - Przykładowy widok wyników wyszukiwania
  • Planer Google Ads – za pomocą tego darmowego narzędzia możesz wykonać analizę słów kluczowych, które chcesz użyć w swojej kampanii reklamowej. Narzędzie możesz też zastosować do sprawdzenia popularności wybranych słów kluczowych (wyższa cena dla słowa kluczowego jest równoznaczna z silną konkurencją dla tej frazy, np. przy wykupieniu reklamy, ale również w wynikach naturalnych).
    Planer Google Ads - Propozycje słów kluczowych - Przykładowy wynik zanalizowanych słów kluczowych w planerze Google Ads
  • Google Trends – Narzędzie Google Trends korzysta z danych wyszukiwarki i pozwala sprawdzić trend popularności danych fraz kluczowych w czasie i dla danych lokalizacji. Dzięki temu można stwierdzić, na ile dane słowa kluczowe są sezonowe.
    Google Trends - Słowo kluczowe - Zainteresowanie w ujęciu czasowym - Przykładowy wykres
  • Dane wyszukiwarki Google – w wyszukiwarce Google możesz znaleźć wiele sugestii słów kluczowych, które możesz zastosować podczas procesu pozycjonowania swojej strony internetowej.
    • Podpowiedzi Google (tzw. Google Instant) – za pomocą funkcji autouzupełniania i podpowiedzi (jakie daje wyszukiwarka Google, gdy zaczynasz pisać), możesz poznać inne wartościowe słowa kluczowe, które możesz użyć podczas pozycjonowania swojej strony internetowej.Wyszukiwarka Google - Słowo kluczowe - Podpowiedzi Google - Przykładowy widok sugestii dla słowa kluczowego
    • Liczba zaindeksowanych stron – czyli wielkość indeksu dla wpisanego słowa kluczowego (widoczna jest bezpośrednio pod wyszukaniem). Na tej podstawie możesz sprawdzić jak duża jest konkurencja dla wybranego słowa kluczowego (np. sprawdzić jego popularność).
      Wyszukiwarka Google - Słowo kluczowe - Liczba zaindeksowanych stron - Przykładowy widok 70 800 000 wyników
    • Pokrewne wyszukiwania – na dole wyników wyszukiwania wyświetlane są podobne wyszukiwania do wpisanego słowa kluczowego. Możesz sprawdzić jakie słowa kluczowe są pokrewne – je również warto użyc przy pozycjonowaniu.
      Wyszukiwarka Google - Słowo kluczowe - Pokrewne wyszukiwania - Przykładowy widok podobnych wyszukiwań dla wpisanego słowa kluczowego
    • Często wykorzystywane kombinacje fraz – w wyszukiwarce Google wpisz znak gwiazdki “*”, aby zastąpić dowolny ciąg znaków w zapytaniu. W ten sposób sprawdzić często stosowane kombinacje przy wybranym słowie kluczowym.
    • Częstotliwość wykorzystania w ostatnim czasie – w wyszukiwarce Google skorzystaj z funkcji wybrania zakresu dat, aby sprawdzić słowa kluczowe wykorzystywane w ostatnim czasie.
  • Keyword Tool – to narzędzie przydaje się do poszukiwania zapytań długoogonowych i opiera się na autouzupełnianiu Google, czyli możesz sprawdzić w nim rzeczywiste często wyszukiwane przez użytkowników frazy.
    Keyword Tool - Słowo kluczowe - Przykładowy widok wyników dla słowa kluczowego opierając się na autouzupełnieniu Google

3 zasady poszukiwania skutecznych słów kluczowych dla swojej strony

  1. Podczas poszukiwań skup się na swojej stronie internetowej – poszukuj na swojej stronie internetowej słów kluczowych, które są obecnie zastosowane w treści oraz wszystkich innych miejscach (twórz synonimy, myśl jak czytelnik i zastanów się, jakie hasła byś używał na ich miejscu podczas wyszukiwania),
  2. Dobieraj tylko odpowiednie frazy – korzystaj z dodatkowych narzędzi i stosuj głównie frazy 2-3 wyrazowe, przy tym unikaj fraz 1 wyrazowych oraz wybieraj frazy poprawne językowo,
  3. Kontroluj działania konkurencji – za pomocą narzędzia SEMSTORM analizuj frazy, które podczas pozycjonowania stosuje Twoja konkurencja. Na tej podstawie poszukaj alternatyw, przy których łatwiejsze będzie wybicie na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Postaraj się, aby wybrane słowa kluczowe były umieszczone na Twojej stronie w naturalny sposób. Nie twórz niezrozumialych tekstów, które nie są poprawne językowo. Korzystaj zarówno z często wyszukiwanych oraz rzadko używanych słów kluczowych. Skup się na stworzeniu jak najlepszej jakościowo witryny z wartościowymi treściami.

Jak zamówić pakiet pozycjonowania w home.pl?

Aby zamówić pakiet pozycjonowania w home.pl, wystarczy wejść na odpowiednią podstronę ofertową, sprawdzić dostępne pakiety i zamówić wybrany pakiet. Po jego opłaceniu, skontaktuje się z Tobą specjalista home.pl w celu rozpoczęcia kampanii reklamowej.

 

Zapytaj o ofertę pozycjonowania oraz reklamy internetowej w home.pl

Znajdź się wysoko w wyszukiwarce Google

Lepsza pozycja w wyszukiwarce Google zapewni Ci regularny wzrost liczby zainteresowanych klientów.


Chcesz, żeby Twój sklep internetowy znalazł się wyżej w Google?

Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczne pozycjonowanie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub