Google na bieżąco tworzy nowe algorytmy, które indeksują (analizują) wszystkie treści umieszczane w Internecie i zbierają informacje na temat stron internetowych. Dzięki nim wyniki w wyszukiwarce są spójne i zgodne z oczekiwaniami użytkownika.
Jakie algorytmy Google istnieją i jaką rolę pełnią w pozycjonowaniu?
Page Rank
Algorytm Page Rank to jeden z pierwszych algorytmów służących do indeksowania, czyli oceny jakości stron internetowych. Jest odpowiedzialny za ważenie jakości linków prowadzących na daną stronę. Jeżeli dana strona internetowa, która jest dobrej jakości i jest pozytywnie oceniana przez Google, linkuje na inną stronę, wówczas ta linkowana strona otrzymuje wyższą rangę w wyszukiwarce Google.
Panda
Algorytm Panda bada strony internetowe pod kątem treści. Ocenia ją pod względem autentyczności, jakości i niepowtarzalności. Blokuje strony duplikujące i plagiatujące teksty. Bada ilość tekstu i jego jakość.
Pingwin
Algorytm Google przeciwdziała nieetycznym formom marketingu oraz walczy ze spamem. Ten algorytm Google sprawdza linki prowadzące na stronę i ich jakość – czy nie pochodzą one z tak zwanych „farm linkowych” – serwisów na których znajdują się tylko i wyłącznie odnośniki do innych stron internetowych.
Koliber
Algorytm Koliber analizuje zawartość Internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania jakie zadają użytkownicy i prezentuje je tuż nad wynikami wyszukiwania – bez konieczności opuszczania wyszukiwarki. Koliber wspomaga misję Google – lepszemu zrozumieniu intencji użytkownika.
Gołąb
Algorytm Gołąb dostosowuje wyniki wyszukiwania do geolokalizacji użytkownika. Łączy on ze sobą wyniki wyszukiwania w sieci i w mapach w bardziej spójny i czytelny dla użytkownika sposób.
Jak zareklamować firmę w Internecie?
Mamy na to patent. Wiemy jak zareklamować Twoją firmę w Internecie. Zobacz, jak wiele może Ci dać skuteczna reklama.