Co to są Banery Google / Google Display Network?


Co to jest reklama banerowa Google?

Banery Google to usługa reklamowa w home.pl, dzięki której wypromujesz swoją stronę internetową przy pomocy reklamy graficznej, tzw. baneru. Po kliknięciu w reklamę banerową, użytkownik zostanie przekierowany na Twoją witrynę. Banery Google są wyświetlane przy pomocy sieci reklamowej Google Display Network, która zawiera około 2 miliony witryn oraz 350 tysięcy aplikacji mobilnych.

Korzyści ze skorzystania z usługi Banery Google

Kampanie w sieci Google Display Nework (reklama banerowa GDN) są doskonałym narzędziem do zwiększania świadomości marki i  budowania wizerunku,  a także zaprezentowania marki potencjalnym klientom we wczesnym etapie lejka sprzedażowego.

Dzięki reklamie banerowej Google zwiększysz ruch na swojej stronie WWW, lub sklepie internetowym, co przełoży się na faktyczną konwersję wejść i tym samym zwiększenie sprzedaży Twoich produktów lub usług.

Przykładowa reklama banerowa Google w przeglądarce internetowej

Gdzie wyświetli się reklama graficzna w ramach usługi Banery Google?

W ramach Google Display Network  Twoje banery zostaną wyświetlone na:

  • portalach informacyjnych, stronach internetowych, blogach które znajdują się w sieci Google Display Network,
  • na portalu Youtube,
  • w ramach poczty Gmail,
  • w aplikacjach należących do sieci partnerskiej Google.
To na jakiej witrynie lub aplikacji wyświetli się baner reklamowy Twojej strony, zależy od wielu czynników, a przede wszystkim od targetowania.

Co to jest targetowanie?

Targetowanie, czyli proces, który polega na doborze grupy konsumentów w celu określenia docelowej grupy, której wyświetli się Twoja reklama banerowa.

Tym samym targetowanie, to nic innego jak kierowanie Twojej reklamy do wybranej zbiorowości.

Reklamy banerowe w sieci Google Display Network, można kierować na kilka sposobów.

Rodzaje targetowania reklamy banerowej GDN:

  1. Kierowanie kontekstowe
    Jest to rodzaj targetowania polegający na tym, że Google automatycznie dopasowuje miejsca w sieci reklamowej w oparciu o wybrane przez specjalistę słowa kluczowe lub tematykę witryn. Po uzyskaniu i zebraniu takich informacji, algorytmy reklamowe Google analizują zawartość stron WWW i dopasowują do nich nasze reklamy. Google analizuje zawartość stron internetowych i pozwala dopasować do nich nasze reklamy.
  2. Kierowanie na słowo kluczowe
    Kierowanie na słowa kluczowe zawiera się wewnątrz kierowania kontekstowego. Po scharakteryzowaniu wybranych haseł kluczowych, nasze reklamy będą wyświetlać się tylko na stronach, które zawierają te słowa. Dla przykładu, jeżeli wybrane przez nas słowo kluczowe brzmi: „wakacje we Włoszech”, to nasza reklama banerowa będzie wyświetlać się na stronach zawierających to właśnie słowo.
  3. Kierowanie na tematy
    W tym rodzaju targetowania charakteryzujemy tematy witryn, na jakich ma wyświetlić się reklama banerowa. Ten sposób kierowania umożliwia zaistnienie z reklamą na bardzo szerokim zakresie stron.
  4. Kierowanie na język i lokalizację
    Podczas tego targetowania mamy możliwość scharakteryzowania języka przeglądarki lub lokalizacji (np. państwa, województwa czy miasta) klienta, któremu chcemy wyświetlać reklamę.
  5. Kierowanie na miejsca docelowe
    W przypadku tego targetowania, w odróżnieniu od kierowania kontekstowego, jesteśmy w stanie zdefiniować konkretne miejsca docelowe, na których chcemy wyświetlać naszą reklamę. Do wyboru mamy reklamę banerową na stronach internetowych, blogach, filmach czy aplikacjach. W przypadku takiego targetowania określamy konkretne domeny, na których chcemy pokazywać nasze reklamy.
  6. Kierowane na odbiorców
    Taki rodzaj targetowania polega na wyświetlaniu reklamy banerowej wybranej grupie odbiorców odwiedzających witryny w sieci reklamowej Google Display Network. Korzystając z takiego rodzaju targetowania mamy możliwość dotarcia do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili reklamowaną stronę internetową, poprzez utworzenie reklamy remarketingowej.
    Co to jest remarketing? Remarketing to rodzaj kampanii prowadzonej wewnątrz programu reklamowego Google Ads. Takie kampanie są wykorzystywane wobec użytkowników, którzy odwiedzili wcześniej reklamowaną stronę. Remarketing jest wyświetlany według określonych wcześniej list odbiorców. Na urządzeniu odbiorcy zapisywany jest plik cookie, dzięki któremu algorytmy sieci reklamowej są wstanie stwierdzić, czy dany użytkownik odwiedzał daną stronę. Takie informacje mogą być przechowywane aż do 540 dni.
    Poza kampanią remarketingową, możemy również skonfigurować wyświetlanie Twojej reklamy banerowej, aby wyświetlała się ona odbiorcom, których łączą podobne zainteresowania
  7. Kierowanie według demografii
    Taki rodzaj targetowania pozwala scharakteryzować odbiorcę reklamy po współczynnikach demograficznych, takich jak: płeć, wiek czy stan rodzinny (czy jest to osoba posiadająca dzieci, czy może bezdzietna). Takie dane są określane przez algorytmy Google na podstawie odwiedzanych przez użytkownika stron WWW, a także na bazie danych, jakie użytkownicy podają na różnego rodzaju serwisach, na przykład portalach społecznościowych.
  8. Kierowanie na urządzenia
    W przypadku tego targetowania jesteśmy w stanie zdefiniować, aby reklama banerowa wyświetlała się tylko odbiorcom scharakteryzowanego przez nas urządzenia. Tym samym wybieramy, czy są to użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych, czy desktopowych. Możemy również zdefiniować jaki system operacyjny wyświetlanej reklamy jest dla nas bardziej pożądany (iOS, czy Android, Windows, czy Linux). Co ciekawe możemy również zdefiniować konkretne modele urządzeń (marki telefonów, czy też komputerów)

Łączenie metod kierowania (targetowania)

Bardzo chętnie stosowaną i uznaną za najefektywniejszą przez specjalistów do spraw marketingu jest metoda łączenia różnych rodzajów kierowania. Dzięki takiemu zabiegowi reklama banerowa będzie lepiej spersonalizowana i dostosowana do odbiorcy, któremu ją wyświetlamy.

Trafiaj do ponad 90% użytkowników Internetu

Reklama banerowa działa na wyobraźnię odbiorców. Wyświetlaj ją wszędzie tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie