Co to jest słowo kluczowe i jaką rolę pełni w pozycjonowaniu?

Co to jest słowo kluczowe?

Słowo kluczowe, inaczej: hasło kluczowe, fraza kluczowa – po jej wpisaniu wyszukiwarka dobiera najlepiej dopasowane strony, których treść odpowiada szukanej frazie. Słowo kluczowe odgrywa istotną rolę w pozycjonowaniu, gdyż to właśnie dzięki niemu w łatwiejszy sposób dotrzesz do klienta.

Przykładowy widok słowa kluczowego wpisanego w wyszukiwarkę Google
Rys. Słowo kluczowe wpisane w wyszukiwarkę Google.

Jakie są rodzaje słów kluczowych? Co warto o nich wiedzieć?

Wybranie odpowiednich słów kluczowych do strony oraz do konkretnych artykułów to bardzo ważne działania (wręcz „kluczowe”) w przypadku pozycjonowania strony internetowej w wyszukiwarkach.

Istnieje kilka rodzajów słów kluczowych:

  • Brandowe – te słowa kluczowe dotyczą nazwy marki lub firmy, które wpisywane są w Google, w momencie, gdy użytkownik nie do końca zna nazwę szukanej witryny. Jeżeli nazwa firmy jest unikalna, istnieje duże prawdopodobieństwo, że strona internetowa zostanie wyświetlona na pierwszych pozycjach wyników organicznych,
  • Ogólne – te frazy kluczowe dotyczą konkretnych usług lub produktów. Dotyczą szerokich zakresów wyszukiwania; są to składające się z 1-2 słów opisy danego produktu lub usługi, np. „buty sportowe”,
  • Frazy kluczowe z długim ogonem, tzw. „long tail” – złożone z większej liczby wyrazów hasła kluczowe, które dokładniej opisują produkty lub usługi. Dzięki pozycjonowaniu takich haseł jesteś w stanie dotrzeć do klienta, który będzie zainteresowany konkretnym produktem lub usługą, na przykład: zielone buty sportowe z grubą podeszwą,
  • Branżowe – są to frazy kluczowe, które opisują daną branżę lub dziedzinę, np. informatyka. Po wpisaniu takiego słowa kluczowego w wyszukiwarce Google, otrzymujesz strony internetowe, fora lub blogi tematyczne, skupione wyłącznie w obrębie tego tematu.

W jaki sposób szukać właściwych słów kluczowych dla strony WWW?

Dobieranie właściwych słów kluczowych jest kluczem do sukcesu. Jednak skąd brać na nie pomysły? Skorzystaj z zaprezentowanych poniżej narzędzi, które pomogą Ci w dobieraniu odpowiednich słów kluczowych.

  • SEMSTORM – narzędzie umożliwia szczegółową analizę słów kluczowych (np. dla jakich fraz, wybrana strona internetowa, jest widoczna w Google). W ten sposób sprawdzisz aktualną widoczność swojej strony internetowej i porównasz ją z konkurencją.
    SEMSTORM - Słowo kluczowe - Proste podpowiedzi - Przykładowy widok wyników wyszukiwania
  • Planer Google Ads – za pomocą tego darmowego narzędzia możesz wykonać analizę słów kluczowych, których chcesz użyć w swojej kampanii reklamowej. Narzędzie zastosujesz do sprawdzenia popularności wybranych słów kluczowych (wyższa cena dla słowa kluczowego jest równoznaczna z silną konkurencją dla tej frazy, np. przy wykupieniu reklamy, ale również w wynikach naturalnych).
    Planer Google Ads - Propozycje słów kluczowych - Przykładowy wynik zanalizowanych słów kluczowych w planerze Google Ads
  • Google Trends – Narzędzie Google Trends korzysta z danych wyszukiwarki i pozwala sprawdzić trend popularności danych fraz kluczowych w czasie i dla danych lokalizacji. Dzięki temu można stwierdzić, jak bardzo dane słowa kluczowe są sezonowe.
    Google Trends - Słowo kluczowe - Zainteresowanie w ujęciu czasowym - Przykładowy wykres
  • Dane wyszukiwarki Google – w wyszukiwarce Google znajdziesz wiele sugestii słów kluczowych, które możesz zastosować podczas procesu pozycjonowania swojej strony internetowej.
    • Podpowiedzi Google (tzw. Google Instant) – za pomocą funkcji autouzupełniania i podpowiedzi (jakie daje wyszukiwarka Google, gdy zaczynasz pisać), możesz poznać inne wartościowe słowa kluczowe, które możesz użyć podczas pozycjonowania swojej strony internetowej.Wyszukiwarka Google - Słowo kluczowe - Podpowiedzi Google - Przykładowy widok sugestii dla słowa kluczowego
    • Liczba zaindeksowanych stron – czyli wielkość indeksu dla wpisanego słowa kluczowego (widoczna jest bezpośrednio pod wyszukaniem). Na tej podstawie sprawdzisz, jak duża jest konkurencja dla wybranego słowa kluczowego.
      Wyszukiwarka Google - Słowo kluczowe - Liczba zaindeksowanych stron - Przykładowy widok 70 800 000 wyników
    • Pokrewne wyszukiwania – na dole wyników wyszukiwania wyświetlane są podobne wyszukiwania do wpisanego słowa kluczowego. Możesz sprawdzić, jakie słowa kluczowe są pokrewne.
      Wyszukiwarka Google - Słowo kluczowe - Pokrewne wyszukiwania - Przykładowy widok podobnych wyszukiwań dla wpisanego słowa kluczowego
    • Często wykorzystywane kombinacje fraz – w wyszukiwarce Google wpisz znak gwiazdki „*”, aby zastąpić dowolny ciąg znaków w zapytaniu. W ten sposób sprawdzić często stosowane kombinacje przy wybranym słowie kluczowym.
    • Częstotliwość wykorzystania w ostatnim czasie – w wyszukiwarce Google skorzystaj z funkcji wybrania zakresu dat, aby sprawdzić słowa kluczowe wykorzystywane w ostatnim czasie.
  • Keyword Tool – to narzędzie przydaje się do poszukiwania zapytań długoogonowych i opiera się na autouzupełnianiu Google, czyli możesz sprawdzić w nim rzeczywiste często wyszukiwane przez użytkowników frazy.
    Keyword Tool - Słowo kluczowe - Przykładowy widok wyników dla słowa kluczowego opierając się na autouzupełnieniu Google

3 zasady poszukiwania skutecznych słów kluczowych dla swojej strony

  1. Podczas poszukiwań skup się na swojej stronie internetowej – poszukuj na swojej stronie internetowej słów kluczowych, które są obecnie zastosowane w treści oraz wszystkich innych miejscach (twórz synonimy, myśl jak czytelnik i zastanów się, jakich haseł użyłbyś na ich miejscu),
  2. Dobieraj tylko odpowiednie frazy – korzystaj z dodatkowych narzędzi i stosuj głównie frazy 2-3 wyrazowe, przy tym unikaj fraz 1 wyrazowych oraz wybieraj frazy poprawne językowo,
  3. Kontroluj działania konkurencji – za pomocą narzędzia SEMSTORM analizuj frazy, które podczas pozycjonowania stosuje Twoja konkurencja. Na tej podstawie poszukaj alternatyw, przy których łatwiejsze będzie wybicie na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Postaraj się, aby wybrane słowa kluczowe były umieszczone na Twojej stronie w naturalny sposób. Nie twórz niezrozumiałych tekstów, które nie są poprawne językowo. Korzystaj z często wyszukiwanych oraz rzadko używanych słów kluczowych. Skup się na stworzeniu jak najlepszej jakościowo witryny z wartościowymi treściami.

Jak zamówić usługę pozycjonowania w home.pl?

Aby zamówić pozycjonowanie strony w home.pl, odwiedź naszą stronę i wypełnij krótki formularz kontaktowy. Następnie oczekuj na kontakt naszego eksperta i uzyskaj odpowiedzi na wszystkie swoje pytania. Kiedy wyrazisz chęć, otrzymasz wycenę omawianej usługi.

 

Zapytaj o ofertę pozycjonowania oraz reklamy internetowej w home.pl

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Jak zareklamować firmę w Internecie?

Mamy na to patent. Wiemy jak zareklamować Twoją firmę w Internecie. Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczna reklama.

Reklama internetowa Sprawdź ofertę